Situatie:
DIR-655 router, UPC internet, vaste PC.
Ik kan vanaf 1 bepaald IP-adres (internet) geen (grotere) bestanden downloaden.
Op dit IP-adres draait mijn website en onder andere ook email.
Uploaden naar de website/email verzenden gaat zonder problemen.
Website bezoeken gaat al traag, plaatjes worden nauwelijks gedownload. (tot op gegeven moment gewoon het "rode kruisje" verschijnt).
Via webmail kan ik wel mail bekijken, maar grotere bijlagen (zeg meer dan ca. 30 KB) downloaden verzanden in een time-out.
Ook via Outlook (zowel POP3 als IMAP) zelfde probleem.
Via FTP bestanden downloaden idem dito, eerste KB goed, daarna zakt het in (tot ca 1KB/s en time-out).
PC direct gekoppeld aan UPC-modem geeft geen problemen, router er tussen wel.
Reeds geprobeerd:
router reset (restore factory defaults), nieuwste firmware (elke beschikbare firmware geprobeerd), dmz aangezet, andere pc's achter zelfde router geeft zelfde probleem, andere locaties (zelfde pc) geen probleem, direct op UPC-modem geeft geen probleem
Ik ben door mijn opties heen. Iemand nog andere tips?
DIR-655 router, UPC internet, vaste PC.
Ik kan vanaf 1 bepaald IP-adres (internet) geen (grotere) bestanden downloaden.
Op dit IP-adres draait mijn website en onder andere ook email.
Uploaden naar de website/email verzenden gaat zonder problemen.
Website bezoeken gaat al traag, plaatjes worden nauwelijks gedownload. (tot op gegeven moment gewoon het "rode kruisje" verschijnt).
Via webmail kan ik wel mail bekijken, maar grotere bijlagen (zeg meer dan ca. 30 KB) downloaden verzanden in een time-out.
Ook via Outlook (zowel POP3 als IMAP) zelfde probleem.
Via FTP bestanden downloaden idem dito, eerste KB goed, daarna zakt het in (tot ca 1KB/s en time-out).
PC direct gekoppeld aan UPC-modem geeft geen problemen, router er tussen wel.
Reeds geprobeerd:
router reset (restore factory defaults), nieuwste firmware (elke beschikbare firmware geprobeerd), dmz aangezet, andere pc's achter zelfde router geeft zelfde probleem, andere locaties (zelfde pc) geen probleem, direct op UPC-modem geeft geen probleem
Ik ben door mijn opties heen. Iemand nog andere tips?