Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Syncrone backup extern usb HD

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik ben op zoek naar een oplossing die een Synchrone backup uitvoert van de gegevens op een windows PC naar een externe harde schrijf. Het moet een solide oplossing zijn voor een gebruiker die amper iets afweet van een computer. Dus de gebruiker moet zijn pc opstarten en alles wat hij maakt aan documenten of bestanden wordt Synchrone gehouden met de externe harde schijf zonder ook maar een 1 click te hoeven doen.

Het gaat er echt om dat het om een externe usb harde schijf gaat. Ik zoek geen online oplossing.
WIndows back-up valt al af. Zelf heb ik met Genie timeline pro gespeeld echter maakte hij de computer heel traag en het programma was niet solide genoeg.

Buiten dat vroeg ik me ook af of de software tegen een schijf letter verandering kan. Zelf draai ik apple en heb ik timemachine waar ik nooit naar om hoef te kijken (misschien ben ik iets te verwent met apple maar windows moet toch ook een goede oplossing hebben).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou aanraden toch eens naar iets als DropBox te kijken. Gratis en foolproof (maar natuurlijk met dezelfde nadelen als elke 1-op-1 sync: ook een delete of virus wordt gesynct).

Wat is het budget ongeveer? Als gratis: kijk eens naar VSS.

En gaat het om restoren van losse bestanden, of ook een volledige restore kunnen doen na een dode HDD? WHS is een leuke optie voor Windows, maar is net zo duur als een Time capsule met fatsoenlijke hoeveelheden extern geheugen.

Kijk ook eens naar iets als www.altaro.com/smb-backup-overview.php

Met bijv. http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html kan je een drive letter reserveren voor je USB-schijf. Al zou ik een NAS (of WHS) als voorkeur hebben als het foolproof moet zijn. Zo'n USB-schijf ligt al snel in de kast als de USB-aansluiting 'even voor iets anders nodig is'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eatualive
Als de kosten 1 malig zijn dan is 0-€100 acceptabel.

Het gaat me echt om de bestanden. Een volledige restore is niet nodig.
Ik zal eens kijken naar die oplossingen.

• eatualive
Ik moet het nog wat beter testen maar denk dat altaro aardig voldoet aan wat ik zoek.
bedankt daarvoor.