Mobiel internet op laptop in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292829

Topicstarter
Hey Tweakers, we gaan deze vakantie 2 weken naar Frankrijk.
Nu zou het leuk zijn als we even konden internetten daar (om het weer te checken enzo), alleen we hebben geen internet in het huisje.

Ik heb even rondgeneust, maar ik krijg alleen maar jaarlijkse abbonementen voor het buitenland, alleen wij gaan maar 2 weken dus dan hoeven we geen abbonement voor een jaar.... :?

Kan iemand helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:30

MsG

Forumzwerver

Meerdere opties:

Lokaal een prepaid-simkaartje kopen
Kijken of het je waard is qua kosten om met je eigen mobiel in het buitenland internet te gebruiken (bijv. mobiel als modem)

Open wifi in de buurt

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, ik heb wel een HTC mobiel inclusief internetten, maar ik vind het een beetje omslachtig om daar het weer op te checken etc.

Is er geen manier om het te laten werken op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik gebruik mijn kpn internet abbo via bluetooth op mijn laptop.
En dat gaat nog verdienstelijk ook!

Even kijken wat de voorwaarden zijn van je provider en een bluetooth dongel aanschaffen en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 16:23
Tuurlijk, je kan middels bluetooth of een USB kabeltje je toestel aan je laptop knopen. Door middel van "tethering" (google daar maar op icm je mobiel type) kan je je verbinding dan doorlussen.
Let wel op dat dat internet in het buitenland een klein vermogen kost, en dat ze vaak vrolijk naar boven afronden.

Wellicht zit er een Fon accesspoint in de buurt die je kan gebruiken? Werkt echter alleen als je zelf ook een Fon hebt, of als je een "pass" koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Of gewoon verbinden met USB en je telefoon als modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal de opties overwegen, bedankt!
Pagina: 1