Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Reistijd ervaringen tussen Schiedam en Rijsnburg

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hey luitjes.

Ik worstel met een dilemma dat ik mogelijk een leuke baan kan scoren in Rijnsburg. Natuurlijk goed nieuws voor mij. Echter, ik woon in Schiedam, niet bepaald om de hoek. Volgens google maps is de reistijd ongeveer 50 minuten. Ik vraag me af hoe anderen dit in realiteit ervaren. (files, spits, etc)

Waarom een dilemma. Ik ben vader van een jong gezin. Ik heb zo mijn verantwoordingheden zoals het brengen en ophalen van de kids van de kinderopvang. Ik kan mijn kinderen niet om 7 uur dumpen en ergens rond half 7 weer ophalen. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik zal daar dus goede afspraken over moeten maken. De reistijd is voor mij dus best een issue.

Ik hoop dat er toevallig wat mensen hier aanwezig zijn die ongeveer deze afstand rijden. Rijnsburg ligt net achter Leiden en vlak bij Katwijk aan Zee.

Alvast bedankt

Mijn portfolio op Instagram

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo te zien moet je dan over de A13 en de A4, als ik het goed zie?

In dat geval wens ik je nu alvast heel erg veel sterkte...de A13 is (buiten vakantietijd) vaak een bitch qua drukte, kan aardig vaststaan, vooral in zuidelijke richting (dus richting Rotterdam).

De A4 kom ik zelf niet of nauwelijks, maar volgens mij is die ook wel iets drukker dan de gemiddelde snelweg.

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat de werktijden zijn. Werk je buiten de spits zal het ongetwijfeld prima te doen zijn....

Of je moet binnendoor gaan, maar mijn onderbuik zegt dat je vast niet de enige met dat idee bent...

Virussen? Scan ze hier!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

YellowCube

Wait...what?

zoals Wildhagen ook al zegt: succes.
De A13 is idd zwaar waardeloos (vooral op de terugweg).
De A4 kun je ontwijken door via de N44 en A44 te gaan. Dan kom je een stuk beter uit voor Rijnsburg dan via de A4. Ook dat is echter geen pretje. De heenweg is vaak nog wel ok, maar terug is het bij de overgang van A44 naar N44 vaak compleet waardeloos (niet zelden sta je dan bij de afslag Leiden al stil en dan moet je nog een heel eind).

Wellicht dat ik nu vieze woorden zeg: maar het OV is in deze best te overwegen. Schiedam-Leiden is een goede 25 minuten. Daarna een bus naar Rijnsburg. Als het een beetje meezit (en afhankelijk waar je woont/werkt) is dat in een uur te doen. Met de auto kan ik je op een briefje geven dat je er 9 van de 10 keer veel langer over doet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De A13 en A4 zijn alleen waardeloos tijdens de spits en als het regent.
Ik heb een jaar lang over deze wegen moeten rijden. Echter, ik nam af en toe de trein. Vooral bij slecht weer was de trein veel sneller. Tijdens ideale omstandigheden (buiten de spits) was de auto weer sneller. In een normale situatie was de trein iets sneller, ook als je het wachten op een trein meerekent. Elke ochtend keek ik zowel op de fileinformatie als het weerbericht, aan de hand daarvan besloot ik of ik met de auto of met de trein ging.

Als je goedkoop kunt parkeren op station Schiedam en als je makkelijk (met bijvoorbeeld een fiets) van station Leiden bij Rijnsburg kunt komen, dan zou ik de NS i.c.m. de auto overwegen. Mijn ervaring met de NS op dit traject is erg goed. Ook de verstoringen vallen heel erg mee op dit specifieke traject. Wat ik destijds ook een poos heb geprobeerd is naar het station fietsen, en de auto gewoon op het bestemmingsstation parkeren. Ik had dan echter thuis niet de beschikking over een auto, dus uiteindelijk ben ik daar van af gestapt. Maar het was wel zo gemakkelijk om een auto op m'n bestemming te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 02-08-2010 18:44 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Duidelijk. Bedankt voor jullie inbreng. Ik voel me hier niet zo prettig bij. Als er wat aan de hand is thuis, bijvoorbeeld de kleine ziek en deze moet van de opvang gehaald worden, ben ik zo anderhalf uur verder. Hoe ver ga je voor een leuke baan.. werk je om te leven, of leef je om te werken.

