Hey,
Sinds ik mijn HTC Desire naar froyo heb geupdate, kan ik niet meer op m'n draadloos thuisnetwerk met een dynamisch IP adres. De router die ik gebruik is een Belkin N1 Wireless Router. Andere wifi netwerken lijken wel te werken.
Hij blijft hangen bij het verkrijgen van een IP adres, terwijl dit bij Eclair nooit een probleem was.
Wat wel helpt, is als ik de Desire een vast IP adres geef, maar dat is natuurlijk geen goede, permanente oplossing.
Als ik via dynamisch IP probeer te connecteren en in de DHCP lijst van de router ga kijken, zie ik wel dat hij de Desire toont, maar in de hostname zitten allemaal vreemde karakters ("android_f07d6a45ÿÿÿÿþÿÿÿ"). Ik weet niet of dit vroeger ook zo was (bij Eclair).
Ik heb ook andere gevallen van dit probleem gevonden in het tweakers forum:
Wat ik getest heb en NIET werkt:
UPDATE:
nog meer mensen met het probleem (wel met een niet officiële 2.2 rom, maar ook met Belkin N1 router):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739699
Sinds ik mijn HTC Desire naar froyo heb geupdate, kan ik niet meer op m'n draadloos thuisnetwerk met een dynamisch IP adres. De router die ik gebruik is een Belkin N1 Wireless Router. Andere wifi netwerken lijken wel te werken.
Hij blijft hangen bij het verkrijgen van een IP adres, terwijl dit bij Eclair nooit een probleem was.
Wat wel helpt, is als ik de Desire een vast IP adres geef, maar dat is natuurlijk geen goede, permanente oplossing.
Als ik via dynamisch IP probeer te connecteren en in de DHCP lijst van de router ga kijken, zie ik wel dat hij de Desire toont, maar in de hostname zitten allemaal vreemde karakters ("android_f07d6a45ÿÿÿÿþÿÿÿ"). Ik weet niet of dit vroeger ook zo was (bij Eclair).
Ik heb ook andere gevallen van dit probleem gevonden in het tweakers forum:
Jouk-e schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:53:
Vanmiddag enthousiast 2.2 geïnstalleerd op mijn Desire. Alleen één groot probleem: Wifi werkt niet meer. Hij blijft steken op IP-adres ophalen. Ik heb een Belkin N1 router. Op Google ook al gezocht, en daar vond ik iemand die hetzelfde probleem heeft met zijn Nexus One. Er stonden alleen geen werkende oplossingen bij.
Iemand een idee?
idrive schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:33:
[...]
ik heb hetzelfde probleem heb alles al geprobeerd hard reset router en telefoon maar niks werkt heb alleen nog niet op een andere router geprobeerd weet er iemand nog iets anders???
Anoniem: 368474 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:18:
Ik heb hier net hetzelfde probleem. Belkin N1 Router en hij blijft steken op Adres ophalen van..
Alles al geprobeert, net naar HTC gebeld en daar wist ie botweg te vertellen 'terug naar fabrieks
instellingen'. Gaat ie dan opnieuw naar 2.1 of naar 2.2 ? En wat valt er allemaal te backuppen ??
ik heb een pak apps staan en ik ga er van uit dat die niet te herstellen zijn
bijzonder vervelend !! Welke routers gebruiken jullie waar het wel op werkt want ik ga meteen een andere
halen als deze niet werkt.
idrive schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:24:
[...]
hij gaat gewoon terug naar 2.2 en je kan alles backuppen met mybackup pro werkt perfect!!
alleen nu nog verbinden met die k*#$%t belkin router ik heb hetzelfde probleem en ook al alles gedaan wat ik kon bedenken
Ik hoop dat we in dit topic de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen.idrive schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:56:
[...]
nou ik heb alles geprobeerd met mijn desire en mijn router het zal wel aan belkin liggen denk ik want ik heb ff een andere router geleend en daar doet ie het perfect op!!
ik heb getest op een tp-link,linksys en een sitecom op deze doet ie het perfect!!!.....
nog meer mensen met deze ervaring???
Wat ik getest heb en NIET werkt:
- Een factory reset van de Desire
- Een factory reset van de Belkin router (via admin en via paperclip)
- De draadloze beveiliging van de router afzetten
- Draadloze settings van de router veranderen (bv. van G+N naar A+B+G, QOS afzetten, kanaal veranderen,...)
- De laatste nieuwe firmware opnieuw op de router installeren
UPDATE:
nog meer mensen met het probleem (wel met een niet officiële 2.2 rom, maar ook met Belkin N1 router):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739699
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 368574 op 03-08-2010 09:27 ]