M'n celly 333

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Ik zit nu met zo'n vaag probleem

Ik heb een abit BE6-II met daarop een slot 1 celly 333.

Ten eerste, stel ik zou met een 66mhz bus draaien wat ik nu ook doe, dan draai ik dus een multiplier van 5, dat betekent dat m'n celly een multiplier van 5 aankan en maybe meer.

Nu wil ik dus die celly op een 100mhz bus laten draaien, dus ik dacht, laten we 3.5x100(=350mhz) proberen. Heel leuk, hij bij het opstarten 350 aan, alles owkeej.

Dus ik gelijk de bios weer in, multiplier van 4 en booten. Bios geeft weer 350 aan (!!??) Na, ik weer bios in multiplier dan maar op 4.5, resultaat -> 350mhz

Nou, dat is dus het eerste vage.
Toen ben ik maar aan de gang gegaan met de fsb, leuk op 101, 102, 103, enz. tot 105 ofzo.

Doet ie allemaal doodleuk, en hij geeft steeds ook het goede aantal mhz aan.

Dus ik voor de eerste keer booten in windows.
(had nu 350mhz lopen (3.5x100))

Ik start wpcuid op, geeft die gewoon 334 mhz aan, de normale 5x66 instelling die hij hoort te hebben ??!!!

Ik viel zowat van m'n stoel, want bij het opstarten gaf die toch echt 350mhz aan.

Dus ik start Sandra 99, die cpu benchmarking en wat geeft sandra aan, 334 mhz !!???

ik snap er dus echt ff geen ruk meer van help me pleaze

owja heb maar ff m'n proc derbij gepakt, dit staat erop:

98510822-SL2WH
333/66 MALAY

het onderste weet ik wel wat dat betekent ;)
nu het bovenste nog :)

alvast thnx

Verwijderd

De multiplier van een celeron is gelockt, ik heb je verhaal niet helemaal gelezen, maar misschien vind je op mijn site, www.overklokken.cjb.net wel de oplossing... er is in ieder geval genoeg informatie over "overklokken" te vinden.

Greetz

Big Tazzz
============================================
See ya at www.overklokken.cjb.net

• FaceMan
jij zegt dat de multiplier van een celeron gelockt is, maar hoe kan het dan dat ie op 66mhz wel een multiplier van 5 pakt en op 100mhz niet ??

Verwijderd

5*100 is wel veel voor een celly333 (doen ze helaas lang niet allemaal). Probeer de fsb eens wat lager te zetten. Je multiplier moet altijd 5 zijn. Blijkbaar meldt je mobo wel andere waarden, maar gebruikt ie gewoon 5.

• FaceMan
Het is ook niet me bedoeling om 5x100 te draaien, 4x 100 is ook goed.

M'n fsb lager te zetten lijkt met geen goed id omdat ik dan weer probs ga krijgen met m'n divider en dan draaien en m'n pci en agp bus niet meer goed.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien nog even een keer voor de duidelijkheid, die 5 is altijd vast, hier kan je niks aan veranderen!!! Dus je kan alleen spelen met de FSB dus standaard 66 probeer 75 eens en eventueel 83 maar dan loopt je hd/pci/agp bus te hoog die staan namelijk op de helft van de FSB bus kies je honderd dan MOET de devider voor de agp etc. bus aanpassen (het kan dan pas dus je kan hem niet aanpassen bij 83) zet hen dan op 2/3, je agp etc bus draait dan weer gewoon de juiste snelheid dus of 5*66/75 of 5*100 met een devider van 2/3

• FaceMan
aah, vijf is vast ;-)
dat wou ik ff weten, is er maybe een mogelijkheid dat die multiplier lock geunlocked wordt op een celly?

• FaceMan
aah, vijf is vast ;)
dat wou ik ff weten, is er maybe een mogelijkheid dat die multiplier lock geunlocked wordt op een celly?

Verwijderd

Neuh.. is onmogelijk. Althans nog nooit gehoord dat het iemand gelukt is.

Verwijderd

waar heb jij gezeten??

ben je 3 jaar in afrika geweest ofzo?

en dat werkt bij een pc winkel ;) gegege

Verwijderd

Oei... dat zegt genoeg over de gemiddelde pc-winkel.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

*grijns* Ik denk dat jij je neus eens uit die diskdrive van je giga-mooie vriendin moet halen en je eens giga moet gaan schamen!! :P

Verwijderd

Als je bij een Slot 1 Celeron op de contactpunten pin B21 afplakt is de multiplier wel te veranderen , heeft ooit iets van bij ome Tom gestaan met foto's en alles erbij .

Verwijderd

Dacht niet dat dat nog werkte (met de celly's van de laatste anderhalf jaar).

Geloof dat de Abit-bh6 ea mobo's dat kunnen faken met 66/100 signaal hoog/laag. En dat werkt niet met mijn celly333.

Correct me if I'm wrong...

• FaceMan
Gee: la mij nou lekker met m'n neus daar bij m'n giga-mooie vriendin zitten, het bevalt me zo goed :P

Verwijderd

fees, dat giga sloeg dus net ergens anders op :)

btw, toffe plank gekoopt.

• FaceMan
DUH :)

maar ach, zolang ik er maar gelukkig meej ben he :P

en jah, die plank is wel geinig, nu de proc nog...

Verwijderd

wat wil je erbij halen?

celeron of nog heftiger? >P3 ?
Pagina: 1