Dames/heren,
Vorige week heb ik een Windows 7 topic aangemaakt op dit forum met een bijzonder netwerk probleem. Het was onmogelijk om verbinding te krijgen met de router en internet. (Zie [Windows 7] Netwerkverbinding weg na uitschakelen UPNP).
Nu is het probleem zodanig anders dat ik er maar een nieuw topic van maak :-)
Configuratie
Daytek Vigorplug 200AV (http://www.draytek.com/user/PdInfoDetail.php?Id=81)
Linksys WRT54G wireless router
Linksys WUSB54GC Wireless-G USB Compact (http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WUSB54GC)
Windows 7 X64 Home premium
Het probleem
Zodra ik de PC opstart (koude start, geen standby/slaapstand) heb ik verbinding met mijn router. Ik kan pingen ,maar de pings zijn tussen de 4 en 5ms. Vrij hoog dus.
Internetten is mogelijk, maar gaat traag.
Zodra ik een download start, een youtube/dumpert filmpje kijk of andere verhoogde internet activiteit hebt, knalt de ping omhoog van 5ms naar 10,25,50,100,200,500, 500++ms. Daarna overlijd de verbinding. Dit is nog steeds de ping naar mijn router.
Hierna moet de netwerkkabel uit mijn pc gehaald worden. Disablen van de netwerkkaart heeft geen effect. Na het fisiek verwijderen van de netwerkkabel en het terugplaatsen hiervan, is de verbinding hersteld met de 4ms ping.
De pc is met de router verbonden via een Draytek Vigorplug 200AV
Wat heb ik gedaan in de poging om het op te lossen
1. PC rechtstreeks aan de router zonder Vigorplug
2. Netwerkdrivers geupdate
3. Moederbord drivers geupdate
3. Via een Linksys USB network adapter een verbinding gemaakt met de router. Bedrade netwerkkaart disabled. --> Dit gaf dezelfde symptomen.
4. Firmware van de router nagekeken. Deze is 7.00.8 en is de laatste versie.
5. Een laptop (Windows XP) aan de vigorplug gehangen. Ping is laag en de verbinding blijft stabiel
6. Laptop via WIFI met de router verbonden. Ping is lag en verbinding blijft stabiel.
7. Router gereset, firmware er nogmaals overheen gezet.
8. IPv6 uitgezet en getest met een statisch en dynamisch ip adres op IPv4 op zowel bedraad als draadloze adapter.
In mijn vorige topic had ik aangegeven dat het probleem alleen aanwezig was na het uitzetten van UPNP in de router. Nu is dat niet meer het geval. Het werkt zoiezo niet meer.
What to do??
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit verder aan moet pakken. Met de XP laptop kan ik eventueel drivers
downloaden om ze zo via een USBstick op de Windows 7 te zetten.
Mocht er iets niet duidelijk zijn zal ik deze OP aanvullen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Vorige week heb ik een Windows 7 topic aangemaakt op dit forum met een bijzonder netwerk probleem. Het was onmogelijk om verbinding te krijgen met de router en internet. (Zie [Windows 7] Netwerkverbinding weg na uitschakelen UPNP).
Nu is het probleem zodanig anders dat ik er maar een nieuw topic van maak :-)
Configuratie
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB | € 42,70 | € 42,70 |
1 | Samsung Syncmaster P2450H | € 213,95 | € 213,95 |
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 22,49 | € 22,49 |
1 | Cooler Master Sileo 500 | € 55,93 | € 55,93 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 23,26 | € 23,26 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 63,97 | € 63,97 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 72,50 | € 72,50 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 204,- | € 204,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 82,61 | € 82,61 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 148,36 | € 148,36 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 84,50 | € 84,50 |
1 | Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E | € 290,18 | € 290,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.304,45 |
Daytek Vigorplug 200AV (http://www.draytek.com/user/PdInfoDetail.php?Id=81)
Linksys WRT54G wireless router
Linksys WUSB54GC Wireless-G USB Compact (http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WUSB54GC)
Windows 7 X64 Home premium
Het probleem
Zodra ik de PC opstart (koude start, geen standby/slaapstand) heb ik verbinding met mijn router. Ik kan pingen ,maar de pings zijn tussen de 4 en 5ms. Vrij hoog dus.
Internetten is mogelijk, maar gaat traag.
Zodra ik een download start, een youtube/dumpert filmpje kijk of andere verhoogde internet activiteit hebt, knalt de ping omhoog van 5ms naar 10,25,50,100,200,500, 500++ms. Daarna overlijd de verbinding. Dit is nog steeds de ping naar mijn router.
Hierna moet de netwerkkabel uit mijn pc gehaald worden. Disablen van de netwerkkaart heeft geen effect. Na het fisiek verwijderen van de netwerkkabel en het terugplaatsen hiervan, is de verbinding hersteld met de 4ms ping.
De pc is met de router verbonden via een Draytek Vigorplug 200AV
Wat heb ik gedaan in de poging om het op te lossen
1. PC rechtstreeks aan de router zonder Vigorplug
2. Netwerkdrivers geupdate
3. Moederbord drivers geupdate
3. Via een Linksys USB network adapter een verbinding gemaakt met de router. Bedrade netwerkkaart disabled. --> Dit gaf dezelfde symptomen.
4. Firmware van de router nagekeken. Deze is 7.00.8 en is de laatste versie.
5. Een laptop (Windows XP) aan de vigorplug gehangen. Ping is laag en de verbinding blijft stabiel
6. Laptop via WIFI met de router verbonden. Ping is lag en verbinding blijft stabiel.
7. Router gereset, firmware er nogmaals overheen gezet.
8. IPv6 uitgezet en getest met een statisch en dynamisch ip adres op IPv4 op zowel bedraad als draadloze adapter.
In mijn vorige topic had ik aangegeven dat het probleem alleen aanwezig was na het uitzetten van UPNP in de router. Nu is dat niet meer het geval. Het werkt zoiezo niet meer.
What to do??
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit verder aan moet pakken. Met de XP laptop kan ik eventueel drivers
downloaden om ze zo via een USBstick op de Windows 7 te zetten.
Mocht er iets niet duidelijk zijn zal ik deze OP aanvullen.
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 1% gewijzigd door Furinax op 02-08-2010 10:58 . Reden: Links naar extra hardware toegevoegd ]