Toon posts:

strepen op m'n led-monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een led-monitor van LG aangesloten op mijn pc via dvi. Ik heb de LG FLATRON W2486L.
Ik gebruik Windows Vista, Processor= Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz 2.67 GHz
Geheugen (RAM) 4,00GB
Type Computer: 32-bit besturingsstysteem

Ik heb dit van Configuratiescherm-->Systeem

Bij mijn NVIDIA configuratiescherm heb ik bij
"Beeldscherm--->Resolutie wijzigen" het zo ingesteld:"1920x1080 (ingebouwd) en kleurdiepte 32-bit. Bij vernieuwingsfrequentie heb ik h'm op 60hz, ik kan ook kiezen om hem op 59hz te zetten verder kan ik dat niet veranderen.

Ik hoop dat ik nu voldoende informatie heb gegeven om het voor jullie makkelijker te maken om mij te helpen. Als u nog wat wilt weten dan zal ik dat er bij zetten. Ik moet toegeven dat ik er niet zoveel verstand van heb.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn probleem is dat bij snelle video bewegingen ik horizontale strepen krijg op m'n beeldscherm. Als ik een spel als Crysis speel (FPS) en ik maak een snelle muisbeweging, dan komen er in die beweging van het beeld strepen te zitten of 1 streep. Ook als ik een Blueray film kijk bij bewegingen. Hoe kan ik dit oplossen, en m'n beeld smoother maken? Kan ik dat doen door het iets anders in te stellen op m'n pc of op m'n monitor? Moet ik m'n monitor aansluiten via hdmi i.p.v dvi? Mijn computer/videokaart heeft alleen 2 maar dvi uitgangen dus moet ik dan een adaptertje kopen (van dvi naar hdmi)? Heeft dat wel zin, is het beeld dan wel mooier? Of ligt het gewoon aan dat m'n C-schijf bijna vol is? Alvast bedankt aan de mensen die mij gaan helpen.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vermoed dat je dit beter kunt vragen in
Videokaarten & Beeldschermen

Heb je al eens gekeken of het probleem weg is bij een lagere resolutie trouwens? Het kan zijn dat je videokaart er gewoon moeite mee heeft.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry, ik ben nieuw en ik kon dat niet vinden. Ik heb wel een hele goede videokaart, maar ik zal het proberen en melden of het werkt bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou toch liever in een hogere resolutie films kijken en games spelen...

Verwijderd

Topicstarter
iemand een andere suggestie?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:24
Leg je probleem in dat topic voor en ga niet elke 30 minuten je topic kicken.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:37:
Ik zou toch liever in een hogere resolutie films kijken en games spelen...
ja duh... maar misschien trekt je videokaart dat niet. Je kunt het op zn minst testen he.

Andere suggestie: nieuwste drivers?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat bedoel je met strepen? Gekleurde strepen? Of een balk waarbij het beeld niet meer goed aansluit? Dat laatste heet tearing en ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/graphics-cards-general/106180d1240223886-screen-tearing-overclocked-cpu-ggdsg_19.jpg

Overigens heb je gewoon een LCD-monitor. Wat voor backlight dat ding gebruikt (CCFL/LED) maakt niks uit als het een probleem op pixelniveau is.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 02-08-2010 18:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 11:04
Ik kan natuurlijk adviseren om een kaars achter je beeldscherm te zetten, kijken of dat het probleem verhelpt. Maar misschien kan je beter terecht bij het subforum waar men specifiek verstand heeft van videoplanken en koekeloerschermen:
Deze gaat inderdaad even naar het juiste topic :)

[ Voor 75% gewijzigd door Savantas op 02-08-2010 19:05 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Driver probleem, heb je de laatste driver voor je videokaart geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
wow nu al zoveel berichten! Bedankt! @Gizz ja ik bedoelde dat tearing, mooi voorbeeld. @snoeikoei, ik had het ook getest en het verminderde wel maar ik wil toch liever een andere oplossing. @vinniel ehm...geen idee, ik heb m'n pc van m'n pa gekregen en hij stelt altijd alles in en ik heb totaal geen verstand van dit. Is een driver iets wat je moet downloaden voor je videokaart om een beter beeld te krijgen? Anyway waar kan ik zien of de laatste driver wel of niet al op m'n pc is geinstalleerd? Ja ik weet het, echt een noobvraag...

• Coevorden
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-01 22:24
Ja. Je moet even de Nvidia driver verwijderen, opnieuw opstarten (Windows start dan op in een lage resolutie dit hoort omdat de driver weg is, dan ga je naar de site van Nvidia, zoek bij drivers je kaart op en download vervolgens de drivers en installeer.

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:56:
@Gizz ja ik bedoelde dat tearing, mooi voorbeeld.
lijkt me meer een gevalletje v-sync aan zetten in je games.. of anders forceren in je nvidia panel

Verwijderd

Topicstarter
@thrashie ik kan het niet vinden wat jij bedoeld

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[google=nvidia vsync]

Resultaten:
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html
http://answers.yahoo.com/...qid=20070908113036AA34C8F
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=7557

Dan heb je niet gezocht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 04-08-2010 02:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1