Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
beste mensen,

wij hebben thuis online internet en had nooit last tot we een nieuwe modem hebben gekregen.
ik kan geen enkele game online spelen en me system logs staan vol met dns meldingen:

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-DNS-Client
Date: 1-8-2010 19:22:02
Event ID: 1014
Task Category: None
Level: Warning
Keywords:
User: NETWORK SERVICE
Computer: joris
Description:
Name resolution for the name dns.msftncsi.com timed out after none of the configured DNS servers responded.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-DNS-Client" Guid="{1C95126E-7EEA-49A9-A3FE-A378B03DDB4D}" />
<EventID>1014</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2010-08-01T17:22:02.432296200Z" />
<EventRecordID>6974</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="1348" ThreadID="5172" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>joris</Computer>
<Security UserID="S-1-5-20" />
</System>
<EventData>
<Data Name="QueryName">dns.msftncsi.com</Data>
<Data Name="AddressLength">16</Data>
<Data Name="Address">02000035C18605050000000000000000</Data>
</EventData>
</Event>

heb het internet afgezocht en dit topic gevonden: http://social.technet.mic...09-44db-900e-cdff92a92741
ze wijzen naar nvidia maar ik heb een ati kaart met een intel x58 chipset.

heb mezelf nu een fixed ip en dns gegeven dit verhelpt een boel maar af en toe klapt nog steeds het volledige internet eruit.

het engiste wat dan werkt is mijn pc rebooten.
mijn vader en broertje der pc hebben dit issue niet iemand enig diee waar ik het kan zoeken?

het is al een clean windows 7 installatie en geen rare dingen erop alle drivers en dergelijke zijn up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

NCSI Polling uitzetten: http://technet.microsoft....rary/cc766017(WS.10).aspx
Andere actie: Als DNS server in de router de OpenDNS adressen invoeren (www.opendnds.com)

To Prevent NCSI from Communicating Across the Internet by Changing a Registry Setting
1.For best results, close all programs on the computer on which you are changing the registry setting.

2.To open a command prompt as an administrator, click Start, point to All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.

3.If the User Account Control dialog box appears, confirm that the action it displays is what you want, and then click Continue.

4.Type:

regedit

Caution
Incorrectly editing the registry may severely damage your system. Before making changes to the registry, you should back up any valued data on the computer. You can also use the Last Known Good Configuration startup option if you encounter problems after manual changes have been applied.
5.Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet

6.Under the Internet key, double-click EnableActiveProbing, and then in Value data, type:

0

The default for this value is 1. Setting the value to 0 prevents NCSI from connecting to a site on the Internet during checks for connectivity.

7.Click OK.

8.Restart the computer.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 01-08-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb mijn ip settings weer op auto gezet. (via de speedtouch 712 gateway online internet modem)

na de reboot en aanpassing die je gaf.

krijg nu dit.

Name resolution for the name gathering.tweakers.net timed out after none of the configured DNS servers responded.

krijg zulke meldingen ook van steam/gmail/messenger.

waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
kick svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Als je dus de OpenDNS DNS Servers als DNS servers in je router invult (zodat al je pc's die een DHCP ip krijgen van de router deze OpenDNS DNS Servers als DNS gebruiken) is het probleem weg? Waarom zou je het dan weer veranderen?

Maar eh...als je hem weer op DHCP hebt staan en vervolgens die melding op je client krijgt? Ik neem aan dat je wel even gechecked hebt of de instellingen (qua ip en dns) op je client wel oke zijn?

Misschien dat je ook even kunt aangeven wat je precies hebt geprobeert/aangepast toen je de laatste fout kreeg.

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hoi,

ik kan open dns niet gebruiken heb een thomson 712 van online deze is dicht getimmerd.
ik kan hooguit andere dns server ingeven op mijn eigen pc. bedoel je dit?

ik heb nu alles geprobeerd zoals reg keys deleten microsoft fix it voor de stack goed te zetten noem maar op.

het issue is niet te verhelpen het engiste wat gewizjigd is die livebox voor de thomson en sinds dien heb ik dit.

weet iemand of een router helpt en dan de thomson online modem in de wan poort connecten.

en de router alles laten afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hmm..ik begrijp het. Je kunt natuurljk op je pc wel als DNS OpenDNS gebruiken en dan wel je ip/mask/gateway via DHCP laten lopen. Misschien ff met Online ofzo bellen en het probleem voorleggen......'k verwacht niet dat ze je kunnen helpen, maar eh..je geeft zelf al aan dat het probleem zich sinds die tijd voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
lijkt me niet aan de onboard marvell gbit te liggen.
want me broertje heeft precies dezelfde onboard en de zelfde driver versie.

als ik nu in me windows system event log kijk komt deze voor:

TCP/IP failed to establish an outgoing connection because the selected local endpoint was recently used to connect to the same remote endpoint. This error typically occurs when outgoing connections are opened and closed at a high rate, causing all available local ports to be used and forcing TCP/IP to reuse a local port for an outgoing connection. To minimize the risk of data corruption, the TCP/IP standard requires a minimum time period to elapse between successive connections from a given local endpoint to a given remote endpoint.

oftewel er zijn teveel uitgaande connecties maar de modem van online kan het niet routeren of iets.
online al gebeld ze kunnen niet helpen.

laatste oplossing is een fatsoenlijke router kopen en deze gaan gebruiken hopelijk werkt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Zo snel een kick geven is niet echt gebruikelijk op Tweakers...

