[Win7] Gekke mousepointer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik zit al tijden met een klote probleem en heb tot op heden de oorzaak niet gevonden. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2ug2pvo.jpg effe met paint nagebootst, geen screenshot

Zo ziet mijn mousepointer er op dit moment uit. Uit zo'n beetje alle mogelijke iconen word een stuk uitgepakt en vervolgens naar links verplaatst. Ook bij de roterende waiting mouse pointers. Het icoon in een textvlak is zelfs geheel zwart vierkant met gekke witte vlakken. Ook bijvoorbeeld binnen photoshop krijg ik verticale streep met allemaal kleine streepjes eraan.

Ik krijg deze gekke mousepointers soms na 1 dag, soms naar 3 dagen, maar hij komt altijd. (Pc staat 24/7 aan) Ik weet ook wanneer dit gebeurd en ik weet 100% zeker dat dit met mijn multimonitor setup te maken heeft. Zodra ik van met mijn cursor van het ene naar het andere scherm ga dan vliegt hij spontaan zomaar in deze gekke modus. Soms kan ik hem nog losschudden en dan is hij weer goed, maar meestal krijg ik het niet weg.

Ik heb gekeken of dit aan een bepaald programma ligt maar zover ik weet is dat niet het geval. Het gebeurd namelijk bij willekeurige programma's. Soms kladblok, soms photoshop, soms bij video's. Ik kan het niet linken aan een programma.

Om het nog gekker te maken: De mousepointer is alleen op mijn main monitor corrupt ! Op mijn 2 andere schermen is de pointer nog steeds goed. Soms krijg ik het voor elkaar om de corrupte mousepointer ook op de 2e monitor te krijgen, maar de 3e is nog steeds goed.

Ik dacht dat het misschien lag aan mijn videokaart driver maar deze heb ik ook al enkele keren geupdate maar dit heeft niets geholpen. De enigste oplossing is opnieuw opstarten. In en uitloggen verhelpt het probleem niet.

Relevante spec:
HD5870 met 3 schermen. 1 via DisplayPort(1920x1200), 1 via DVI(1680x1050) en 1 via VGA(1024x768).
Core i7 920
EX58-UD5
6x 2GB Ram

Ik ben ten einde raad. Ik krijg de oorzaak niet gevonden. Het is een warrig verhaal (kan er niets aan doen omdat het probleem gewoon vaag is) maar jullie nog ideeën?

Voor degene die dit probleem ook hebben: Vermeld je Videokaart en besturingssysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 02-08-2010 01:38 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 23:27
Ikzelf heb dit ook soms aan de hand op mijn laptop (sony vaio fw-41m/h), zonder multimonitor-setup.

Meestal gaat het vanzelf over na een tijdje, heb er nu bijvoorbeeld al lang geen last meer van gehad.
Maar ik zou niet weten wat de oorzaak hiervan is, ik stoorde me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Misschien ligt het aan het verschil van resoluties tussen de monitoren. Je zou kunnen proberen op elke monitor dezelfde reso in te stellen en dan kijken of het nog steeds optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik heb dit probleem ook vaak gehad. Ik had het vooral tijdens het gamen, als ik dan alt-tab deed en naar mijn 2e scherm ging, kreeg ik precies hetzelfde als jij hebt. Ik heb het nu al een hele tijd niet meer gehad, ik weet niet precies waarom niet.

Misschien dat het iets te maken heeft met ultramon, gebruik jij dat toevallig ook? Het kan ook toeval zijn, maar volgens mij heb ik dit probleem niet meer gehad sinds ik een nieuwe versie van Ultramon had geïnstalleerd. Als je toevallig ook ultramon gebruikt en nog een oude versie daarvan gebruikt, zou je misschien kunnen proberen om deze te updaten.

Als dat het niet is kan ik je niet echt verder helpen, zoals ik al zei, was het probleem bij mij opeens weg en ik weet dus niet zeker waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
florejaen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:42:
Ikzelf heb dit ook soms aan de hand op mijn laptop (sony vaio fw-41m/h), zonder multimonitor-setup.

Meestal gaat het vanzelf over na een tijdje, heb er nu bijvoorbeeld al lang geen last meer van gehad.
Maar ik zou niet weten wat de oorzaak hiervan is, ik stoorde me er niet zo aan.
Opzich vind ik het niet zo erg maar, bij de cursor in zo'n tekstvak klopt de linkerbovenhoek niet met de daadwerkelijke selectie. Ik moet er dan zo'n 10 pixels naast klikken (word je helemaal gek van), en photoshop werk is onmogelijk aangezien ik dan last heb van dat zwarte vlak die dan mooi over je piepkleine knopjes ligt waardoor je niks ziet. Buiten dat vind ik het in normaal windows werk niet echt storend.

