[Testcase] Total 24h Spa Francorchamps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit hele weekend in Spa geweest voor de 24h van Spa. En ik ben super tevreden over mijn foto's, ondanks het weer toch nog aardig wat kleur in de foto's kunnen houden, en toch nog steeds met mijn a300. Volgende keer als ik op Spa ben heb ik hopelijk de nieuwe a7**. Maargoed hier de foto's van zaterdag en zondag.

Deze keer zat ik echt te twijfelen tussen test of show, mochten jullie niet akkoord gaan met showcase dan laat het me even horen. Bij een stuk of 7 stemmen tegen wijzig ik hem.

Zaterdag de 1e uren tikken langzaam weg en de 1e regen is in opkomst.

1
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4850422225_db9e3072a3.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4851041306_cfdaacf2ba.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4854130163_7985056c10.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4854275283_fca0a83122.jpg

's Nachts, de natte baan en het minimale zicht zorgt voor een paar zware uren.

5
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4851039348_950a292e03.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4854748624_ff86017b5f.jpg

Zondag is de schade pas echt te zien en is het hopen dat de auto het de laatste uren nog vol houdt.

7
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4854127257_bf8f5a11ec.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4854126943_65c6b41d19.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4854747642_767d3674b5.jpg
10
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4854128159_294f15bff0.jpg
11
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4854131829_cec5356e0a.jpg

En tot slot, een foto van de aston martin Art car, die naar mijn mening niet zo geslaagd was als de bmw art car op le Mans.

12
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4854129341_c144fcf68d.jpg

Groetjes, Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06

Milo.

klik

Er zitten zeker mooie foto's tussen alleen zijn het er in mijn ogen teveel. In het begin dacht ik, ja daar komt een leuke serie maar na twee foto's waren het voornamelijk dezelfde auto's met vrijwel dezelfde techniek vast gelegd.

Met name de auto's zijn veel, logisch dat het een auto event is maar goed er moet wel een balans zijn in een serie. Met 6 dezelfde audi's (model) breek je die balans toch wel vind ik.
5 en 6 zijn natuurlijk speciaal en vast lastig te maken maar ze zijn het net niet, de kadering is in mijn ogen niet goed.
8 en 11 zijn darentegen weer mooie 'orginele' shots binnen je serie. Als je die twee met nummer 7 en een goede nachtfoto had gepost met de eerste twee foto's en eventueel nog iets met een finishvlag had je een leuke serie kunnen neerzetten.

Mede door het volume aan 'dezelfde' shots vind ik het persoonlijk nog geen showcase maar deze serie heeft zeker potentie.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik sluit me aan bij Milo. Ook naar mijn idee te veel van het zelfde. Ook zijn sommige foto's niet echt lekker om naar te kijken, als bijvoorbeeld 11, 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

ben het ook eens met Milo.
toen ik de eerste twee foto's zag hoopte ik stiekem op een beetje reportagestijl verslag van het evenement.nu zijn het veel panning shots die niet allemaal lekker weg kijken zoals de genoemde 5, 6 en 11. het is jammer van de nachtshots, maar vooral bij 5 wordt ik zowat duizelig van het meegepande publiek. bij 11 kan ik (i.i.g. op dit formaat) niet goed zien wat er in focus is (gokje voor de voorruit)

1,2,4,7,8 vind ik de beste. nog 5 van zulke (in dezelfde verhouding qua stijl) zou een stevigere serie neezetten

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
Eerst of ik dit showcase waardig vind: Eigenlijk niet. }:|

Het eerste wat mij opviel toen ik snel door je foto's scrolde was een kont.
Ik vroeg me af wat die daar deed. Ik kijk meestal eerst snel door de foto's om te kijken wat me opvalt en daarna ga ik goed per foto kijken.
Je hebt zeker wat leuke foto's er tussen zitten, maar ik mis variatie! Ik zie allemaal scheve foto's, waarvan 3 en 8 nog het dichtste bij een rechte foto komen.
Kleur is ook niet het sterkste punt. Maar lees eerst maar eens wat ik per foto te zeggen heb:

Hier mijn feedback:

1.Overbelicht aan de rechterkant, net als de auto die in de pits staat.
Kleuren vind ik wat aan de koele kant, maar er zijn niet heel veel lichtere kleuren te bekennen.

