Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk besloten een PC zelf in elkaar te zetten en dat is redelijk goed gegaan. Er zijn namelijk wat kleine probleempjes die ik niet echt kan oplossen. Ten eerste gaat het opstarten niet van harte, eerst staat er dat de installation not compleet is maar gaat wel verder. Het moederbord geen een rood lichtje aan en uiteindelijk krijg ik een aantal piepjes wat op hardware failure duidt. Hij zegt dat de CPU fan het niet doet maar met F1 verder gaan en heb er nooit meer last van, CPU blijft gekoel met alles wat ik doe. Dan komt er een zwart scherm dat er een boot systeem niet gevonden wordt, na wat gepiel start hij altijd alsnog op als ik de voeding uit de HDD haal en er weer in doe en de PC reset, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Verder is het zo dat als ik een uurtje~ niks met de PC doe het beeldscherm zwart wordt zoals ook bij m'n oude PC, maar zodra ik m'n muis weer beweeg en klik op m'n profiel helemaal niks meer reageert als windows eenmaal geladen is. Ctrl alt del haalt ook niks uit dus moet ik weer de PC resetten.

Hulp zou echt ongelooflijk gewaardeerd zijn, hier is de lijst van onderdelen (Best Buy van een tijd terug)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,50€ 55,50
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 228,75€ 228,75
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 22,49€ 22,49
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 88,25€ 88,25
1Creative Inspire A500€ 47,42€ 47,42
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 63,97€ 63,97
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 30,-€ 30,-
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 82,61€ 82,61
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 150,-€ 150,-
1Asus M4A89GTD PRO€ 105,60€ 105,60
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.225,98

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2025
ten eerste moet kijken of je over een up to date bios hebt. daarna moet je eerst memtest draaien of er fouten zijn in de geheugen! laat maar weten als je nog niet uitkomt!

[ Voor 1% gewijzigd door Jingietjai op 02-08-2010 16:07 . Reden: typfout ]

Verwijderd

welke verise van Windows gebruik je?
En heb je alles in je bios goed ingesteld? Iets waardoor het misschien beter kan gaan is het voltage van je geheugen aanpassen, ook moet je even naar de timings kijken. Vaak staan deze op auto en moet je dus op de site van de fabriekant even de goede timings en voltages opzoeken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat van je cpu-fan kan eraan liggen dat je de fan van je koeler niet op de goede fanaansluiting hebt zitten en uit eigen ervaring weet ik dat de Asusboarden dan gaan zeuren dat er geen cpufan aanwezig is. Tweede kan zijn dat de fan een 3 pins aansluiting heeft en de cpufan aansluiting altijd 4 pins is, en ie daarom foutmeldingen kan geven.

Verder zoals boven beschreven even kijken of je de laatste BIOS versie hebt en dan verder kijken of je niet teveel afstandsbusjes gebruikt hebt waarmee het moederboard vast zit op de achterplaat, want met een beetje pech kan je dan kortsluiting veroorzaken. Overigens wat kortsluiting betreft mag je NOOIT onder spanning je harddisk zomaar afkoppellen want dat gaat 1 keer goed en daarna is het goodbye harddisk dus echt niet meer doen.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Where to start... :|
Ben je al in je BIOS geweest? Daar alles correct ingesteld volges de specs van je hardware?
Hoeveel piepjes en in welke combinatie? Lang kort?
Heb je je cooler wel goed aangesloten? Ook op de juiste connector op je moederbord? Of gebruik je de Mugen Passief? Dan moet je de cpu fan warning in je bios uitzetten. Zorg dan wel voor goede airflow in je kast, want die cpu kan best warm worden onder load.
Drivers in Windows wel geinstalleerd? Welke windows?

Als je hier niet uitkomt raad ik je aan om even bij de computerboer langs te gaan zodat hij je werk/instellingen kan controleren ;)

edit: ohja zoals Roel boven mij aangeeft, NOOOOIT stroom uit je disk trekken terwijl je computer nog aanstaat of uberhaupt nog onder spanning staat! 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 02-08-2010 16:51 ]

Computer says no

• hvanpelt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-04-2023
Roel1966 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:35:
Dat van je cpu-fan kan eraan liggen dat je de fan van je koeler niet op de goede fanaansluiting hebt zitten en uit eigen ervaring weet ik dat de Asusboarden dan gaan zeuren dat er geen cpufan aanwezig is. Tweede kan zijn dat de fan een 3 pins aansluiting heeft en de cpufan aansluiting altijd 4 pins is, en ie daarom foutmeldingen kan geven.
Nee dit komt doordat hij een mugen 2 heeft, die draait bij opstarten echt bijna niet en dus denkt t' moederbord dat de fan het niet doet(dat is in ieder geval bij mijn Asus O-) ), een workaround hiervoor is met AMD overdrive de fan speed op 100% te zetten, maakt natuurlijk wel wat meer geluid maar ben je in ieder geval van die melding af.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
hvanpelt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Nee dit komt doordat hij een mugen 2 heeft, die draait bij opstarten echt bijna niet en dus denkt t' moederbord dat de fan het niet doet(dat is in ieder geval bij mijn Asus O-) ), een workaround hiervoor is met AMD overdrive de fan speed op 100% te zetten, maakt natuurlijk wel wat meer geluid maar ben je in ieder geval van die melding af.
Of je zet in de bios Fan alarm uit? Scheelt je weer wat herrie ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 7 64bit met zover ik weet elke update. Kom alleen niet helemaal uit de BIOS update, op de site van ASUS weet ik niet welke ik moet downloaden; http://support.asus.com/t...?root=198&SLanguage=en-us
Dat de fans goed zijn aangesloten weet ik haast wel zeker overigens.

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
Als je even in deze link kijkt kun je de juiste downloads vinden voor je mobo.
http://www.asus.nl/produc...f0vtpVf72LTYgs&templete=2
Pagina: 1