ik probeer een beetje in het midden te zitten.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 23:17
Je kan natuurlijk ook na een tijdje verhuizen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nee, dat ben ik niet van plan. Mijn leven is hier. Mijn familie, vrienden, dagelijkse dingen in de omgeving, mijn huisje.. Alleen al de kinderopvang, scholen etc..alles is hier geregeld en gaat zijn gangetje. Dat is precies wat ik bedoel met .. werk je om te leven of leef je om te werken. Als ik heel mijn gezin op moet tillen en ergens een nieuw leven te beginnen, enkel zodat ik honderd euro of iets meer kan gaan verdienen.. nee, zo groot is mijn ego ook weer niet :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je vrouw dit laten regelen is geen optie?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
wildhagen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:23:
Zo te zien moet je dan over de A13 en de A4, als ik het goed zie?
Precies, gevolgd door A12, N44 en A44. Althans, die optie zou ik verkiezen boven A13, A4 en dan dwars door Leiden.

Maar al met al een drukke route, maar niet onoverkomenlijk volgens mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:29:
Je vrouw dit laten regelen is geen optie?
2 kinderen klaar maken en naar de opvang brengen, zelf naar haar werk (om)fietsen, weer ophalen en daarna het eten verzorgen terwijl er 2 kids elkaar het leven zuur maken :P Nee.. ik ben papa geworden op een papa te zijn. Van 7 uur 7 weg zijn van huis is voor mij optie. Daarom dat ik de vraag hier ook stel. Ik heb geen ervaring met de dagelijkse gang van zaken op de weg richting Amsterdam / Den Haag. Maar mijn onderbuik gevoel had het wel goed. Het is er dus héél druk.

Helaas zijn er geen opties om thuis te werken, dus sla ik het aanbod af. Bedankt voor jullie inbreng mensen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 03-08-2010 09:48 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RoyK schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

2 kinderen klaar maken en naar de opvang brengen, zelf naar haar werk (om)fietsen, weer ophalen en daarna het eten verzorgen terwijl er 2 kids elkaar het leven zuur maken :P Nee.. ik ben papa geworden op een papa te zijn. Van 7 uur 7 weg zijn van huis is voor mij optie. Daarom dat ik de vraag hier ook stel.
Als je zegt papa te willen zijn neem dan je verantwoordelijkheid en ga zelf (of je vrouw) minder werken. Ik bedoel kinderen moeten ook opgevoed worden :)

Elect a clown, expect a circus.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:43:
[...]
Precies, gevolgd door A12, N44 en A44. Althans, die optie zou ik verkiezen boven A13, A4 en dan dwars door Leiden.

Maar al met al een drukke route, maar niet onoverkomenlijk volgens mij.
A13, A4, A12, N44 en A44.

De A12 (Utrechtsebaan) wil je echt niet doen tijdens de spits en de N44 met alle stoplichten...je kan pas gas geven vanaf Leiden en dat heeft weinig zin want dan ben je eigenlijk al in Rijnsburg.

Binnendoor door Wassenaar zou het nog kunnen maar reken dan ook maar op 35-45 minuten vanaf Den Haag.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[quote]RoyK schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:47:
2 kinderen klaar maken en naar de opvang brengen, zelf naar haar werk (om)fietsen, weer ophalen en daarna het eten verzorgen terwijl er 2 kids elkaar het leven zuur maken :P [/quote]
Klinkt alsof het wel kan, maar dat iemand het niet wil. Zoals al aangegeven moet je niet voor je verantwoordelijkheden weglopen. Kinderen kosten gewoon tijd en blijkbaar moet 1. of je vrouw wat extra moeite erin steken of 2. jij een job dichterbij zoeken.

[quote]Nee.. ik ben papa geworden op een papa te zijn. [/]
Als je wel de lusten wil maar niet de lasten had je dat van te voren moeten bedenken voordat je de verantwoordelijkheid van het vaderschap accepteerde. Ik ga er even vanuit dat het krijgen van kinderen een bewuste keuze is geweest.

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:55:
Klinkt alsof het wel kan, maar dat iemand het niet wil. Zoals al aangegeven moet je niet voor je verantwoordelijkheden weglopen. Kinderen kosten gewoon tijd en blijkbaar moet 1. of je vrouw wat extra moeite erin steken of 2. jij een job dichterbij zoeken.

Als je wel de lusten wil maar niet de lasten had je dat van te voren moeten bedenken voordat je de verantwoordelijkheid van het vaderschap accepteerde. Ik ga er even vanuit dat het krijgen van kinderen een bewuste keuze is geweest.
Euh? Wat is dit nou voor bizarre reactie? Hij neemt toch zijn verantwoordelijk door een carriere-keuze links te laten liggen ten gunste van zijn gezinssituatie? Ik denk dat menig pappa daar een voorbeeld aan kan nemen.

