Homey — Critics are those without skills to create.
die zijn er inderdaad, maar je wilt eigenlijk iets wat veel tijd en energie kost voor een spotprijs?
die 30 euro kunnen niet eens de kosten voor het instellen van de machines en het ontwerpen vergoeden.
http://www.araprint.nl/
daar koopt onze sportvereniging altijd onze shirts en andere dingen.
voor 30 euro zou je misschien wel een t-shirt kunnen krijgen, indien je een batch van 500+ ofzo besteld
full size printen van een t-shirt is niet simpel scannen, ctrl-A, ctrl-C ctrl-V en dan maar printen op een t-shirt.
ik wil u aanraden of wat meer uit te geven of met minder genoegen nemen
die 30 euro kunnen niet eens de kosten voor het instellen van de machines en het ontwerpen vergoeden.
http://www.araprint.nl/
daar koopt onze sportvereniging altijd onze shirts en andere dingen.
voor 30 euro zou je misschien wel een t-shirt kunnen krijgen, indien je een batch van 500+ ofzo besteld
full size printen van een t-shirt is niet simpel scannen, ctrl-A, ctrl-C ctrl-V en dan maar printen op een t-shirt.
ik wil u aanraden of wat meer uit te geven of met minder genoegen nemen
Anoniem: 27535
Gaat het om een achtergrondkleur, of een patroon over de volledige oppervlakte van het shirt?
De 1-off doe het zelf shirts zijn over het algemeen via transfer. Een vel waar inkt op gespoten wordt, en die vervolgens vanaf de laag met hitte op het shirt gebracht wordt. "Opstrijken" op alle hoeken en gaten is niet alleen vrijwel ondoenlijk, het zal niet lang meegaan omdat bepaalde delen van het shirt moeten rekken en strekken.
Zelfs de standaard grote zeefdrukmachines voor shirts doen geen 360. Je zou dan eigenlijk het knip- en naaipatroon van de shirts moeten bekijken, je patroon op de stof laten drukken en er dan shirts van laten maken. U bent beland bij de afdeling 'zet uw eigen kledinglijn op'.
Wellicht overbodig te melden, maar nee, dat gaat niet lukken voor 30 euro als je er één wil. Of vooruit, zelfs niet als je er 10 wil.
De 1-off doe het zelf shirts zijn over het algemeen via transfer. Een vel waar inkt op gespoten wordt, en die vervolgens vanaf de laag met hitte op het shirt gebracht wordt. "Opstrijken" op alle hoeken en gaten is niet alleen vrijwel ondoenlijk, het zal niet lang meegaan omdat bepaalde delen van het shirt moeten rekken en strekken.
Zelfs de standaard grote zeefdrukmachines voor shirts doen geen 360. Je zou dan eigenlijk het knip- en naaipatroon van de shirts moeten bekijken, je patroon op de stof laten drukken en er dan shirts van laten maken. U bent beland bij de afdeling 'zet uw eigen kledinglijn op'.
Wellicht overbodig te melden, maar nee, dat gaat niet lukken voor 30 euro als je er één wil. Of vooruit, zelfs niet als je er 10 wil.
Hmm had niet gedacht dat het zoveel werk zou zijn, als je ziet voor wat voor spotprijzen sommige shirts worden verkocht.
Wat ook een optie is is om alleen de onderste strook te bedrukken, zeg maar zo'n 30cm vanaf de onderkant en vanaf daar een zwart shirt. Zou dit wel mogelijk zijn voor die prijs?
Opstrijken zoek ik ook niet, ik wil niet de print kunnen voelen als plastic-achtig zijnde.
Wat ook een optie is is om alleen de onderste strook te bedrukken, zeg maar zo'n 30cm vanaf de onderkant en vanaf daar een zwart shirt. Zou dit wel mogelijk zijn voor die prijs?
Opstrijken zoek ik ook niet, ik wil niet de print kunnen voelen als plastic-achtig zijnde.
Homey — Critics are those without skills to create.
De standaard machines niet, maar ze zijn er wel. Zijn wel uberirritant, de mouwen zijn op die machines draaibaar, waardoor het hele shirt op te spannen is. En dat is wel ff wennen met opsteken van shirts.Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:09:
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
tshirts worden meestal bedrukt met plastisol, dus dat zul je niet snel voorkomen hoorWeeJeWel schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:58:
Hmm had niet gedacht dat het zoveel werk zou zijn, als je ziet voor wat voor spotprijzen sommige shirts worden verkocht.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Fullsize zeefdrukken (zonder witmarges als bij een printer) zal niemand snel doen denk ik. Je smeert namelijk ook een lading inkt op je tegendruk, en kan je na 1 afdruk gelijk poetsen. Daarnaast heb je per kleur 1 zeef nodig. Dat houd simpelweg in dat 2-zijdig full-color 8 zeven zijn.
