[C# & MSSQL] Recordcount verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05
ik heb een applicatie in C# die data ophaalt uit de SQL-server database (MS SQL 2008 - Express). deze data wordt verkregen via een stored procedure en in een listview gestopt middels een loopje. Dit gaat allemaal prima en het doet wat ik wil.

echter kan het voorkomen dat er door de gebruikers even gewacht moet worden. Ik wil nu in een progrssbar de voortgang laten zien. maar er is geen recordcount beschikbaar in de sqlreader van C#. Nu heb ik al e.e.a. op Internet opgezeocht, maar dit wil niet helemaal lukken: de reader staat aan het eind en bevat dus geen gegevens meer om in de listview te laden.

Een select count(veld1) is ook geen optie, daar we spreken over sprocs en dus geen vaste tabel hebben.

is er een andere manier die ik kan gebruiken om deze progressbar te vullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom een datareader en geen dataset? Dan heb je, AFAIK althans, wel een recordcount.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
ik ben een tijdje geleden ( ca. 1 1/2 jaar) met de "overgang" van VB6 naar C#. puur uit hobby, dus niet als pro waarbij ik denk dat ik behoorlijk goed uit de voeten kan met VB6 maar dat terzijde. Ik heb toen veel op internet gezocht en zo mezelf de datareader (enigszins) aangeleerd. In de listview wordt de eerste kolom voorzien van een icoontje afhankelijk van de waarde van een bepaald veld. Ditzelfde geldt voor de kleur van een betreffende rij: rode tekst = foute boel, zwart = OK !

als dit in een dataset ook mogelijk is, dan zal ik zeer zeker de overstap willen maken, maar net wat mogelijk/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 08:50
Je kan een DataSet volgooien met je data, en het in een ListView laden handmatig doen, en dan zelf je icoontjes erbij zetten...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
FireDrunk schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:46:
Je kan een DataSet volgooien met je data, en het in een ListView laden handmatig doen, en dan zelf je icoontjes erbij zetten...
bedankt FireDrunk !
ik heb hier eens naar gekeken en dit is precies wat ik zocht !