BSOD door skype

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben Jarno ter Haar

dit is mijn eerste topic op deze site en weet dus ook niet of ik hier op het goede forum zit, mocht dit niet zo zijn vertel dan waar ik wel moet zijn.

hier mijn probleem

sinds een poosje ondervind ik problemen met skype. ik gebruikte dit programma regelmatig maar nadat ik windows xp opnieuw heb geinstalleerd werkt skype niet meer naar behoren.

zodra ik mijn pc opstartte met de bijbehorende programma's zoals draadloos internet, steam, skype enz. kreeg ik een BSOD met de foutcode 0x000000A, na verschillende dingen te proberen kwam ik erachter dat skype de boosdoener was.

zodra internet actief is en skype zich aanmeld op mijn acc. krijg ik dus een BSOD, als internet actief is zonder skype werkt mijn pc prima. ik heb overal op internet gekeken naar eventuele zelfde problemen nog steeds niks gevonden. ik ben echt ten einde raad.

wat info:

xp pro sp3

draadloost internet adapter via usb: speedtouch120

ook ben ik bij taakbeheer in de processen PRISMVR.EXE tegengekomen ik weet doormiddel van google dat het iets met draadloos internet te maken heeft.

ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven van het probleem en dat het zou kunnen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Waarschijnlijk een conflict tussen skype en een ander programma.. Laat je draadloos internet is uit en start skype, geeft het dan ook een BSOD? Ik snap dat je dan niet kan aanmelden maar ik denk dat het aanmelden zelf vrij weinig te maken heeft met een BSOD...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle updates van windows geinstalleerd? De laatste stuurprogramma's al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Werken je microfoon, geluid en webcam wel gewoon? Bijvoorbeeld in MSN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xenomorphh: als ik internet uit heb en dan skype opstart zijn er geen problemen ik kan als het ware zelfs een soort inloggen want ik kan mijn vriendlijst enz. zien.

@E65: ik heb net een windows update gedaan en de laatste dingen geinstalleerd het heeft helaas niet mogen helpen.

@marzman: ja mijn microfoon, geluid doen het wel (webcam niet aangesloten).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
dit is mijn eerste topic op deze site en weet dus ook niet of ik hier op het goede forum zit, mocht dit niet zo zijn vertel dan waar ik wel moet zijn.
Als dit je eerste post is, heb je als het goed is dit gelezen: Het algemeen beleid

Daar staat:
[...]

Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.

[...]
We stellen het op prijs als je dat dus voortaan *voor* het openen van een topic. Maar goed, achteraf kunnen we desnoods ook verplaatsen.

Als het alleen gaat om problemen bij één applicatie is de kans dat je probleem hardwaregerelateerd is werkelijk minimaal. Deze vraag hoort dus niet thuis in Processors, Moederborden & Geheugen, of ergens anders in Harde Waren. Het lijkt me eerder iets voor Client Software Algemeen.

Move PMG -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou zeggen gooi Skype er helemaal af, kieper daarna ook de folder die misschien nog achterblijft met wat kleine bestandje weg en installeer het eens opnieuw.

In Skype heb je trouwens ook nog apps of extrensions (of hoe ze het ook noemen), die zou je kunnen verwijderen door offline "in te loggen". Misschien dat een van die hulpprogramma's het veroorzaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 02-08-2010 12:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ dion_b: ok voor in het vervolg weet ik het dan, maar bij hardware waren staat als tags BSOD dus vandaar dat ik hem hier heb geplaatst en als ik me niet vergis kan de foutcode 0x000000a ook met hardware te maken hebben.

@ marzman: ik heb nog op de site van skype gekeken en naar soort gelijke problemen gekeken hier kwam ik dingen tegen die hetzelfde probleem hadden als mij en dat was opgelost doormiddel van een oudere versie van skype te gebruiken. ditzelfde heb ik gedaan en heb nu een versie in de v3 serie en dit werkt normaal skype doet het nu wel. alsnog ga ik even jouw idee proberen, dit omdat ik die skype beter eruit vind zien en gemakkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Je kan ook de nieuwste beta van Skype5 installeren, werkt hier prima.
Die is stabiel genoeg om dagelijks te gebruiken, dus als je toch dat 'mooie' uiterlijk wil, gebruik je die.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@firedrunk: ook al geprobeerd mag helaas niet helpen versie 3.8.nogwat werkt wel gewoon versie 4.2 niet, 5.0 ook niet :S

@marzman: hoe kan ik die apps en extensions dan uitschakelen ? kan het niet vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:08:
@marzman: hoe kan ik die apps en extensions dan uitschakelen ? kan het niet vinden :S
Het heten "extra's" :), Extra, Extra's, Beheer uw extra's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Het heten "extra's" :), Extra, Extra's, Beheer uw extra's.
ok, als dat het moet zijn is het niet gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan hier trouwens een slotje op ? ik vind het wel best zo, niet langer zin om me nek over te breken hij doet het weer, wel oudere versie maar dat moet dan maar geaccepteerd worde ;) bedankt voor alle hulp die geboden is. :D
Pagina: 1