2.Waarom ook alweer? Ten eerste is haar shirt veeeeels te strak (wat een rollen..) En de achtergrond is teveel belicht. Maar buiten dat, wat doet een kont in een showcase van Spa als ik niet eens zie dat het een pitspoes is?

3.Caravans! Ohnee een auto. Ik vind de auto wat klein en ik mis het focuspunt.

4.Dit vind ik een van de betere. Goede kleuren (wat flets maar toch). En de tak geeft het een grappige dieptewerking. Alsof je stiekem naar de race aan het kijken bent over een schutting o.i.d.

5.Oke, nu word ik misselijk, dat publiek neemt zo erg de overhand in de foto dat het er niet netter op word. Iets minder publiek en je foto is een stuk netter!

6.Ziet er goed uit, maar ook hier mis ik weer iets. Ik weet dat het moeilijk is te fotograferen in het donker. Het is wel dezelfde foto al nr6, maar komt beter in de buurt van de compositie die ik bedoel. Wel jammer dat de auto het beeld uitdrijft.

7.Nette foto, laag standpunt. Weinig op aan te merken. Dynamisch!

8.Ook een nette foto, maar wat dof. Dit is tevens dezelfde foto als nummer7.

9. Leuk van het breedbeeld effect, maar weer is de auto de foto aan het uitrijden. Krijg het gevoel alsof ik ze niet bij kan houden.

10.Dit is echt een mooie foto. Goede kleuren en de auto is prima zichtbaar ook al heb je door een hek gefotografeerd. Wel trekt mijn oog naar die rode vlek boven de auto. Dat is wel jammer.

11.Ik heb bij deze foto het gevoel alsof ik aan de drugs zit! Wat heb je daarmee gedaan? Wel heftige kleuren!

12.Weer een doffe foto, jammer! Verder is het pannen goed gelukt hoor!

Misschien moet je toch eens een fotobewerkingsprogramma openen en aan de kleuren gaan trekken van je foto's. Ik mis steeds net dat lekkere felle van raceauto's doordat ze wat dof zijn.
Verder vind ik het ook niet showcase waardig.

Neem van mij aan, het is een grotere domper om je showcase naar testcase om te moeten zetten, dan dat mensen het zo goed vinden dat je testcase een showcase word!
En please (ik heb meer foto series van je gezien), ga eens met composities oefenen en je zal zien dat je jezelf zal verbazen! Oke, het lukt misschien niet de eerste keer, maar oefening baart kunst.
Het heeft mij ook flink wat jaren gekost voordat ik echt tevreden was met mijn foto's. En nog ben ik aan het verbeteren en verbeteren en verbeteren.
Dat is de kunst van de fotografie! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is en blijft moeilijk om veel variatie te maken als je niet binnen de hekken mag, ik blijf daar gewoon bij. Hopenlijk mag ik volgend jaar een keer voor de Dutch Supercar Challenge de baan op, is al zo goed als zeker.

Nog een vraag, welke van deze foto's zou goed staan in mijn autosport portfolio?

Zelf zou ik kiezen voor 11, 10, 7 en 4. Heel stiekem toch ook 5 want ergens toont het wel creativiteit heb ik het idee. Ik probeer vanuit mijn "slechte" positie buiten de baan toch een bepaald element in mijn foto te betrekken.

@Sandien, ik heb het max eruit gehaald echt waar, het was vrij bewolkt en moeilijk om echt kleuren eruit te halen. En ik heb toch al heel wat verbeterd aan mijn composities? Dat het nog steeds niet bij elke foto helemaal in orde is weet ik ook maar wat een verschil met de rmu classic of spa euro races? En met 11 heb ik helemaal niets aparts gedaan de auto kwam gewoon schuin op me af en ik had een sluitertijd van 1/80 denk ik zo ongeveer.

Mods, maak er maar testcase van, 4 stuks op een rij is ook wel enough

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Het lijkt mij ook lastig om in composities te wisselen als je buiten de hekken bent, maar (ja daar gaan we weer) is het een idee om achter een auto aan te fotograferen? Niet alleen de voorkant maar de achterkant. Of helemaal de voorkant (in een bocht). Probeer ook eens een compositie met meerdere auto's te maken, dan krijg je meer speelsheid in je foto's en blijven mensen kijken.
En inderdaad, je hebt al geleerd van je vorige foto's. Het was al een stuk beter.

