Ik blijf verwondered over de kwaliteit van AS3 documentatie, duidelijkheid is overal ver te zoeken (heeft iemand wellicht een goede bron voor beginnend Flash programmers?
Los daarvan:
Ik heb een stage met button "X_Btn" welke ik via een tweede externe class wil aansturen. De main class is al document class en gelinkt met de .fla (vergeef me eventuele rare termen) maar ik krijg vanuit deze secondary class niets gelinkt...
Eerst heb ik de Main class gelinkt als document class, moeten hier wellicht de listeners allemaal in? (want dat werkt wel)
Best practice is ver te zoeken zo denk ik
maarja, de secondary class deed toen tenminste iets en werd
Hierbij krijg ik dus een foutmelding:
"1120: access of undefined property X_Btn"
Ik snap dat de secondary class dus de button (oftewel de stage) niet kan vinden maar root. of stage. ervoor werkt ook niet... hoe link ik hem dan wel?
los van deze error:
Ik heb de Buttons class ge-extend naar MovieClip omdat het anders problemen gaf, ook onduidelijk waarom.
Ik hoop dat iemand hier wat zinnigs op te zeggen heeft want ik word er gek van en zelfs met Google skills vind ik er 0 duidelijke bronnen over...
Los daarvan:
Ik heb een stage met button "X_Btn" welke ik via een tweede externe class wil aansturen. De main class is al document class en gelinkt met de .fla (vergeef me eventuele rare termen) maar ik krijg vanuit deze secondary class niets gelinkt...
Eerst heb ik de Main class gelinkt als document class, moeten hier wellicht de listeners allemaal in? (want dat werkt wel)
code:
1
| public class Main extends Buttons |
Best practice is ver te zoeken zo denk ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| package { import flash.display.MovieClip public class Buttons extends MovieClip { public function Buttons() { X_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoX); } } } |
Hierbij krijg ik dus een foutmelding:
"1120: access of undefined property X_Btn"
Ik snap dat de secondary class dus de button (oftewel de stage) niet kan vinden maar root. of stage. ervoor werkt ook niet... hoe link ik hem dan wel?
los van deze error:
Ik heb de Buttons class ge-extend naar MovieClip omdat het anders problemen gaf, ook onduidelijk waarom.
Ik hoop dat iemand hier wat zinnigs op te zeggen heeft want ik word er gek van en zelfs met Google skills vind ik er 0 duidelijke bronnen over...