Ik heb een tijd met een zeefdrukpers gewerkt, groot format. En daar gaan 140x120 zeven in, en dat kost de klant zo'n 150 euro per zeef. Daarnaast is geen enkele zeef gelijk vanwege het opspannen, en kan ook de toplaag invloed hebben.
Ik weet niet wat voor ontwerp je hebt, maar om een zeef te maken heb je ook een film nodig. Per kleur (4 bij full-color CYMK) heb je een 100% zwart nodig. Full-color PDF of JPG aanleveren gaat hem niet worden.
Ik denk dat zeefdrukken dus al gaat afvallen. Ik reken overigens ook 20-30 missers per zeefwissel, gezien je alles moet pasleggen, 1 haar verschil en de kleuren kloppen niet meer.
Zeefdrukken valt denk ik gewoon af.
Beste optie is ook al genoemd, op een lap textiel de print laten drukken, en daarna uitsnijden en onder de naaimachine.
Ik heb een tijd met een zeefdrukpers gewerkt, groot format. En daar gaan 140x120 zeven in, en dat kost de klant zo'n 150 euro per zeef. Daarnaast is geen enkele zeef gelijk vanwege het opspannen, en kan ook de toplaag invloed hebben.
Ik weet niet wat voor ontwerp je hebt, maar om een zeef te maken heb je ook een film nodig. Per kleur (4 bij full-color CYMK) heb je een 100% zwart nodig. Full-color PDF of JPG aanleveren gaat hem niet worden.
Ik denk dat zeefdrukken dus al gaat afvallen. Ik reken overigens ook 20-30 missers per zeefwissel, gezien je alles moet pasleggen, 1 haar verschil en de kleuren kloppen niet meer.
Zeefdrukken valt denk ik gewoon af.
Beste optie is ook al genoemd, op een lap textiel de print laten drukken, en daarna uitsnijden en onder de naaimachine.
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 27535
Volume baby... Volume...WeeJeWel schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:58:
Als je je ontwerp klaar hebt zodat het als stof in een shirt verwerkt kan worden, en er 100.000 laat drukken om vervolgens in China in elkaar te laten naaien dan kost dat per shirt ook niks. Het zit het in de aanloopkosten.
Zelfde met plastic spuitgieten: mal en setup is bijvoorbeeld 10.000 euro, als die er is, is het een paar cent per onderdeel. Wil je er één, betaal je 10.000,02 per onderdeel. Wil je er 2 miljoen, dan kosten ze 0,025.
Idd spuitgieten is zelfde verhaal, en die matrijzen en patrijzen laten maken kost inderdaad een vermogen. En ik denk zelf dat 10k nog erg goedkoop is (om dan niet te spreken over een bakje waar ze je frikandel in mikken bij de vet-snack).
Ik heb ooit een keer 100 drukvel vernaggeld van een klant. Die moest 'even' 12 nieuwe platen maken. Rekening: Plaatkosten: 800 euro: papier: een tientje
@Floppus: Ik kan me herinneren toen ik PrintShopMail aanschafte voor m'n werk dat dat toen ergens anders vandaan kwam dan het domein in je signature.. Geweldig pakket overigens!
Ik heb ooit een keer 100 drukvel vernaggeld van een klant. Die moest 'even' 12 nieuwe platen maken. Rekening: Plaatkosten: 800 euro: papier: een tientje

@Floppus: Ik kan me herinneren toen ik PrintShopMail aanschafte voor m'n werk dat dat toen ergens anders vandaan kwam dan het domein in je signature.. Geweldig pakket overigens!
Ey!! Macarena \o/
Wellicht kun je hier iets:
http://www.ink-bite.nl/nl/algevier.php?language=nl
ze bieden een sublimatie shirt aan, bedrukt in grijstinten, voor onder de 30 euro.
http://www.ink-bite.nl/nl/algevier.php?language=nl
ze bieden een sublimatie shirt aan, bedrukt in grijstinten, voor onder de 30 euro.
Of gewoon een blanco shirt kopen. Een mal maken van je gewenste opdruk (mits niet te moeilijk). Mal op shirt leggen en met een spuitbus er overheen spuiten.
Niet echt netjes, maar wel voor 30 euro.
Niet echt netjes, maar wel voor 30 euro.
Geen idee hoeveel ze kosten, maar er zijn van die vellen papier waar je over moet strijken met een ijzer, en dan komt de print van het papier op je shirt.
Voor een volledige druk kan je dan een paar vellen aan elkaar plakken.
Voor een volledige druk kan je dan een paar vellen aan elkaar plakken.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.