• KroeT
  • Laatst online: 07:21

KroeT

[...]

Ja, dat lees ik eigenlijk ook in zijn berichten. Ik zie nergens dat hij voor zijn verantwoordelijkheden als vader wegloopt.

Peace is not simply the absence of war.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien mis ik iets hoor, maar hij wil niet verhuizen dichter naar z'n werk en over een baan dichterbij zoeken lees ik al helemaal niets. Dan loop je imho wel voor je verantwoordelijkheid weg.

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:16:
Misschien mis ik iets hoor, maar hij wil niet verhuizen dichter naar z'n werk en over een baan dichterbij zoeken lees ik al helemaal niets. Dan loop je imho wel voor je verantwoordelijkheid weg.
Jij leest gewoon wat je wilt lezen...

//Mede Schiedammer meldt zich :+
@RoyK: Op je profielpagina heb je alleen een dochter, misschien tijd voor een update? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 10:28 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:57
Gunner schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:16:
TS overweegt een baan ver weg aan te nemen, en vraagt ons of dat wel een goed idee is, omdat hij niet te lang van huis weg wil zijn. Hij geeft zelf al aan dat zijn gezin vóór zijn werk gaat, met als implicatie dat hij de baan niet aan zal nemen als de reistijd te lang is. Hoe krijg jij het voor elkaar om daar 'weglopen voor verantwoordelijkheid' in te lezen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anakha schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

TS overweegt een baan ver weg aan te nemen, en vraagt ons of dat wel een goed idee is, omdat hij niet te lang van huis weg wil zijn. Hij geeft zelf al aan dat zijn gezin vóór zijn werk gaat, met als implicatie dat hij de baan niet aan zal nemen als de reistijd te lang is. Hoe krijg jij het voor elkaar om daar 'weglopen voor verantwoordelijkheid' in te lezen?
Mijn excuses, dan heb ik het verkeerd begrepen. Misschien las ik inderdaad wat ik wilde lezen. ;w
Mijn nederige excuses aan de topicstarter :$

Ik was in de veronderstelling dat hij die baan al had aangenomen.

Maar goed, ik blijf erbij dat z'n vrouw er meer effort in kan steken, want ik lees toch echt dat ze wel de mogelijkheden daarvoor heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 03-08-2010 10:53 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

TS: Werken jij en je vrouw allebei fulltime?

Elect a clown, expect a circus.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Zo dan, ben ik even een uurtje bij de pc weg, is er een hele discussie ontstaan over mijn vaderschap, lol :P

@Gunner, geen probleem. ;)

Oke, een kleine inzage in mijn privé leven. Mijn vrouw werkt al 3 dagen. En dat is meer dan genoeg. Het is niet onze motivatie om de kids 5 dagen per week op de kinderopvang te dumpen. Dat mijn vrouw 3 dagen moet werken is pure noodzaak. Het leven (lees als wonen) is nou eenmaal duur in de randstad. Wij hebben bewust gekozen voor een gezinswoning zodat mijn kinderen wel op straat kunnen spelen, zoals ik dat niet heb kunnen doen vroeger.

Ik werk nu 10 minuten van mijn huis vandaan wat natuurlijk prachtig is. Maar ik ben mijn functie ontgroeid en er is geen groei verder mogelijk. Ook in salaris sta ik stil. Het beroep tekenaar/illustrator ligt niet voor het oprapen en zijn er sporadisch kansen, zoals nu.. in Rijnsburg. Echter, heb ik totaal geen ervaring met verkeer die kant op en vroeg ik om jullie mening :)

Ik kies er voor om niet al te lang te moeten reizen. Omdat dit ten koste gaat van mijn gezinsleven na en voor het werk (kinderen liggen al rond en uur of 7 a half 8 op bed..) Het is alleen moeilijk een grens te bedenken. Wat vind je ver, en wat vind je te lang reizen. Dat zal voor ieder anders zijn. Ik heb gister avond besloten om de onderhandelingen verder niet door te zetten mede door jullie feedback. Ik netwerk gewoon rustig verder.

@ NiGhTsPiRiT, Ik moet inderdaad mijn profiel even updaten :P, dank je!

