Beste Tweakers,
Na wat zoeken op het GoT Forum kwam ik het volgende topic tegen :
24 Volt Fan
Deze topic gaat dus precies over wat ik wil bereiken, maar nu heb ik toch nog een ander vraagje.
Ik heb momenteel in gebruik een ventilator van Servo Japan; De DC Centaur iii CNDC24B4
Deze Fan heeft de volgende specs :
Voltage :24v
Input : 7 watt
Current mA : 320 (0.32 ampere)
Noise : 42 dB(A)
CFM : 99
Speed : 2650
En ik heb een voeding van Coolermaster ; Realpower 550 watt.
Specs :

Het truukje van de +12v & -12v aansluiten is mij al bekend,en eventueel +12v met de -7v :-) (zie bovenstaand topic linkje)
Mijn vraag ;
Kan ik deze ventilator zonder problemen op 24v draaien, of is het beter om toch te kijken naar een 17v oplossing? (met in gedachten van teveel amperage die ik dan trek op de -12v of -7v ? )
extra vraagje; ik wil deze fan ook nog kunnen regelen qua snelheid(dus ik wil hem niet continue op 17 of 24v draaien) Enig idee?
Groetjes!
Na wat zoeken op het GoT Forum kwam ik het volgende topic tegen :
24 Volt Fan
Deze topic gaat dus precies over wat ik wil bereiken, maar nu heb ik toch nog een ander vraagje.
Ik heb momenteel in gebruik een ventilator van Servo Japan; De DC Centaur iii CNDC24B4
Deze Fan heeft de volgende specs :
Voltage :24v
Input : 7 watt
Current mA : 320 (0.32 ampere)
Noise : 42 dB(A)
CFM : 99
Speed : 2650
En ik heb een voeding van Coolermaster ; Realpower 550 watt.
Specs :

Het truukje van de +12v & -12v aansluiten is mij al bekend,en eventueel +12v met de -7v :-) (zie bovenstaand topic linkje)
Mijn vraag ;
Kan ik deze ventilator zonder problemen op 24v draaien, of is het beter om toch te kijken naar een 17v oplossing? (met in gedachten van teveel amperage die ik dan trek op de -12v of -7v ? )
extra vraagje; ik wil deze fan ook nog kunnen regelen qua snelheid(dus ik wil hem niet continue op 17 of 24v draaien) Enig idee?
Groetjes!