Ik krijg het effect alleen heel soms als ik van de ene naar de andere monitor ga met mijn cursor. Ik kan honderden keren van scherm naar scherm gaan maar gewoon spontaan is die kapot.
Groentenman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:42:
Misschien ligt het aan het verschil van resoluties tussen de monitoren. Je zou kunnen proberen op elke monitor dezelfde reso in te stellen en dan kijken of het nog steeds optreedt.
Geen optie, dat kan soms wel 3-4 dagen duren voordat ik er last van heb. En ik werk nogal veel met de computer dus das is voorlopig nog geen optie. Ik had dit probleem ook al toen ik mijn kleinste monitor er nog niet bij had zitten.
Conquerer schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:46:
Ik heb dit probleem ook vaak gehad. Ik had het vooral tijdens het gamen, als ik dan alt-tab deed en naar mijn 2e scherm ging, kreeg ik precies hetzelfde als jij hebt. Ik heb het nu al een hele tijd niet meer gehad, ik weet niet precies waarom niet.

Misschien dat het iets te maken heeft met ultramon, gebruik jij dat toevallig ook? Het kan ook toeval zijn, maar volgens mij heb ik dit probleem niet meer gehad sinds ik een nieuwe versie van Ultramon had geïnstalleerd. Als je toevallig ook ultramon gebruikt en nog een oude versie daarvan gebruikt, zou je misschien kunnen proberen om deze te updaten.

Als dat het niet is kan ik je niet echt verder helpen, zoals ik al zei, was het probleem bij mij opeens weg en ik weet dus niet zeker waarom.
Heb geen ultramon in gebruik. Ik heb helemaal geen tools die iets dergelijks doen. Er draait bij mij zoveel software dat de oorzaak aanwijzen heel erg lastig word (als het aan een applicatie ligt tenminste)

Vista kon ik gerust weken aan laten staan maar nu met 7 is dat gewoon onmogelijk aangezien het goed werken met zo'n gekke cursor onmogelijk is. Vreselijk irritant.

[ Voor 29% gewijzigd door Twazerty op 01-08-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Mij lijkt het een geheugenprobleem, windows slaat te cursor op in het geheugen en deze lijkt verkeerd te worden uitgelezen. Het kan ook het videogeheugen zijn. Omdat je elke keer een ander stuk geheugen gebruikt treed het willekeurig op.

Je kunt het volgende testen: memtest voor 8 uur draaien, of als het gebeurd kijken of er in de eventlog een melding staat. Hoe je het geheugen van de videokaart kunt testen weet ik helaas niet.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:28:
Mij lijkt het een geheugenprobleem, windows slaat te cursor op in het geheugen en deze lijkt verkeerd te worden uitgelezen. Het kan ook het videogeheugen zijn. Omdat je elke keer een ander stuk geheugen gebruikt treed het willekeurig op.

Je kunt het volgende testen: memtest voor 8 uur draaien, of als het gebeurd kijken of er in de eventlog een melding staat. Hoe je het geheugen van de videokaart kunt testen weet ik helaas niet.
Geheugenprobleem lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dit had ik allang moeten merken met andere programma's. Ik heb dit probleem al maanden (ik denk al een maand of 7) en ik maak zeer veel gebruik van mijn geheugen. 10GB geheugengebruik is geen uitzondering.

Videogeheugen, zou kunnen. In games heb ik er verder geen last van.

Aanvullende info:

Als ik mijn 2e scherm als primary instel is dit probleem nog steeds aanwezig op mijn DisplayPort monitor. (Nog steeds alle schermen in gebruik, alleen primary veranderd) Dus niet gebonden aan primary/secundary etc. Ook het veranderen van de resolutie lost het probleem niet op. Mousepointer blijft messed up.

Nu zal ik het nog gekker maken: Als ik mijn DisplayPort monitor uitschakel verdwijnt dit scherm als hardware en word dit scherm ook binnen ATI control center niet meer weergegeven. Vervolgens word mijn 2e monitor de hoofdmonitor. Nu is dit mousepointer probleem verplaatst van de DP uitgang naar de DVI monitor. Zet ik mijn scherm weer aan dan word de oorspronkelijke staat weer hersteld. DP is dan mijn hoofdmonitor en nu is hier het probleem weer teruggekeerd.

Nog een edit:

Als ik een venster oppak op de goede monitor en ik sleep dat over mijn monitor met foute mousepointer dan is de mousepointer GOED. Laat ik los dan is die weer fout. Andersom werkt het niet. Als ik op de corupte monitor een venster oppak en naar het goede scherm sleep word mijn mousepointer weer goed. Als ik hem weer doorsleep naar mijn foute monitor dan is hij weer goed totdat ik loslaat.

Edit 3: Als ik Aero uitschakel blijft het probleem aanwezig. Vervolgens inschakelen lost het ook niet op. Ook wisselen van mousepointers lost het niet op. Een grotere versie van de Aero iconen zorgt ervoor dat de lege ruimte in de cursor ook word vergroot.

