"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Ipv de rechtstreekse ICE over Arnhem/Duisburg kun je ook via Venlo reizen. Dat duurt iets langer, maar is stukken goedkoper, zeker als je een deel van het traject gratis reist ivm OV.
Oslik blyat! Oslik!
Nee, merp!
Het reizen met de ICE met toeslag had ik even aan gedacht. Vanaf welk station zou ik dan een kaartje moeten kopen ?
En kan ik die toeslag ook van tevoren al kopen? Anders heb ik natuurlijk een probleem op de terugreis.
[ Voor 21% gewijzigd door DoD Cerberus op 02-08-2010 09:28 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Nee, merp!
Verder: OVS-jaarkaart is geldig tot het grenspunt, dus voor de persoon die beide keren gratis mag reizen in Nederland is een retourtje Emmerich(grens)-Düsseldorf voldoende, de andere heeft een enkeltje Emmerich(grens)-Düsseldorf en een enkeltje Düsseldorf-Utrecht nodig.
Plus voor alle ritten een toeslag uiteraard.
Of je dat makkelijk uit de automaten of de website kunt krijgen weet ik niet, ik zou hiermee gewoon even langs het internationaal loket in Utrecht gaan.
Signatures zijn voor boomers.
Emmerich staat niet bij de mogelijkheden qua vertrek.
Ik moet morgen toch op Utrecht CS zijn, dus dan loop ik er wel even langs.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Nu ik er over nadenk: ik weet niet precies het het zit met de toeslag in Nederland als je een kaartje Emmerich-Düsseldorf hebt. Misschien is die dan niet meer nodig.
Dus ja vanaf Utrecht gaat dan wel iets van 3,5-4 uur worden

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 02-08-2010 11:43 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Maar, als je bij de balie bent en het hebt nagevraagd, zou je het antwoord dan even willen posten?
[ Voor 11% gewijzigd door PauseBreak op 02-08-2010 11:44 ]
Nee, merp!
Er zijn natuurlijk meer methodes dan bij NS Hispeed langs te gaan om aan een kaartje voor de ICE te komen. Als ik in Düsseldorf bij de DB langs het loket ga krijg ik ook een kaartje voor Utrecht mee en daar hoef ik ook geen Nederlandse toeslag meer bij te betalen.PauseBreak schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:44:
ICE toeslag is verplicht voor alle ICE treinen wanneer je geen kaartje hebt gekocht bij NS Hispeed (en dus voor de NS een binnenlandse reis maakt met de ICE), voor zover ik weet dan.
Maar, als je bij de balie bent en het hebt nagevraagd, zou je het antwoord dan even willen posten?
Niet overdrijven, als je de moeite doet om feiten te checken:LauPro schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:42:
Hou er wel rekening mee dat je zonder ICE een paar keer moet overstappen op het eerste gezicht wat vage Duitse stations (Mönchengladbach bijv). Bovendien ik deed vanaf Nijmegen naar Düsseldorf airport de vorige keer iets van 3 uur. Ik had de trein van 6:30 oid uit Nijmegen en was er om 9:30 op Düsseldorf (en 10:30 ging mijn vlucht).
Dus ja vanaf Utrecht gaat dan wel iets van 3,5-4 uur worden? (Het is nog geen 150 km dacht ik.)
3 uur dus, met overstap op Eindhoven, Venlo en Moenchengladbach (grotere stad dan Venlo of Eindhoven, dus alleen "wat vaag" als je geografische kennis wat beperkt is...)Utrecht Centraal Mo, 02.08.10 ab 14:08 3:00 3 IC, ERB 32,30 EUR
Düsseldorf Hbf Mo, 02.08.10 an 17:08
Daar komt bij dat deze aansluiting ieder uur beschikbaar is, terwijl de ICE niet uurlijks rijdt. ICE doet er trouwens 1u47 min over. Dus ja, het is sneller, maar je betaalt er wel meer voor. Insteek van TS is lage prijs, dan is ICE niet ideale optie.
Met OV-chipkaart is geen toeslagkaartje nodig (boze tongen beweren vooral dat een toeslag op OV-chip gewoon niet te verrekenen valt). Dit is een van de weinige situaties dat reizen met de chip daadwerkelijk goedkoper is. Dat is dan weer een argument voor ICE. Argument tegen: bovenstaande geldt niet als je vrij reist met studenten-OV-chip. Dan moet je wel een losse toeslagkaart kopenPauseBreak schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:44:
ICE toeslag is verplicht voor alle ICE treinen wanneer je geen kaartje hebt gekocht bij NS Hispeed (en dus voor de NS een binnenlandse reis maakt met de ICE), voor zover ik weet dan.

www.bahn.deMaasluip schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:20:
[...]
Er zijn natuurlijk meer methodes dan bij NS Hispeed langs te gaan om aan een kaartje voor de ICE te komen. Als ik in Düsseldorf bij de DB langs het loket ga krijg ik ook een kaartje voor Utrecht mee en daar hoef ik ook geen Nederlandse toeslag meer bij te betalen.
Je kunt e-tickets krijgen die je uitprint, of als dat op een bepaald traject niet mogelijk is kun je de tickets laten opsturen (nog steeds goedkoper dan toeslag) of ophalen als je in de tussentijd op een DB Bahnhof komt.
Dat gezegd, als ik kijk naar de data dat je wilt reizen gaat dit echt niet opschieten, retour Arnhem-Duesseldorf kost bij DB al EUR 68 pp...
Oslik blyat! Oslik!
Als ik het goed begrepen heb, reizen ze op studenten ov chipkaart en allebei gratis (de 27e is een vrijdag namelijk). Dan zou het nogal apart zijn om een kaartje te kopen vanaf Utrecht, want dat is niet nodig. Wél heb je een toeslagkaartje nodig, want dat moet icm studenten ov chipkaart.Maasluip schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:20:
[...]
Er zijn natuurlijk meer methodes dan bij NS Hispeed langs te gaan om aan een kaartje voor de ICE te komen. Als ik in Düsseldorf bij de DB langs het loket ga krijg ik ook een kaartje voor Utrecht mee en daar hoef ik ook geen Nederlandse toeslag meer bij te betalen.
Nee, merp!
Zoals ik het nu inzie moet ik het als volgt kopen, voor het weekend-ov;
2x retour emmerich(grens) - dusseldorf en 2x toeslag
voor het week-ov;
1x enkeltje emmerich(grens) - dusseldorf en 1x toeslag
en een enkeltje dusseldorf-utrecht
Ik ben vanavond op Utrecht CS, zal morgen laten weten wat het geworden is.
Belachelijk lang staan wachten, gaat allemaal met een enorme slakkengang en ze hebben gewoon maar 2 balies open terwijl er 20+ mensen zaten te wachten.
De conclusie was dat als je je kaartje koopt via de site met NS Reisrecht hij automatisch een kaartje koopt vanaf de grens. So far so good.
Ik heb dus inderdaad een retourtje met reisrecht voor het weekend-ov en een enkeltje heen met reisrecht en een enkeltje terug zonder reisrecht voor het week-ov.
Nou is me alleen nog niet duidelijk of er ook nog voor het stuk in nederland dat op reisrecht wordt gedaan een toeslag moet worden betaald. Kon de vrouw bij de balie me ook niet met zekerheid zeggen. Ga morgen maar eens mailen met de klantenservice.
Nee, dat is niet nodig. Je hebt een ticket voor Utr-Dus, met OV wordt dit de grens-Dus, en je hebt een zitplaatsreservering.
Oslik blyat! Oslik!
Weer wat geleerd over die toeslagen enzo.
Nee, merp!