Ik zie dat je het hebt over een portfolio. Als ik jou was zou ik 4,9 en 10 doen. 7 zou kunnen, maar mocht je een compact portfolio willen maken met echt de beste foto's zou ik die eruit laten.

Nog een vraagje: Kan jij handmatig witbalans instellen? Of hoe stel jij je witbalans in?
Staat die op automatisch of op een automatische bewolkt stand?
Misschien heb ik nog wel een tip voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Leuk gedaan, beter dan je andere foto's die je in het autofotografietopic plaatst.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je eens naar dit filmpje kijken:

http://www.canon.nl/maakv...D003Can_150510#/eos5dmkii

is wel een informatief verhaal over hoe je een interessante showcase kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
Sandien schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:25:
Het lijkt mij ook lastig om in composities te wisselen als je buiten de hekken bent, maar (ja daar gaan we weer) is het een idee om achter een auto aan te fotograferen? Niet alleen de voorkant maar de achterkant. Of helemaal de voorkant (in een bocht). Probeer ook eens een compositie met meerdere auto's te maken, dan krijg je meer speelsheid in je foto's en blijven mensen kijken.
En inderdaad, je hebt al geleerd van je vorige foto's. Het was al een stuk beter.

Ik zie dat je het hebt over een portfolio. Als ik jou was zou ik 4,9 en 10 doen. 7 zou kunnen, maar mocht je een compact portfolio willen maken met echt de beste foto's zou ik die eruit laten.

Nog een vraagje: Kan jij handmatig witbalans instellen? Of hoe stel jij je witbalans in?
Staat die op automatisch of op een automatische bewolkt stand?
Misschien heb ik nog wel een tip voor je ;)
en wat dacht je van publiek ? ;) Daar moet ook wel iets interessants bij te zien zijn, reacties bv. van hun op bepaalde gebeurtenissen in de wedstrijd, gewoon mensen die maf aan het doen zijn, wachten om binnen te komen, enz. enz. Ik denk dat om een echte showcase te maken van dit onderwerp je veel ruimer moet gaan denken dan de link "le mans" "auto's".

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
polthemol schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

en wat dacht je van publiek ? ;) Daar moet ook wel iets interessants bij te zien zijn, reacties bv. van hun op bepaalde gebeurtenissen in de wedstrijd, gewoon mensen die maf aan het doen zijn, wachten om binnen te komen, enz. enz. Ik denk dat om een echte showcase te maken van dit onderwerp je veel ruimer moet gaan denken dan de link "le mans" "auto's".
Jij hebt het over een reportage, een showcase is gewoon een serie geslaagde foto´s die je aan een groter publiek wil laten zien. (Testcase ook, maar dan zijn je platen minder mooi of twijfel je nog over foto's/wil je tips)

