omdraaien van de beeldscherm nummers voor nvidia videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344999

Topicstarter
Ik gebruik twee schermen, te weten een tv (#1) en een monitor (#2). Helaas hanteert mijn pc (windows vista, nvidia 9500gt) ook deze volgorde. Dat betekent dat de applicaties die ik open op mijn tv te voorschijn komen en niet op mijn monitor. Vervolgens kan ik ze met veel moeite weer gaan zitten terug hengelen van tv naar monitor.

Het zou natuurlijk veel handiger zijn als mijn monitor #1 heeft en mijn tv #2. Dit is vroeger gelukkig altijd zo geweest, maar om de een of andere reden is dat nu niet meer zo. Ik heb even gegoogled en ben meer verhalen over dit probleem tegen gekomen, helaas zonder oplossing. Ook heb ik de laatste driver versie per deze datum geinstalleerd, te weten v3.3.532.01. Dit bood niet de mogelijkheid om alsnog te switchen.

Iemand met een soortgelijk probleem en/of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Onder Windows 7 kan je op de monitor gaan staan en deze 'als standaard' instellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35451

Anoniem: 344999 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:57:
Ik gebruik twee schermen, te weten een tv (#1) en een monitor (#2). Helaas hanteert mijn pc (windows vista, nvidia 9500gt) ook deze volgorde. Dat betekent dat de applicaties die ik open op mijn tv te voorschijn komen en niet op mijn monitor. Vervolgens kan ik ze met veel moeite weer gaan zitten terug hengelen van tv naar monitor.

Het zou natuurlijk veel handiger zijn als mijn monitor #1 heeft en mijn tv #2. Dit is vroeger gelukkig altijd zo geweest, maar om de een of andere reden is dat nu niet meer zo. Ik heb even gegoogled en ben meer verhalen over dit probleem tegen gekomen, helaas zonder oplossing. Ook heb ik de laatste driver versie per deze datum geinstalleerd, te weten v3.3.532.01. Dit bood niet de mogelijkheid om alsnog te switchen.

Iemand met een soortgelijk probleem en/of oplossing?
Als je kijkt naar je beeldeigenschappen en je klikt je monitor aan.

Staat er dan een vinkje bij "use this device as my primary monitor" ? (heb een engelse talige OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook een Engelstalig OS, en hij geeft inderdaad "use this device as my primary monitor" aan. Dat betekent o.a. dat de windows-balk netjes op mijn monitor staat. Dit klinkt misschien verwarrend, maar mijn monitor wordt toch geidentificeerd als display #2. Maar als ik dan de nvidia driver open, dan opent die gewoon op de tv (#1) en niet op mijn primary monitor (#2).

Daarom is mijn verwachting, dat ik dit oplos door de tv dus #2 te maken en de monitor #1. Helaas heb ik geen flauw idee hoe ik dat kan proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Kan je in dat keuzescherm niet gewoon één van die monitoriconen aanklikken en achter of voor de andere slepen?

(Ik meen me vaag zoiets te herinneren jaren geleden.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Windows zou herkennen welk programma je op welke monitor hebt afgesloten, daarna start hij weer op op diezelfde monitor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vrouwlief thuis heeft de oplossing aangedragen :-). Het is een rigoreuze methode maar werkt wel! Mogelijk interessant voor andere tweakers:
1. tv kabel (hdmi) uit de pc halen
2. nvidia driver deinstalleren
3. (eventueel nieuwe versie) nvidia driver installeren
4. tv kabel weer aan de pc hangen

Resultaat: monitor #1 en tv #2
Pagina: 1