Wat zegt Online over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus 3 PC's. Op 2 PC's gaat alles goed en op 1 PC gaat alles mis?

Stap 1: Is het hardware of is het software? Gooi er bijvoorbeeld een Linux live CD in, misschien is je netwerkkaart wel gaar.

Stap 2: Het is software (weet dit dus eerst zeker): Installeer Windows opnieuw en gebruik de officiele Microsoft DVD. Dus geen illegaal gedownloade zooi. Gebruik ook als het ff kan de netwerkdriver van Microsoft zelf, normaal moet dit geen probleem zijn. Gebruik anders de CD van je moederbord of haal de driver van de officiele website van de fabrikant.

Installeer nog helemaal niets buiten een kale Windows en de netwerkdriver en ga dan eerst zonder extra software te installeren kijken of je het probleem kunt reproduceren. Kun je dit niet dan ga je een voor een de normale spullen installeren die je altijd installeert terwijl je tussendoor steeds checkt of het probleem al terug komt. Zodra het probleem terug komt heb je de boosdoener gevonden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
roads.

nu hebben 3 pc er last van.

we gebruiken allemaal legale windows 7 x64.

het ligt niet aan de hardware lijkt me stug 3 kapotte pc ineens.

ligt ook niet aan de drivers.

het issue zit hem gewoon in de gare thomson modem van online en online kan er niks aan doen dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Nogmaals.....is het probleem weg als je op de client de OpenDNS DNS Server insteld? Doe dat dan gewoon.....dan ben je van het probleem af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:18:
Nogmaals.....is het probleem weg als je op de client de OpenDNS DNS Server insteld? Doe dat dan gewoon.....dan ben je van het probleem af!
Dus niet op je router maar op alle 3 pc's

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:18:
Persoonlijk zou ik die van Google gebruiken (8.8.8.8 & 8.8.4.4) deze redirecten je niet naar een andere site als je een ongeldig domein invult. Andere kant ben je dan natuurlijk Google weer aan het voorzien van extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle PC's hebben er last van, maar Online kan je niet helpen?

Lijkt me toch niet meer dan logisch dat als je internet niet goed werkt je bij je ISP moet zijn? Zeker als het probleem gekomen is toen het nieuwe modem gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Lijkt mij toch erg duidelijk dat er iets in je modem/router fout zit.
Wanneer je 1 pc direct op je modem aansluit krijg je dan via dhcp een dns server toegewezen? Check dit met ipconfig /all vanuit een cmd met Admin rechten.
Zoja, ping dan eens naar de dns server en kijk of je requests aankomen. Zet voor de zekerheid ook even IPv6 uit in Win 7. Tot nu toe lijkt het mij dat je modem iets niet goed route.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
die modem is van online.

deze kan ik niet vervangen of testen voor een ander type helaas. (werkt telefonie niet meer)

ipv6 al uitgezet en dergelijke.

die modem is gewoon gaar.

ik ga vanmiddag op alle pc die andere dns server proberen kijken of dat soelaas bied.

online kan er niks aan doen zeggen ze. moet nog hiermee iets doen maar ja wat ze hebben geen andere modems enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
net de dns servers van google getest.
dit maakt geen verschil.

de games disconnecten nog steeds.

het probleem zit hem gewoon in die gare thomson 712 modem van online.

heb een linksys router in bestelling staan en ga de thomson dan op de wan poort gooien.
hopelijk verhelpt dit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:12:
net de dns servers van google getest.
dit maakt geen verschil.

de games disconnecten nog steeds.

het probleem zit hem gewoon in die gare thomson 712 modem van online.

heb een linksys router in bestelling staan en ga de thomson dan op de wan poort gooien.
hopelijk verhelpt dit het probleem.
En krijg je nog van die (DNS-gerelateerde) fouten in je logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
na gister even msn/webmail testen niet.
deze verschijnen het meeste met online gaming.

daar nog geen tijd voor gehad.

maar me online games disconnecten nog steeds en krijg dan tcp/ip meldingen dat er teveel openstaande connecties waren die vanaf het zelfde punt komen.
weer online modem issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
router aansluiten werkte niet internet pakte dan niet.

ga over naar een andere provider met wel een fatsoenlijke modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
overstap aangevraagd en in gang gezet naar xs4all.

als ik dat heb zal ik posten of het issue is opgelost.

• jorisw86
opgelost nu ik over ben naar xs4all.

alle issues waren instant weg na het aansluiten van de nieuwe fitz box van hun.
Pagina: 1