Ik vind het persoonlijk geen showcase omdat je soms wat dingen verkeerd hebt gedaan die de hele foto afkraken.
1. Wat wil je laten zien, wat is je onderwerp???
Ik zou bij zo'n moment juist willen laten zien hoeveel aandacht zo'n auto krijgt en wat er rondom gebeurt. Nu laat je de mensen zien die maar wat rondslenteren. Ik zou dus de focus op de auto leggen, de auto dominanter in beeld zetten en nog vetter zou zijn als je een lange sluitertijd zou gebruiken (misschien zelfs met ND filter) zodat de auto 100% scherp is, maar dat de mensen erom heen bewogen zijn.
Dat legt de nadruk namelijk helemaal op de auto en de drukte eromheen.
2.tja, leuke kont, maar wàt een verschrikkelijke achtergrond. De 'pitspoezen' moet je vooral in zo'n serie meenemen, maar ik had toch echt een andere manier geprobeerd.
3. Goed gepanned, prima compo (hoewel je van mij wel iets meer tele mag gebruiken), maar te donker. Witbalans mag ook wat warmer, word hij gelijk wat levendiger (lichter+warmer).
4. Leuk bedacht, orgineel ook. Opzich erger ik me niet aan de blaadjes rechts, maar wel aan de lege ruimte linksonder.
5. Zoals anderen al zeiden; compo is gewoon niet fijn. Waarschijnlijk wilde je het publiek icm de auto laten zien, maar ik denk niet dat dit de ideale situatie hiervoor was. Met de auto minder ver in de hoek en minder dicht tegen het kader had de foto beter kunnen zijn.
6. Zelfde als 5
7. Opzich wel tof idee, maar de compo kan net weer iets beter. Iets meer ruimte rechts en iets minder schuin. Ook mag hij iets meer bewerking krijgen, meer blacks en misschien een lichte vignettering.
8. Prima plaat, maar de bewerking mag van mij wel iets steviger.
Net zoals nummer 7 dus, het is een stoere 911 vanuit een laag perspectief en straalt dus kracht uit, maar met deze grijze, saaie bewerking gaat al dat stoere weer ten onder. Meer blacks zou ik doen.
9. Geen pola gebruikt hier? Maar ook hier weer teveel ruimte achter de auto en te weinig ruimte ervoor. Ik zou hem ook ietsje hoger in beeld zetten.
10. Goed gepanned, mooi die bewogen achter- en voorgrond. Maar wel èrg druk. Ligt meer aan de locatie.
11. Gewoon een mislukte foto lijkt me. Kan gebeuren, pannen kan lastig zijn. Verder ook een saai beeld.
12. Voorkant is helaas niet helemaal scherp en hij is wat donker. Ook jammer van die lijn linksonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Op eigen verzoek aangepast naar testcase.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sirocco, elf mislukt, say what. Persoonlijk hou ik hiervan, ik heb misschien wel een stuk of 80 "normaal" gepannede foto's daar is toch echt bijna niets meer aan?

Maar vergelijk mijn foto's eens met dit:

Klikkerdeklik

Wat is dan leuker om naar te kijken als gewoon autoliefhebber/publiek zijnde?

En voor de mensen die roepen dat dingen te klein zijn gekaderd bij 7 of 8, dat is de enigste plaats waar je zonder circuit toegang gelijk met de auto's kunt staan/liggen en er zit dan ook nog een muurtje rechts en pilonnen links dus een goede 5 meter waarin je de ruimte hebt om mee te trekken. Volgens mij denken heel veel van jullie niet erbij na hoe lastig het fotograferen is. Deden jullie dit wel zouden velen van jullie anders tegen de foto's aan kijken.

Wat betreft de witbalans die heb ik even op automatisch gehad maar ook handmatig ingesteld. Maakte niet veel verschil, alleen soms dat de zon weg was of dat het opeens heel donker was en ik de witbalans nog op handmatig had staan. Dat is niet fijn werken op spa omdat het elke 15/20 minuten veranderd. En voor de mensen die het niet zo snappen, op een gegeven moment regende het aan een kant van het circuit en bij het paddock scheen de zon volop.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Als je je zo loopt in te dekken en verdedigen qua toegankelijkheid etc, tja.. beetje kinderachtig gedrag, sorry.
Ik begrijp best dat het erg lastig is om op bepaalde stukken een 'goede' composities te maken maar goed, in mijn ogen hoef je dat echt niet op zo een manier uit- /of te weerleggen. (Ik vind met name 8 juist wel leuk gekaderd)
En dat is juist het mooie van fotografie, je moet het doen met de middelen en de condities die je op dat moment hebt en als dat niet lukt, tja jammer dan, en als je weet/denkt/merkt dat anderen het niks vinden en je plaatst het toch.. dan moet je niet gelijk in de slachtofferrol duiken en anderen beschuldigen van te weinig inzicht en denkvermogen.

