Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220930

Topicstarter
Ik heb dus nog geen jaar een Macbook unibody. Nu heb ik de laatste dagen/weken wat last van mijn accu.. Hij viel net bijvoorbeeld uit met nog een percentage van 40%. Toen ik hem weer op had gestart stond er ineens 10%. Ik dus met CoconutBattery kijken naar de staat van de accu:

Afbeeldingslocatie: http://www.digicom-online.nl/macbook_accu.png

Hoe kan het dat na nog geen jaar de Battery Capacity al zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem nog geen jaar hebt raad ik je aan om terug te gaan naar de Apple Store (mits jij hem nieuw kocht, en de Macbook dus <12 maanden oud is). Je hebt dan nog garantie op de batterij, het is niet normaal dat ze (jonger dan 1 jaar) uitvallen. Mijn MBP van 1 jaar oud gaat nogsteeds 5 uur mee op de accu.

Er zijn niet echt duidelijk indicatie punten bij een kapotte batterij, als hij sneller dan <2 uur op is (bij normaal gebruik, dus beetje internetten etc), of hij valt zoals je beschrijft uit bij 40%, krijg je gewoon garantie.

P.S. De winkels zijn nog open! shoo!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 16:25
Je kunt, als je dat nog nooit hebt gedaan, proberen de batterij te kalibreren. Zie hier. In het kort: de batterij helemaal opladen, de batterij helemaal leeg laten lopen, en vervolgens de laptop nog een uurtje of 6 laten staan. Vervolgens weer aan de lading doen en kijken of het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:09
Volgens je screenshot is je mac 19 maanden oud? Ik dacht dat dit vanaf de registratie is?

Overigens is mijn accu na een jaar nog op 100 procent. Het enige wat ik doe is pas de lader erin als de mac daarom vraagt, en als deze vol haal ik deze er weer uit.
Dit werkte met mijn vorige macbooks ook goed, deze waren na 2 jaar nog op 95 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik doe precies hetzelfde als Master__R en mijn macbook heeft na 7 maanden ook nog 100%. En mijn capaciteit is nog hoger dan de originele.

Deze is nu 5648 mAh en de originele is 5450 mAh.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6550/schermafbeelding2010080.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220930

Topicstarter
Het is een late 2008 model. Ik heb hem oktober 2009 nieuw gekocht bij de mediamarkt.. Zal hem eens proberen te kalibreren..
Pagina: 1