Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een externe monitor voor mijn laptop. Alleen kan ik het niet voor elkaar krijgen om de juiste resolutie in te stellen op mijn laptop.
Het is een IIyama ProLite E1908WS. En deze ondersteund een resolutie van 1680 bij 1050.

Mijn laptop is een Toshiba Satelite A100-812.
En hier zit een Nvidia Geforce 7600 Go in.
Het lijkt me dat deze videokaart deze resolutie wel aan moet kunnen.

Weet iemand een manier om deze resolutie in te stellen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoe heb je het 2e beeldscherm ingestelt? Als hij als "mirror", dus beide schermen het zelfde beeld, is ingesteld kan het zijn dat het beeld op het externe beeldscherm niet op een hogere resolutie weer gegeven kan worden dan het kleinste scherm (je ingebouwde beeldscherm?).

Als je hem op "desktop uitbreiden .." hebt ingesteld dan zou je de resolutie van de externe monitor los in kunnen stellen van je interne beeldscherm, dat wil zeggen dat het externe scherm een andere resolutie mag hebben dan je interne scherm.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
Ik heb mijn scherm ingesteld als hoofdmonitor.
En het ingebouwde scherm staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou dan de resolutie gewoon in moeten kunnen stellen voor die monitor, desnoods via het nvidia control panel.

Kun je misschien een screenshot plaatsen van waar je dat probeert te doen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
Ik doe dat vanuit het nvidia control panel. Maar de resolutie die ik wil staat er niet tussen. Dus ik denk dat ie niet ondersteund wordt. En ook als ik een aangepaste resolutie wilt toevoegen, dan gaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie dat je Iliayama monitor een analoge en digitale ingang heeft en vermoedelijk zal je laptop alleen een analoge uitgang hebben oftewel VGA. Mijn vermoeden is dat het hierdoor komt dat daardoor die maximale resolutie niet erbij staat bij je Nvidia control panel. Enigste wat je zou kunnen doen ( of misschien al gedaan hebt ) is de laatste drivers te downloaden en kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Roel1966 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:40:
Ik zie dat je Iliayama monitor een analoge en digitale ingang heeft en vermoedelijk zal je laptop alleen een analoge uitgang hebben oftewel VGA. Mijn vermoeden is dat het hierdoor komt dat daardoor die maximale resolutie niet erbij staat bij je Nvidia control panel. Enigste wat je zou kunnen doen ( of misschien al gedaan hebt ) is de laatste drivers te downloaden en kijken of dat effect heeft.
Misschien handmatig ertussen zetten? We weten nog steeds weinig info van de TS... Ramgeheugen van de videokaart... Uitgang waarop aangesloten, OS? Kleine dingen die wel het verschil kunnen maken...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
De videokaart heeft 256Mb geheugen. Zit aangesloten op een VGA aansluiting (heb niet anders). En ik maak gebruik van windows 7.
Ik heb tevens de laatste drivers geinstalleerd.
Pagina: 1