Foto 11 vind ik trouwens ook niet mislukt, hij heeft wel iets, het is hetzelfde soort perspectief als 4 dus ik zie dat je het kan (pannen) en dat maakt nummer 11 voor mij juist een bewuste keuze. En hij is tenminste anders dan de rest en past daardoor goed in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Paar dingetjes: (nofi uiteraard)
1. Je hoeft je nergens voor te verdedigen. Ik ben ook maar iemand met een mening, verder niks.
2. De foto's op die site zijn gewoon heel erg goede en duidelijk registratie platen, verder niet heel bijzonder. Ik kijk liever naar die foto's omdat daar gewoon geen storende dingen in zijn. Ze kloppen gewoon. Maar het had veel spannender gekund als ze wat meer van de race hadden meegepakt etc.
3. Niet de lokatie de schuld geven, als je door de lokatie niet in staat bent om een vette plaat te schieten is het gewoon jammer. Een foto word niet mooier als ik achteraf hoor dat de lokatie niet meewerkte. De foto is gewoon niet zoals ik mooi vind, that's it.
4. Witbalans kan je heeeel makkelijk in de nabewerking rechtzetten.
5. Over de zon en regen: zie punt 3. Nu ik weet dat de zon en regen tegen werkte word de foto niet opeens mooier. Aan de fotograaf om met die omstandigheden om te gaan.
Maar nogmaals, ga je vooral niet verdedigen tegen iemands mening. Nu ga je allemaal excuses geven waarom een bepaalde foto minder mooi is geworden. Blijkbaar weet je heel goed waar het aan lag, maar je hebt er niet op ingespeeld/aangepast aan de situatie.
Het lijkt alsof je je veel te veel aantrekt van mijn commentaar. Als je het er niet mee eens bent kun je dat gewoon zeggen en dan einde verhaal toch? Prima :)

EDIT: Milo was me voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zo goed hoe ik het duidelijk moet maken. Maar persoonlijk heb ik zoiets van als ik mijn materiaal vergelijk met de foto's die op de site staan ja dan snap ik het gewoon niet. Maar als ik bijvoorbeeld naar de site van Robbert Maas kijk ja dan heb ik nog heel wat te leren.

En wat zou ik graag foto's willen zien van mensen die hier makkelijk praten, vat dit niet verkeerd op van ik ben boos ofzo, dat is niet zo. Maar ik zou wel heel graag willen zien wat hun er dan van bakken. Of misschien zelfs een echt autosport fotograaf zoals Robbert Maas of als hele grote naam Darren Heath een keer niet binnen de hekken laten en gewoon als normale toeschouwer rond laten lopen. Dat zou ik pas mooi vinden. Dan heb je ook pas echt vergelijking vindt ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Misschien moet je jezelf en je gear + situatie niet vergelijken met anderen en je primair richten op jezelf.
En tja sommige hebben geluk en krijgen betaald om flut foto's aan te leveren, die verdeling is overal wel te vinden.

En tja, mijn ding is het niet echt hoor dat auto's fotograferen.. dus mij zal je het ook niet snel zien doen, ik heb wel eens wat autocross gedaan waarvan ik er volgensmij 1 op mn flickr heb staan.. zo tevreden was ik over de rest hehe. (de organisatie vond de foto's die ik aanleverde wel goed en betaalde me een klein bedrag)
Ik ben meer van de cultuur shotjes, terwijl andere die ook weer 1000 keer mooier kunnen maken.

Maar stop met vergelijken joh, ik zou ook graag willen dat mijn foto's waren als een top fotograaf met een goed shot maar begin me dan in te dekken dat hij/zij bijvoorbeeld een 1ds3 heeft met een super dure L lens. En als mijn shots in mijn ogen beter zijn dan iemand uit een tijdschrift oid dan ben ik alleen maar jaloers omdat die persoon er waarschijnlijk een leuke vergoeding voor krijgt hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:37:

En wat zou ik graag foto's willen zien van mensen die hier makkelijk praten, vat dit niet verkeerd op van ik ben boos ofzo, dat is niet zo. Maar ik zou wel heel graag willen zien wat hun er dan van bakken.
Waarom wil je dat zien? Vreemde opmerking... Er zijn altijd betere fotografen, lekker boeien, als je maar plezier hebt toch?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:23
Ik ben echt een fan van Le Mans races, staat ook op mijn ToDo lijst om uberhaubt eens naar toe te gaan :+ Toch wel het koningsnummer van de races!

Ik mis voor een Le Mans serie echt het race gevoel in deze serie, nergens is meer dan 1 auto op de foto's zichtbaar?! Inhalen, crashen, uitremmen van bochten, schemer etc zijn voor mij toch wel acties die bij een race en (specifiek) Le Mans horen. En wat enkele malen is gezegd, de omgeving kan nooit de schuld zijn voor een 'mislukte' foto, de fotograaf kan daarin verandering brengen.

Foto 4 vind ik wel een leuk shot, vreemde dieptewerking door de tak (net madurodam :P ) sprak mij echt aan. Verder vind ik de nachtfoto's het catchy gevoel missen, de kleuren kloppen niet naar mijn gevoel. 12 is qua panning en compositie goed gelukt ik zou hooguit nog wat aan de kleurtjes trekken :)

Qua serie, 'een' foto maken is je goed gelukt maar om de foto's spannend te maken en tot een serie te vormen vind ik helaas niet gelukt in deze.

