hey mensen, mijn buurman van 70 heeft sinds een uur ofzo geen internet en telefoon meer. Nu heb ik voor hem op de kpn website gekeken en zag dat er geen storingen in de omgeving zijn. Heeft er hier iemand enig idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Die man heeft zijn telefoon hard nodig ivm zijn hart, dus zou fijn zijn dat het sneller kan worden geregeld dan KPN...(lees: KPN heeft gezegd dat het minimaal 3 dagen kan duren )
Modem resetten?Raxious schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:42:
hey mensen, mijn buurman van 70 heeft sinds een uur ofzo geen internet en telefoon meer. Nu heb ik voor hem op de kpn website gekeken en zag dat er geen storingen in de omgeving zijn. Heeft er hier iemand enig idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Die man heeft zijn telefoon hard nodig ivm zijn hart, dus zou fijn zijn dat het sneller kan worden geregeld dan KPN...(lees: KPN heeft gezegd dat het minimaal 3 dagen kan duren )
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
zou dat werken dan? ik heb er totaal geen verstand van dus zou het een beetje lullig vinden als het probleem er alleen maar erger mee wordt ^_^'
Stroom er voor 30 seconden eraf halen. Volledig! Dus ook vanuit de muur naar het kastje. Niet alleen het knopje op het apparaat. Werkt hier bijna zo goed als altijd om het weer terug te krijgen. Op 1 enkele keer na... Toen was de aansluiting naar het huis toe kapot gegaan in het verdeel station...Raxious schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:51:
zou dat werken dan? ik heb er totaal geen verstand van dus zou het een beetje lullig vinden als het probleem er alleen maar erger mee wordt ^_^'
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Inderdaad stroom eraf halen (voor de zekerheid zelfs langer dan 30 seconden, paar minuten bijvoorbeeld) en vervolgens een uur niks doen. Dan doet ie een harde reset en worden alle instellingen opnieuw geconfigureerd. Heeft hier tot nu toe ook altijd gewerkt
laat ik hem morgen wel ff doen, hij heeft nu al alles op slot zitten en hij is behoorlijk doof, dus tikken op het raam heeft wss geen nut.
Alleen bij een aantal problemen, is het bij ipb juist af te raden om de modem te resetten, als het je om telefonie problemen te doen is. Bij een reset verliest de modem de voip instellingen en moet die apart weer ophalen...
hij heeft en geen telefoon en geen internet.
Dat is ook juist de bedoeling.SkyFlyer schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:11:
Bij een reset verliest de modem de voip instellingen en moet die apart weer ophalen...
En dat is ook meteen de reden dat je hem minimaal 20 minuten aan moet laten staan. Als dat ophalen bij sommige modems onderbroken word, dan gaat het modem in de fout. Ik meen bij de zwarte thomson experiaboxen van enige tijd terug.[b][message=34455576,noline]Bij een reset verliest de modem de voip instellingen en moet die apart weer ophalen...
Pagina: 1