Kan bepaalde PDF bestanden niet openen met outlook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
Ik heb een HP Color LaserJet CM2320nf MFP en die kan dingen die worden gescant per e-mail versturen.
Nu is het alleen ineens zo dat ik alleen de e-mails die vanaf die scanner afkomstig zijn niet kan openen. Zowel oude als nieuwe. Wanneer ik het mailtje dan doorstuur kunnen ze wel geopend worden door de ontvanger.
Andere PDFjes kunnen wel gewoon worden geopend.

Ik heb al gekeken of het installeren van een andere PDF preview handler (http://timheuer.com/blog/...-pdf-preview-handler.aspx) zou helpen, maar dat had geen zin.. ipv adobe preview handler for vista kan het niet openen staat er nu dat foxit preview handler het niet kan openen.
Toen dacht ik nou dan ligt het misschien aan outlook.. ik heb via het software menu daar herstellen gedaan, maar dat bood geen verandering.
Het rare is ook dat ik de bijlage niet kan opslaan, dan krijg ik de melding dat ik de rechten moet controleren van de map waarin ik het bestand wil opslaan.. als ik het met een ander PDF bestand vervolgens probeer is er geen enkel probleem.
Mijn vraag is nu; waar ligt het probleem en hoe los ik het op? Hopelijk kan iemand me helpen!
Overigens, het betreft windows 7 ultimate 64 bits en office 2007 enterprise NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
Heb je de rechten gecontroleerd van de map waarin het bestand opgeslagen moet worden? Of geeft hij dat bij elke map aan waar je probeert op te slaan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ja, heb ik gedaan. Sowieso is het zo dat ik andere pdf bestanden wel prima kan opslaan in precies dezelfde mappen, het lijkt wel alsof het bestand corrupt is maar dan zou het niet geopend moeten kunnen worden als ik het naar iemand doorstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ah, het probleem was dat outlook voor elke geopende bijlage een bestandje maakt in een tijdelijke map van outlook (bij mij C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Outlook\FL89BX5O\
en dat ik 99 bestanden had met de naam scan.pdf.. dan snapt outlook blijkbaar niet dat hij bij 99 door moet nummeren met 100 etc. etc.
Met het programmatje outlooktools kan ik makkelijk de temp van outlook legen, dus voor andere die hetzelfde probleem hebben; met outlook tools de temp van outlook legen door op empty folder te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
en je scanner heeft niet toevallig de mogelijkheid om de bestanden zelf te voorzien van een timestamp in de naam ofzo? die map af en toe leeg gooien is ook niet verkeerd natuurlijk maar als de naam van de scan elke keer anders is loop je ook niet meer tegen dit probleem aan lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Nee, helaas kan dat (iig in de web interface) niet worden ingesteld.
Pagina: 1