Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 10:03
Ik heb sinds kort last van een snel leeglopende batterij. Heb nu 'n tijdje de 2.1 update draaien, wat zeer soepel draait. Denk niet dat daar de oorzaak ligt (?). Heb de telefoon nu sinds Juli 2009.

De volgende dingen constateer ik:
  • De notificatie lichtjes (nieuwe sms, accu bijna leeg, bezig met opladen, volledig opgeladen, nieuwe email) werken niet. Trilfunctie werkt wel zoals gewoonlijk.
  • Accu wordt extreem heet, zelfs tegen de 48 graden. Wanneer ik alles uitzet (dus synchronisatie, netwerkverkeer en volledige helderheid backlight) dan daalt de temperatuur naar zo'n 37 tot 42 graden. Bluetooth en Wifi heb ik standaard al uit staan.
De batterij staat soms na ongeveer 10 minuten vanaf 100% al op 90%. Dit lijkt me niet normaal, zeker niet van de één op andere dag. Ik heb geen nieuwe programma's geinstalleerd. Ben wat gaan zoeken, en kwam op de volgende pagina's uit:

http://androidforums.com/...ttery-drain-question.html
http://androidforums.com/...s-battery-empty-help.html

De volgende zaken heb ik uitgezocht/uitgevoerd (in deze volgorde):
  • Instellingen terug naar factory settings
  • Cache mappen en overige onduidelijke mappen van geheugenkaartje verwijderd
  • Telefoon hele nacht uitgezet (toen ik 'm weer aanzette was er zelfs 30% van batterij niveau af)
  • Telefoon hele dag aan de lader gehangen
  • Services gestopt die me niet nodig leken, zoals Twitter en Aandelen
Op de sites die ik gevonden heb wordt aangeraden om Spare Parts en/of BatteryHistory te installeren. Dit heb ik gedaan, maar ook hierin is niets opvallends te vinden (zoals een virus-like service die veel data verstuurd). Het lijkt me normaal dat de Google diensten de meeste data verstoken, maar omdat ik de app nog nooit eerder gebruikt heb kan ik dit niet bevestigen of dit daarvoor anders was.

Dit alles heeft geen resultaat gehad, dus ik vraag me ondertussen echt af wat er aan de hand is. M'n telefoon heel de dag aan de lader lijkt me ook niet gezond voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Als ik het zo lees (helemaal na wat je allemaal al gedaan heb) lijkt het me dat de batterij gewoon defect is en het een geval garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:32
Metalium-220 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:57:
Als ik het zo lees (helemaal na wat je allemaal al gedaan heb) lijkt het me dat de batterij gewoon defect is en het een geval garantie is.
Het lijkt me inderdaad niet dat je nu nog een hangende applicatie hebt die 100% CPU verbruikt..

Garantie kun je na ruim een jaar echter wel vergeten op een accu. Normaal gesproken is de garantie op meegeleverde accessoires 3 of 6 maanden (afhankelijk van de fabrikant). Dit zou je voor HTC even op moeten zoeken in de garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Oke, dat van die garantie op de batterij is duidelijk. Echter vraag ik me wel af hoe dit dan de eerste constatering verklaart. Als ik 'n nieuwe accu koop, hoe groot is de kans dan dat de lampjes weer werken?

In de garantievoorwaarden van de HTC Hero staat niets over de garantieduur. Wel staat er dat je contact op moet nemen met een servicemonteur in geval van duidelijke overhitting.

http://member.america.htc...813_Hero_HTC_Dutch_UM.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
Ik zou gewoon contact opnemen en het probleem uitleggen, de kans is groot dat je hem dan moet opsturen / dat ze hem komen ophalen. Dan kunnen zij bepalen wat er aan de hand is, voor hetzelfde geld zeggen zij dat er een onderdeel defect is (de ledjes werken niet, dit is sowieso apart te noemen).

Wat wel even verstandig is om te proberen (dit heb ik niet terug gezien) is om je mobiele netwerk eens uit te zetten: dus dat je de telefoon gebruikt zonder internet, kijken wat er dan gebeurt. Tevens is het belangrijk om te weten hoe de kwaliteit van je netwerk is: heb je net aan bereik of heel vaak niet? Dit zorgt er ook voor dat de telefoon erg snel leeg is, het zoeken naar een netwerk kost namelijk veel energie (veel meer dan bijv. het behouden van een verbinding of wisselen van een zgn. cell).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tuurlijk kan het dat een onderdeel defect is waardoor je accu leeggetrokken wordt.

Het netwerk wat Sp!tf!re aanhaalt lijkt me niet van toepassing aangezien de accu 30% leger is nadat het toestel een nacht uitgestaan heeft.