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 03-08-2010 11:05 ]

• FreakNL
  • Laatst online: 18:31

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind Schiedam <-> Rijnsburg niet ver, maar ik zit dan ook in de detachering en dan krijg je een compleet scheef beeld wat reistijden betreft. Woon in Rotterdam, en na een tijdje in Zeist gezeten te hebben zit ik nu in Utrecht. Wat een verademing, heerlijk dichtbij! ;) Om maar eens aan te geven hoe je beleving kan verschillen van iemand die op 10 minuten van zijn werk woont ;)

Ik kan de werk situatie van de TS verder niet beoordelen, maar in je laatste post klinkt het alsof je een grote carrièrekans laat lopen. Natuurlijk is je gezin ook hartstikke belangrijk, maar als de job in Rijnsburg een groter perspectief biedt, ook financieel op de langere termijn, zou ik er toch nog eens over nadenken. Met het openbaar vervoer een stuk afleggen is, zoals velen hier al melden een hele reële optie. Als je met de auto gaat kan ik het wel ongeveer inschatten (ik heb ook in die hoek gezeten, vanuit R'dam Blijdorp); 's ochtends 45minuten, 's middags 1.5 uur (als je "gewoon" de snelweg volgt). Dat is 2.25 uur per dag, in mijn kromme belevingswereld is dat net te doen. :) Als je daar met OV nog een half uurtje vanaf kan snoepen zit je best okay...

Maargoed, het zijn keuzes die je zelf moet maken. Op dit moment is je gezin belangrijk, maar geld is ook makkelijk, zeker op de lange termijn (die kinderen moeten ook een keer gaan studeren enzo ;-) ), en alles wat je nu scoort hoef je later er niet meer bij te scoren... Ik kom trouwens heel veel jonge ouders tegen in de detachering, en die mensen hebben ook een lange reistijd. Maar die beginnen dan heel vroeg of heel laat, of werken 4*9... Dus het kan wel....

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hey FreakNL,

Dank je voor je inbreng. Het zijn keuzes die iedereen anders op een weegschaal weegt. Het is een kans, misschien ook wel een grote kans. Maar aan deze grote kans hangen ook offers. Financieel is het geen enorme uitdaging. Ik hoef niet te verwachten dat ik er 500+ euro op voorruit ga. Was dat maar zo. Ik zou helemaal gek worden als ik dagelijks 2 uur + in de auto zou moeten zitten. Dat is 10 uur per week. Gewoon een kwart van je normale werkweek. Stel, dat ik even de reguliere werktijden zou aannemen en om 1700 uur zo vertrekken naar huis. Dan zou ik ongeveer half 7 thuis komen.

Dit betekend dat mijn vrouw 2 kinderen uit haar werk moet ophalen, met de fiets. Thuis het eten moet voorbereiden en met ze te gaan eten (wat al een uitdaging op zich is) Immers, is wachten op mij zinloos als je tracht je kinderen tussen 1900 en 1930 gewassen, gepoetst en voorgelezen op bed wil hebben. Als ik thuis kom, kom ik in het badje bedje programma terecht. Dus even van uit gaan dat ik daarna mijn bordje wel eet. Douchen doe ik met één van de kids (2 in 1) en mijn vrouw neemt de ander na mij. Dan zit ik dus rond half 8 mijn bord eten op te peuzelen.. of ben ik mijn vrouw ergens aan het opvegen :P

allemaal doom scenario's, ik weet het. Maar wel realistisch. Het voelt niet als een gemiste kans in ieder geval. Dit zou teveel tegen mijn borstkas opspringen.

Ik moet erbij vermelden dat ik al een poosje bezig ben als freelance tekenaar in de avonduren. Ik wil dit doorzetten naar fulltime tekenaar.. en dan vanuit mijn eigen werk kamer op zolder. Zo als veel illustratoren werken. Vanuit hun eigen omgeving. Lekker thuis. Voor sommigen een hell en moeten er niet aan denken. Voor mij een droom die hopelijk ooit uit komt. :)

Bedankt voor het meedenken Freak.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RoyK schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:07:
Ik zou helemaal gek worden als ik dagelijks 2 uur + in de auto zou moeten zitten. Dat is 10 uur per week. Gewoon een kwart van je normale werkweek.
Zat mensen die dat al jaren doen, waaronder ikzelf (heen en terug drie uur bij elkaar). Geen enkel probleem maar je moet wel sterk in je schoenen staan ja wil je dat trekken. Gelukkig sta ik nooit in de file en kan ik in 1x doorrijden maar ja, maar het meest slopende zijn de files ja, daar weet ik uit het verleden ook genoeg van. Maar goed, ik heb dan ook geen kinderen maar wel een vrouw die het eten klaar heeft als ik thuis kom ^)

Pagina: 1