Internet logger,

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag jullie hulp willen inroepen in verband met een probleem bij iemand,
Persoon heeft een breedband verbinding en klaagt er van soms time outs te krijgen tijdens het
surfen op het internet.
Persoon heeft een Sony vaio laptop, hij maakt gebruik van een draadloze verbinding.
klant maakt gebruik van windows 7 en gebruikt google crome en exployer 7
Zelfs als hij de wifi verbinding verwijderd en gewoon surft met een vaste utp kabel duikt het zelfde probleem op,
De internet verbinding zou geen problemen geven volgens de internet provider,
De internet provider is reeds meerdere malen langs geweest en heeft alles al preventief vervangen,
De laptop is al 2x binnen geweest bij Sony en verzekeren dat er geen probleem is met de laptop,

Mijn vraag is bestaat er een tool of programma dat je kan installeren op een pc dat om
de aantal min een test laat lopen en deze logt in een bestand.
Dan kan ik aantonen dat de verbinding tussen testopstelling en het wereld wijde web ok is,
Als mijn testopstelling aantoont dat er een probleem is kan ik dit ook voorleggen aan provider,

Kan iemand mij hier mee helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping -t provider.nl > pinglog.txt

Deze laten lopen totdat het probleem zich voordoet. Daarna kun je in pinglog.txt zien of er een probleem is en deze voorleggen aan de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wilde gok: Torrent-client die de router laat vollopen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Probeer de laptop eens op een andere verbinding. Kijken of het aan de verbinding of de laptop ligt ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ RaZ persoon surft via acces point
@ NiGhTsPiRiT idd had ik ook aan gedacht maar probleem doet zich sporadisch voor,
soms komt dit maar 1 keer per avond voor soms 10 keer, zit geen regelmaat in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
misschien is pathping een optie?

Wikipedia: PathPing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:12:
@ RaZ persoon surft via acces point
achter een access point zit natuurlijk ook nog een router. Draait de betreffende persoon torrent applicaties? En op hoeveel maximale connecties staat het programma ingesteld? En doen de problemen zich voor als er geen torrents worden gedownload?

Doet het probleem zich ook voor als er gewoon wordt gesurft en verder niets wordt gedaan? En doet het probleem zich bijvoorbeeld ook voor als je met een Ubuntu live CD gewoon een avondje surft? En wat zijn de time outs? Hoelang duren die time outs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is volledig clean van bij sony terug gekomen, torrent applicaties draait persoon niet,
probleem komt voor bij surfen dat de browser de pagina niet kan weergeven, probleem duurt soms maar sec tot paar min, ubuntu live cd heb ik nog niet gebruikt,

ping -t provider.nl > pinglog.txt kun je daar ook uur en datum mee inloggen?
probleem doet zich voor bij iemand dat ik ken, dus zelf weet ik niet wat hij of zij doet tijdens surfen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:31:
Laptop is volledig clean van bij sony terug gekomen, torrent applicaties draait persoon niet,
probleem komt voor bij surfen dat de browser de pagina niet kan weergeven, probleem duurt soms maar sec tot paar min, ubuntu live cd heb ik nog niet gebruikt,

ping -t provider.nl > pinglog.txt kun je daar ook uur en datum mee inloggen?
probleem doet zich voor bij iemand dat ik ken, dus zelf weet ik niet wat hij of zij doet tijdens surfen,
en draaien er andere pc's in het netwerk die mogelijk torrent programma's draaien? En gaat het mis bij het bezoeken van bepaalde websites of bij alle websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar lukt het gedurende paar sec min helemaal niets meer,
1 pc in de woning,

zou graag zijn surf gedrag monitoren, dan kan je helemaal zien waar fout gaat,
Persoon is thans van jonge leeftijd,
ping -t provider.nl > pinglog.txt alleen datum en tijd nog,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
maar om welke website gaat het dan? Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de website traag laadt omdat de betreffende site op een of andere volgepropte budgethost in verweggistan staat? Probeer daarom te achterhalen wanneer het probleem zich voordoet. Als je dat niet kunt vinden of het probleem kunt repliceren, dan kun je er ook weinig aan doen. De ping heeft dan ook weinig zin, je ziet dan vervolgens packetloss op een bepaald tijdstip.... en dan? Je weet nog steeds niet wat de gebruiker aan het doen was.

Is de pc virusvrij? Draai voor de grap eens hitmanpro dr op draait de laptop antivirus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
hier een progseltje dat een ping met tijdsregistratie draait

http://www.cfos.de/hrping-v244.zip

als je het zo aanroept, dan ping je de primaire google DNS en log je dat weg naar C:\log.txt

hrping -t 8.8.8.8 -T >> C:\log.txt

[ Voor 4% gewijzigd door nielsl op 02-08-2010 23:58 ]

Pagina: 1