@Mobyrick : Mooi verwoord :)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:37:
Ik weet niet zo goed hoe ik het duidelijk moet maken. Maar persoonlijk heb ik zoiets van als ik mijn materiaal vergelijk met de foto's die op de site staan ja dan snap ik het gewoon niet. Maar als ik bijvoorbeeld naar de site van Robbert Maas kijk ja dan heb ik nog heel wat te leren.

En wat zou ik graag foto's willen zien van mensen die hier makkelijk praten, vat dit niet verkeerd op van ik ben boos ofzo, dat is niet zo. Maar ik zou wel heel graag willen zien wat hun er dan van bakken. Of misschien zelfs een echt autosport fotograaf zoals Robbert Maas of als hele grote naam Darren Heath een keer niet binnen de hekken laten en gewoon als normale toeschouwer rond laten lopen. Dat zou ik pas mooi vinden. Dan heb je ook pas echt vergelijking vindt ik persoonlijk.
Ik zeg ook niet dat ik het perse beter kan, maar aan de hand van de foto's heb ik wel een idee hoe het beter had gekund. ;)

Ik proef hier een soort van frustratie dat ik je foto's niet zo mooi vind alsdat jij ze zelf vind. Als iemand op mijn foto's kritiek heeft en ik vind het terecht ben ik daar alleen maar blij mee. Vaak heb ik bij bepaalde foto's twijfels of het wel in de smaak zal vallen en als dat dan niet zo blijkt vind ik dat alleen maar mooi omdat ik voortaan weet dat zoiets niet gaat werken. Sterker nog, ik ben blij met negatief commentaar omdat ik thuis alleen maar hoor: ooooh wat mooi, super etc etc...Hier krijg je meestal fatsoenlijk commentaar waar je vaak wel iets mee kan.
Als ik het er niet mee eens ben (wat niet vaak voorkomt) is het ook prima. Zelfs van die meningen waar ik het niet mee eens ben leer ik. Het zijn allemaal verschillende invalshoeken en je gaat zo je foto's op verschillende manieren bekijken.
Het is geen strijd wie de mooiste foto's maakt :)

Als je toch vraagt wat ik ervan bak...ik ben alleen nog nooit naar een circuit geweest..
Ik heb in het begin ook veel autofotografie gedaan, kijk maar in mn flickr stream.
Hier een paar platen waar ik veel positief commentaar op kreeg uit de automotive flickr 'society' :9
1, 2, 3, 4
*ik wil hier vooral niet mee zeggen: kijk wat ik kan! maar je vroeg om hoe ik het deed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:49
Scirocco schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik het perse beter kan, maar aan de hand van de foto's heb ik wel een idee hoe het beter had gekund. ;)

Ik proef hier een soort van frustratie dat ik je foto's niet zo mooi vind alsdat jij ze zelf vind. Als iemand op mijn foto's kritiek heeft en ik vind het terecht ben ik daar alleen maar blij mee. Vaak heb ik bij bepaalde foto's twijfels of het wel in de smaak zal vallen en als dat dan niet zo blijkt vind ik dat alleen maar mooi omdat ik voortaan weet dat zoiets niet gaat werken. Sterker nog, ik ben blij met negatief commentaar omdat ik thuis alleen maar hoor: ooooh wat mooi, super etc etc...Hier krijg je meestal fatsoenlijk commentaar waar je vaak wel iets mee kan.
Als ik het er niet mee eens ben (wat niet vaak voorkomt) is het ook prima. Zelfs van die meningen waar ik het niet mee eens ben leer ik. Het zijn allemaal verschillende invalshoeken en je gaat zo je foto's op verschillende manieren bekijken.
Het is geen strijd wie de mooiste foto's maakt :)

Als je toch vraagt wat ik ervan bak...ik ben alleen nog nooit naar een circuit geweest..
Ik heb in het begin ook veel autofotografie gedaan, kijk maar in mn flickr stream.
Hier een paar platen waar ik veel positief commentaar op kreeg uit de automotive flickr 'society' :9
1, 2, 3, 4
*ik wil hier vooral niet mee zeggen: kijk wat ik kan! maar je vroeg om hoe ik het deed*
Sorry hoor maar ik zie 5 geparkeerde auto's staan?
Wat Freakout1 heeft gedaan is wel degelijk een stuk moeilijker en kan dat alleen maar aanmoedigen.
Ook snap ik zijn commentaar heel goed hij heeft wel degelijk het beste eruit proberen te halen wat er mogelijk was is zijn situatie.

