Windows 7 SSD TRIM Intel SSD Raid 1 wel of niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Ik ben nu echt helemaal verward.
Ik heb de ASUS P6T WS Supercomputer.
Daarop aangesloten 2 INTEL SSD schijven aangesloten in RAID 1.

Op de intel site en op hardware info wordt geschreven over de discussie of RAID 1 nu wel of niet mogelijk is.
Ik heb het gevoel dat als de SSD in RAID staan het niet mogelijk is en als de SSD uitmaakt van een RAID controller maar niet in RAID is opgebouwd het niet kan.

In de artikelen wordt geschreven over versie van de storage manager.
In device manager zie ik onderstaand
Storage controllers
Intel ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO/5 Series /3400 Series SATA RAID Controller
Driver provider Intel
Driver date 3-3-2010
Driver version 9.6.0.1014

Kloppen mijn veronderstellingen m.b .t. SSD in RAID 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat is er dan onduidelijk aan het laatste deel van het artikel waar je naar linkt?
Update: Intel heeft alle onduidelijkheid met betrekking tot de ondersteuning van het TRIM-commando wanneer twee of meer SSD's in RAID geconfigureerd zijn uit de wereld geholpen. De onduidelijkheid vloeide voort uit tegenstrijdige informatie vanuit het bedrijf zelf, maar inmiddels wordt aan de hand van een tabel duidelijk gemaakt dat haar RAID 9.6.0.1014 driver geen ondersteuning biedt aan TRIM met SSD's als deel van het RAID-volume. Wél wordt TRIM ondersteund wanneer de RAID-controller conventionele schijven in RAID aanstuurt en de SSD daarnaast ook op de controller aangesloten is, maar dus geen deel uitmaakt van het RAID-volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Omdat onderstaand het volgens mij weer tegenspreekt.

De nieuwe driver is geschikt voor vrijwel alle moederborden met een Intel chipset, van de 945 Express chipset met ICH7R southbridge tot en met de huidige high-end X58 met ICH10R, en maakt TRIMmen ook mogelijk bij SSD's die in RAID geconfigureerd zijn. Installatie geschiedt - evenals bij AHCI - via de 'diskette-methode', waarbij tijdens het laden van de Windowsinstallatie een extra driver opgegeven wordt. Eenmaal het besturingssysteem geïnstalleerd dient men nog de Intel RAID software te installeren. Zoals gezegd is TRIM alleen compatibel met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik denk dat de eerste quote een reactie was op die quote die jij nu weer geeft. Even naar de datums kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zie deze tabel van Intel :

http://www.intel.com//support/chipsets/imsm/sb/CS-022304.htm

TRIM is supported wanneer de SSD in dit geval niet van een RAID-set deel uit maakt.

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen pass trough trim werkt. dus ssd als single disk en een raid array ernaast.
heb het werkend op deze config.
Pagina: 1