[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 01-08-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Kan je niet een andere videokaart ergens vandaan halen om een aantal dagen mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb hetzelfde probleem, verder nog niet heel erg de specifieke symptonen bekeken, zal erop letten. Ik draai ook dualscreen, op een HD5850 en hiervoor op een HD4870X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik heb dit meerdere keren gehad. Ik heb het tenminste 1x gehad in Mac OS X 10.5 en 10.6, enkele keren in Linux Ubuntu 9.04 en enkele keren in Windows Vista en 7, verspreid over meerdere systemen, 1 uitgerust met een asus nvidia GTX280, mijn macbook met een nvidia 9600M GT in mijn macbook en een PC met een ATI HD5870 van asus. Met mijn 9800GT van Asus in dezelfde PC als die met de ATI HD5870 heb ik het echter nog nooit gehad. In alle gevallen waren de PC's regelmatig voorzien van schone installaties en up-to-date drivers.

Geen flauw idee wat het is, maar ik weet vrijwel zeker dat dit een probleem is met de videokaart. Heb het gehad in windows toen ik wat experimenteerde met CUDA en heb het regelmatig gehad toen ik bezig was met OpenGL en er een foutje in mijn code zat.

Verder had ik het echter niet over enkel de cursor, bij mij is het over het gehele scherm of over delen van het scherm. Na een reboot is het altijd volledig weg, totdat ik dezelfde app weer start, maar ook dan gebeurt het vaak gewoon niet, terwijl als ik de app dan weer start, dat het probleem dan opeens wel weer voorkomt.

Het lijkt hierbij niet uit te maken hoe het scherm verbonden is; heb het via VGA gehad, via HDMI en zelfs op het ingebouwde scherm van mijn macbook en in alle gevallen over alle schermen tegelijk, indien ik er meerdere aangesloten had.

De oorzaak en de oplossing zijn mij in ieder geval een raadsel. Persoonlijk raad ik je een schone installatie aan, kijken of het probleem dan nog voorkomt. Misschien heb je zelf te maken met een gare videokaart, dus probeer het eens met een andere of probeer die van jou in een andere PC.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 02-08-2010 01:26 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
@Gamebuster,

dat het complete scherm gek doet lijkt mij een ander probleem. Ik denk dat we ons nu vooral moeten richten op het probleem specifiek met de cursor icm Windows 7 (anders zijn er te veel variablen). In Vista heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Ik heb Windows 7 geinstalleerd nadat ik mijn HD5870 binnenkreeg. (1,5 maand later) Ik kan mij niet herinneren dat ik dit in Vista ook had. Dus ik denk dat dit te maken heeft met 7. Voor degene die dit probleem ook hebben: Vermeld je Videokaart en besturingssysteem.

Overigens is een schone installatie hier niet echt te doen. Er draait gewoon te veel software om zomaar even Windows opnieuw te installeren. Eerst wil ik meer informatie vergaren van andere gevallen om te zien wat de overeenkomsten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Twazerty op 02-08-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Twazerty schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:37:
@Gamebuster,

dat het complete scherm gek doet lijkt mij een ander probleem. Ik denk dat we ons nu vooral moeten richten op het probleem specifiek met de cursor icm Windows 7 (anders zijn er te veel variablen). In Vista heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Ik heb Windows 7 geinstalleerd nadat ik mijn HD5870 binnenkreeg. (1,5 maand later) Ik kan mij niet herinneren dat ik dit in Vista ook had. Dus ik denk dat dit te maken heeft met 7. Voor degene die dit probleem ook hebben: Vermeld je Videokaart en besturingssysteem.

Overigens is een schone installatie hier niet echt te doen. Er draait gewoon te veel software om zomaar even Windows opnieuw te installeren. Eerst wil ik meer informatie vergaren van andere gevallen om te zien wat de overeenkomsten zijn.
Ik heb het nu ook weer, en even gekeken hoe het precies zit. En inderdaad: op mijn tweede scherm staat dan alles wel nog goed. Zou het iets met ATi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Technicality schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:27:
[...]

Ik heb het nu ook weer, en even gekeken hoe het precies zit. En inderdaad: op mijn tweede scherm staat dan alles wel nog goed. Zou het iets met ATi zijn?
Mijn gevoel zegt van wel. Verder nog iets opgemerkt? (bv corrupt nadat je de muis van het ene naar het andere scherm bewoog.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Hallo,

Ik heb met mijn Dell Studio 15 (i7, 5470) eveneens een vreemd muisprobleem.
Bij mij wordt de mousepointer ongeveer twee keer zo groot.

Onderzoek op internet geeft aan dat dit gerelateerd is aan jouw problemen en een bekend probleem is met ATi kaarten.

Een oplossing heb ik helaas niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb nog steeds problemen met de cursor. Voor de test 10.9 van de ATI driver geïnstalleerd maar nog steeds problemen. Vandaag kon ik 2 uur nadat mn pc aanstond weer rebooten, omdat de cursor weer maf deed. Wederom nadat ik iets tussen 2 schermen aan het doen was. Ik merk ook het volgende:
Soms ontstaan de eerste tekenen van een maffe cursor, maar dan moet ik effe gekke dingen doen en dan is de cursor weer normaal. Als hij eenmaal maf is dan is een reboot de enigste oplossing.

Iemand al een oplossing gevonden?

Pagina: 1