Freakout1 petje af hoor! ;)
Mis alleen Eau Rouge! >:)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die volgens mij uit ervaring, "achter de hekken" praat. Hartelijk dank!

Eau rouge zit er wel in maar niet en zijn geheel zeg maar. 9 en 10 zijn op eau rouge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:23
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Sorry hoor maar ik zie 5 geparkeerde auto's staan?
Wat Freakout1 heeft gedaan is wel degelijk een stuk moeilijker en kan dat alleen maar aanmoedigen.
Ook snap ik zijn commentaar heel goed hij heeft wel degelijk het beste eruit proberen te halen wat er mogelijk was is zijn situatie.

Freakout1 petje af hoor! ;)
Mis alleen Eau Rouge! >:)
Moeilijk(-er) fotograferen wil niet zeggen dat de kwaliteit van foto's daar onder moet lijden O-) Ik begrijp ook dat het lastiger is als je niet de vrije keuze hebt in de plaats waar je wil fotograferen, maar dat maakt (voor mij iig) de uitdaging groter om iets moois/pakkends te produceren :) Voor een testcase (richtlijnen) voldoet dit alles zeker, 1000 mensen 1000 meningen, maar zoals in eerste instantie genoemd een showcase vind ik niet.

Ook voor de hekken krijg ik het voor elkaar om de meest vreselijke foto's te produceren 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door N3oC op 03-08-2010 23:39 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Het is ook moeilijk om te pannen. Ben zelf ook op het circuit geweest. Was blij dat ik van de 900~1000 foto's er een tien goede had. Al waren die ook maar net aan.
Ik heb drie echt goede foto's (naar mijn mening) en ook volgens de mening van de cursusleider.
Zie hier en genomen met een compact camera door mij:
1, 2, 3.

Hiermee laat ik ook meteen zien wat ik bedoel met variatie. Foto 3 is tamelijk saai, te simpel en doorsnee.
Maar doordat ik bij foto 1 achter de auto aanging en op de achtergrond staat nog een kleine auto.
En doordat ik bij foto 2 voor de auto's uitbleef je toch een race gevoel krijgt. Meer dan bij foto 3.

Gewoon een inkijk in hoe ik het die ene keer op het circuit heb gedaan. Wel binnen de hekken, maar voor een eerste keer met een compact camera toch aardig goed gelukt.

Ik snap tevens dat je je wilt meten met de grote namen. Dat werkt alleen maar frustrerend, omdat je ziet dat je dat niveau niet haalt. Kijk daarom eerst naar je eigen foto's en probeer wat met de feedback die we je geven. En ja, dat is moeilijk als puberale tiener (had gezien dat je 17 was), maar leer ervan! Dat is zo handig in de latere wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 12:51
Blijft altijd een leuke discussie over het voor een achter de hekken staan.. Heb in het begin van mijn fotografie hobby vaak genoeg achter de hekken gestaan, maar heb nu het geluk dat ik dat ik ook wel eens voor de hekken kan staan. Beide situaties vragen om een andere manier van fotograferen, daar moet je gewoon rekening mee houden.

@Freakout. Ik ben zelf een paar maand geleden ook nog op Spa geweest en er zijn genoeg plekken met gaten in het hek. Erg leuke plek is bijvoorbeeld de blinde bocht na Eau Rouge, maar ook de chicane aan het eind van het rechte stuk is voor het hek te komen. Dus er zijn wel mogelijkheden om te variëren in de serie. Als je het goed vind, kan ik wel een fotootje van die locaties toevoegen?

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met de euro races daar binnen de hekken geweest ja, maar met de 24 staat er een camping voor en veel meer marshalls die heel goed opletten. Bij het uitkomen van eau rouge is ook een aanpassing gedaan, maar ook op de plek stond je nog vrij hoog en dus niet gelijk met de auto wat veel meer dynamiek geeft.
Pagina: 1