Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na spyware en Rootkit , Spook partities op harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
Na een fout van mjizelf heb ik malware spyware en een rootkit op mijn pc gehad ,

na veel rommel opruimen heb ik iig alle rommel en de rootkit eraf kunnen krijgen ,
Ad aware en andere tools vinden niets meer ,
Maar bij schijfbeheer in winXP zijn 2 van de 3 harde schijf een stuk ruimte bijgekomen
1ste schijf is 640 GB alles was bezet en nu is er een loze ruimte van ongeveer 300 GB bijgekomen
3de schijf is 1000 GB alles was bezet en nu is er een loze ruimte van ongeveer 540 GB bijgekomen .

Ik weet zeker dat voor de tijd alles goed ingedeeld was , maar nu spookt het dus ,

De vraag is , hebben jullie tools om dit te controleren / fixen
de bestaande partities zijn gewoon toegangkelijk en de data staat er ook nog .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik persoonlijk ben redelijk op de hoogte van de hoeveelheid data die ik op mijn partities heb staan. Het zou me niet zo snel gebeuren dat ik 'zomaar' 840 GB op twee partities kado krijg.
Wat voor rommel had je, en hoe heb je het verwijderd?
Ik denk nu namelijk aan 'geleende' ruimte voor de opsloag van de nodige warez...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• elTigro
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

klopt de disklayout nog met die zoals die opgegeven is door de fabrikant, bv het aantal blocks.. (zal wel een internet zoektochtje moeten worden om daar achter te komen).
En anders: doe eens een diskcheck. wellicht dat erna de allocatie wat meer klopt.
Probeer anders eens de hele disk te doorzoeken (onder unix zou ik find gebruiken, maar ikdenk dat windows ook wel zoiets heeft) en kijk in het eventlog of er foutjes ontdekt worden op het filesystem

laatste: copieer de data eens naar een andere (USB)disk en formatteer je drive waarna je de data terugcopieert. Dan weet je daarna zeker hoeveel ruimte je data inneemt....

[ Voor 16% gewijzigd door elTigro op 02-08-2010 12:44 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Misterpc
  • Laatst online: 11:52
ik merk dat de uitleg niet helemaal duidelijk overkomt ,

op dit moment heb ik de netto ruimte van de twee hdd waarhet om gaat voor 100 % gepartitioneert verdeeld over meerdere partities ,
bij de 640 GB harde schijf is in windows xp schijfbeheer aan het eind zo'n 340 GB NIET gepartioneerde ruimte bijgekomen ,
En bij de 1000 GB harde schijf is in schijfbeheer tussen de partities zo'n 500 GB aan NIET gepartitioneerde ruimte bijgekomen .

Het vreemde hiervan is , dat toen ik windows xp opnieuw installeerde in dos setup dit vreemde gedrag niet werdt getoont en in windows xp na de install weer wek .
Bovendien heb ik al de partities laten controleren maar daar worden geen problemen gevonden .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• elTigro
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

Kun je daar ook nog een partitie aan toekennen? Dan zou het wel een heel fijne rootkit zijn: een soort doublespace/drivespace/stacker achtig ding :)

Ik denk eerder helaas dat die rootkit wat heeft zitten rommelen in de partitietabellen.(klnkt ook wel logisch eigenlijk, want dan kan ie makkelijker verborgen blijven) Ik weet niet precies hoe ik dat zelf zou gaan 'goedmaken'. Ik denk dat als ik zelf zoiets bij de hand zou hebben een backup van de disks op een externe schijf zou maken, vervolgens de hele partitionering veranderen (ik denk zelfs via een linux recovery cd'tje) en daarna alles weer zou formatteren en terugzetten. Dat lijkt de weg van de minste weerstand, en dat is het ook :p maar ik zou wel graag mn data behouden dus vandaar dat ik t denk ik zo zou doen...

[ Voor 5% gewijzigd door elTigro op 02-08-2010 13:43 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.