Softwarefout of videokaart kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Houston, I've got a problem:

Wanneer ik een beamer / scherm aansluit op mijn vaio AR71S krijg ik groene lijnen over het beeld. Dit gebeurt bij video's maar ook bij mijn standaardachtergrond. Zie de foto's die ik gemaakt heb van een afbeelding die mbv de beamer op de muur is geprojecteerd. Aan de beamer ligt het niet - da's gecheckt. Mijn vraag is of dit aan de hardware van mijn laptop ligt of dat dit een software fout is en als dit laatste het geval is; hoe ik het op los.

De fout treedt op wanneer ik de beamer / scherm zowel via HDMI als VGA aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://www.amillionpixels.com/01082010053.jpg

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Heb je al een paar andere drivers geprobeerd? En een ander programma om video's af te spelen? Scheelt het nog als je wat met de instellingen speelt (andere resolutie's en dergelijke)?

Desktop | Server | Laptop

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:26
Wat gebruik je allemaal? Welke videokaart? Merk & type beamer? Welke software gebruik je? Ingestelde resoluties? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hoe heb je de beamer gechecked? etc etc. :) Je zal toch echt wat meer info moeten geven... dat hoort erbij als je een thread start.

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
De gebruikte kaart is een GeForce 8600M GT. Andere drivers heb ik geprobeerd, maar worden niet geaccepteerd. Dwz, als ik de kaart eerst deïnstalleer, kan ik 'm niet opnieuw installeren met de nieuwste drivers van Nvidia - alleen met de drivers die op de Sony Vaio website staan.

Verder treedt het probleem op nadat ik een video gestart heb met VLC. Fout treedt bij alle resoluties op, op zowel beamer als extern LCD scherm. De beamer en scherm geven de error niet bij andere laptops.

• wickedbone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07-2024

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:44
Je zegt dat het gebeurt als je VLC hebt gestart.
Als je de film eens afspeelt met een ander programma zoals MPC?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
VLC is wel gekend om deze artefacten te veroorzaken. Probeer zoals maier zegt om Media Player Classic te proberen en kijken of het nog steeds gebeurt :)
Pagina: 1