Test; opladen, accu eruit halen en dan na een nacht weer proberen hoe het met de accu gesteld is. Als er dan weer 30% vervlogen is weet je wel genoeg. Dan moet het wel aan de accu liggen. Dat wil overigens niet zeggen dat je toestel de accu niet gesloopt kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ik zie dat ik het uitzetten van het 3G netwerk inderdaad niet vermeld heb. Heb dat namelijk wel gedaan, maar zonder resultaat. Gisteren heb ik de laatste bullit uitgevoerd (Services gestopt die me niet nodig leken, zoals Twitter en Aandelen) en het gevolg hiervan is dat de temperatuur al erg terug loopt. De temperatuur staat nu op 35 graden. Heb nu wel het mobiel netwerk aanstaan, maar het lijkt alsof Gmail niet meer synct. De accu loopt ondanks de temperatuurdaling nog steeds ongeveer even snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ruud schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:25:
Test; opladen, accu eruit halen en dan na een nacht weer proberen hoe het met de accu gesteld is. Als er dan weer 30% vervlogen is weet je wel genoeg. Dan moet het wel aan de accu liggen. Dat wil overigens niet zeggen dat je toestel de accu niet gesloopt kan hebben.
Dit ga ik het komende uur uitproberen. Heb vannacht de accu helemaal opgeladen. Huidige accuniveau is 79%, heb nu de accu eruit gehaald. Over een uur kom ik met een statusupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Wat ik overigens nog niet gelezen heb is of je de software al een keer opnieuw geflashed hebt. (

Als je m geroot hebt even titanium backup draaien om je apps te redden en maar eens volledig opnieuw flashen. Dat je ledje niet meer reageert is namelijk best maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Status update na een uur zonder accu: het huidige accu niveau is 72%. Een daling van 7% in een uur dus. Dit lijkt me niet normaal voor een accu van bijna 1 jaar oud.

Ik denk dus dat het inderdaad aan de accu ligt. Wat ik wel vreemd vind is dat deze ineens zo extreem in gezondheid gedaald is. De accu informatie geeft btw aan dat de gezondheid 'Goed' is, maar dit zal vast van meer factoren afhangen dan dat er te meten is.

Ik heb m'n Hero niet geroot overigens, maar ben dit ook niet van plan als ik kans wil maken op garantie.

Wat voor mij de vraag blijft is of de LEDs het weer doen als ik er een nieuwe accu in stop.

[ Voor 8% gewijzigd door Rvanlaak op 03-08-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-07 20:30
Het zou kunnen zijn dat de update niet goed verlopen is.
Ik zou de volledige RUU downloaden van de HTC website voor je Hero, deze uitvoeren voor je telefoon.
Wat je eigenlijk hiermee doet is de orginele software over alles heen kopieëren. Data en apps raak je wel kwijt, en eventuele root/custom recovery.

Maar goed, door het bovenstaande kun je de software wel uitsluiten :) Als het dan nog niet werkt, lijkt het meer op falen van hardware (vooral trackbal/leds lijkt me een vervelende 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Het her-installeren van de Firmware wil ik best proberen. Het probleem is alleen wel dat de ROM update niet los te downloaden is. Hij is OTA verspreid, dus kan 'm niet op het support forum vinden.

http://www.htc.com/nl/support.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Je kunt wel de oudere versies downloaden. (Android 1.5) Ik weet alleen niet of downgraden mogelijk is?

Het enige wat een accu-status-dingetje doet is kijken hoeveel mA's erin je accu kunnen en dat vergelijken met de specs. Vaak zie je namelijk de capaciteit van de accu afnemen naarmate de accu ouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Hmm je hebt gelijk, downgraden wordt eigenlijk ook wat moeilijk (moet je goldcard methode gebruiken dacht ik?).

Ik weet niet hoeveel vertrouwen je hebt, maar je zou kunnen kijken naar:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34444233

Jammer dat er geen officiele te downloaden is via HTC :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ik ben vandaag naar de Hi winkel geweest, en heb mijn probleem aan een verkoper uitgelegd. Er werd me aangeraden om de accu een uur in de koelkast te leggen, om de accu-cellen zich weer te laten herstellen. Ik herkende deze 'koelkast'-oplossing ergens van, dus vroeg hem al of ik 'm niet beter in de vriezer kon leggen. Dat was niet nodig.

Waar ik me over verbaasde was dat de capaciteit ineens zo extreem was afgenomen, maar dit was normaal volgens de verkoper.

Verder gaf ik ook aan dat de notificatie lichtjes het niet deden, en dit stond volgens hem helemaal los van het accu probleem. Om dat op te lossen zou de telefoon opgestuurd moeten worden naar HTC, met als gevolg dat ik hem twee weken kwijt zou zijn. Ik ga dus eerst eens kijken of de koelkast-oplossing werkt, en of dit toevallig ook de notificatie-led fout oplost.

Wat denken jullie? Is de koelkast de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Gewoon een officiele 2.1 rom van HTC bemachtigen en die via de recovery flashen na een wipe. Kijk maar's of je dan nog problemen hebt. Accu in de koelkast gooien... lijkt me onzin. De enige verhalen die ik ken is de accu in een plasticzak luchtdicht sealen en dan een nacht in de ijskast. Geen garantie dat het iets uithaalt en je loopt het risico op kortsluiting bij het terugplaatsen, bv door condensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Nee, geloof het koelkast-verhaal ook niet echt. Heb trouwens de officiele update al draaien, heb 'm nooit geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Rvanlaak schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:06:
Nee, geloof het koelkast-verhaal ook niet echt. Heb trouwens de officiele update al draaien, heb 'm nooit geroot.
Er zijn een paar cases bekend waar het updaten naar 2.1 wat mislukt is. Kan zijn dat het bij jouw ook het geval is ivm met ledlichtjes. Het is een kans waard lijkt me, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Kortom wipen en de officiele rom flashen.
Pagina: 1