[Showcase] het strand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:51
Een probeersel van mijn kant om het strand in zwart-wit (ook een oefening voor mij om mijn zwart-wit omzetting verder te ontwikkelen) weer te geven. Ongetwijfeld dat er mensen bij zijn die zeggen dat het overbelicht is, maar dat is een bewuste keuze. ;) Net zoals in dit topic [showcase] De boom mist

1. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4098/4854880346_406f00ab5b_b.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4854879654_fdc5e1f1d8_b.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4854880128_b835db3528_b.jpg

4. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4854260217_88ce67d455_b.jpg

5. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4854260045_26ee6ab3ec_b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door wisselwerking op 02-08-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 en 3 vind ik sterk! mooi
de rest minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's zijn behoorlijk overbelicht en in mijn ogen niet om aan te zien helaas :-(

Je zegt het is een bewuste keuze, maar wat is je motivatie? Ik kan er ook bewust voor kiezen om in de hondenpoep te trappen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook verstandig is om te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:32:
De foto's zijn behoorlijk overbelicht en in mijn ogen niet om aan te zien helaas :-(

Je zegt het is een bewuste keuze, maar wat is je motivatie? Ik kan er ook bewust voor kiezen om in de hondenpoep te trappen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook verstandig is om te doen. :)
heb je wel een goede monitor, want ik zit hier naar de foto's te kijken en er zijn wat plekjes over belicht, maar alles bij elkaar valt het reuze mee en is volgens mij 95% van de foto's niet overbelicht.
Wel is een hoop tegen overbelicht aan, wat met een slechtere monitor wel eens overbelicht zou kunnen lijken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Erg leuk hoor! Deze stijl moet je vaker hanteren, het heeft wel wat. Qua compositie en inhoud springen 1 en 3 er zeker uit, waarvan 3 mijn favoriet. De rest is wat minder

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Waarom testcase herrick? WMB toch zeker wel showcase-waardig dit :)

Zoals ik elders al vermelde: 1,3 en 4 samen als de serie is heel mooi.

TRR: verwar je overbelicht nu toevallig met een heldere lucht? Want het neigt echt niet richting clipping op grote delen, en de huiden van de mensen vallen op een correcte grijswaarde.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Het is ook een showcase waardige verzameling van platen.
Bij mij staan 1 en 3 bovenaan, heerlijke platen en gewoon een goede zwartwit omzetting. En natuurlijk de composities an sich zijn gewoon goed, dit geldt voor alle foto's. Er is goed te zien dat er overna is gedacht en het geen snap shots zijn.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

heb je wel een goede monitor, want ik zit hier naar de foto's te kijken en er zijn wat plekjes over belicht, maar alles bij elkaar valt het reuze mee en is volgens mij 95% van de foto's niet overbelicht.
Wel is een hoop tegen overbelicht aan, wat met een slechtere monitor wel eens overbelicht zou kunnen lijken.
Nou, check 't histogram anders eens van de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1zf4vgg.png

Kun je nog zo'n goeie, toffe monitor hebben, maar als 't merendeel van de pixels @ max zit, dan kun je 't denk ik best wel overbelicht noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Hier zien ze er niet overbelicht uit, neem je niet de witte randen mee in je histogram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Volgens mij doet hij dat inderdaad. De foto's zelf hebben een histogram wat meer lijkt op dit:
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/HerrickHisto.jpg

Wat dus nagenoeg niet overbelicht is, maar wel tegen high-key achtige omzettingen aanhangt.
Kun je nog zo'n goeie, toffe monitor hebben, maar als 't merendeel van de pixels @ max zit, dan kun je 't denk ik best wel overbelicht noemen?
En dan vind ik dit niet zo'n nette reactie moet ik zeggen. Maar goed, mijn punt blijft staan, is je monitor up to the task?

edit:
En dit mag inderdaad absoluut wel een [Showcase] tag, dus die zit er bij deze ook op :)

[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 03-08-2010 01:36 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wouter.N schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:26:
Hier zien ze er niet overbelicht uit, neem je niet de witte randen mee in je histogram?
Oei! Wát een blunder! Dat was me nog helemaal niet opgevallen :$
Nomad schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:34:
Volgens mij doet hij dat inderdaad. De foto's zelf hebben een histogram wat meer lijkt op dit:
[afbeelding]
[...]

En dan vind ik dit niet zo'n nette reactie moet ik zeggen. Maar goed, mijn punt blijft staan, is je monitor up to the task?
Nou ja, die reactie was n.a.v. het histogram. En áls het histogram correct was geweest, was de opmerking óók correct geweest.. Beetje jammer alleen van de huge blunder met 't histogram bepalen :X

Mea culpa :)

Overigens zou ik nooit durven een daadwerkelijke uitspraak over het beeld te doen op m'n eigen monitor, omdat deze niet gecalibreerd e.d. is. Hij heeft wel een tof "sRGB"-kleurenprofiel ofzo, maar wat dat nou waard is, I dunno. Dus daar zou ik ook nooit uitspraken over durven te maken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 03-08-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Echt een schitterende set met zeer geslaagde foto's. Ze stralen stuk voor stuk een soort rust uit, haast schilderachtig. Met name foto 3 kan me erg bekoren.

Ik vind het tof om te zien dat je een duidelijke stijl hebt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sorry, dit is het hem niet voor mij. Veels te veel witte accenten in de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:56

Markie

Voorheen BBE

Erg mooie serie. Zowel geslaagd in de composities als de nabewerking en daarom ook absoluut showcase.
4 is erg tof door de bal. En 3 heeft een erg mooie gelaagdheid.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

ik vind de z/w omzetting erg licht, wat niet helemaal mijn ding is, maar ze zijn zeer zeker wel geslaagd!
als ik een favoriet moet kiezen dan nummer 1, hoewel de anderen ook stuk voor stuk mooie detials bevatten qua lijnen of elementen!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu bekeken op een fatsoenlijke monitor en dat maakt inderdaad wel een enorm verschil.

Bij nummer 1 wordt mijn blik naar het drukke en donkere gras rechtsonder getrokken, dat is jammer want verder is de foto top.

Nummer 2 lijkt ook op het betere scherm iets uitgebeten, die had ik toch iets minder hard gedaan.

Nummer 3: Top

Nummer 4: Had van mij ook net een klein tikkie donkerder gemogen, maar verder gewoon goed.

Nummer 5: Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Sterk, zeer sterk!

Dit soort foto's, een tikkeltje eigenwijs, niet echt volgens de regeltjes zien we hier niet erg vaak op got. (zie de dsicussie al dan niet overbelicht).

1 en 3 zijn super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23

YellowCube

Wait...what?

Gaaf zeg! High key werkt hier super.
Nummer 3 is m'n favoriet in deze, maar gaat wel nek aan nek met de rest.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Hele mooie serie. Het vierkante vind ik ook erg passen op de een of andere manier. Ook ik vind nummer 3 de mooiste.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Terechte showcase wat mij betreft. Zie ik nu twee vlekken op foto 3 in de lucht?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hmm, leuke stijl, maar ik blijf ze toch veel te wit vinden, alsof het voordeoorlogs materieel betreft, maar dan zonder het nostalgische :P

De enigste die ik heel sterk vind is nummer 2, die geeft een gevoel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:51
Bedankt voor alle reacties. Altijd leuk om te zien wat voor discussies foto's kunnen opleveren.

Nog een kleine 'bonus' dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4859095203_2b81651bb9_b.jpg
Pagina: 1