Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung CLX-3175 slechte afdukkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:06

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Hey,

ik heb een Samsung CLX-3175. Bij het printen vond ik de kleuren heel slecht. Natuurlijk is het nooit gelijk aan de kleuren op het scherm, maar dit was een erg grote afwijking. Ik print vanuit Linux, ik dacht het is misschien een driver probleem.

Toen maar eens een kleurenkopietje gemaakt, een huis aan huis blad met een foto van een bergje. Maar het groen van het kopie met het groen van het origineel is erg verschillend...het is lichter, meer gelig> over het algemeen lijkt de hele foto wat geliger.Ook de letters lijken wat minder strak, net alsof alle dots niet goed genoeg over elkaar heen liggen.

bij de dikgedrukte letters, zie ik ook een rooie waas erom heen. Ik heb niet veel verstand van printers, maar dit moet toch beter kunnen?

ik heb zitten googlen, maar vind geen oplossing. Ik vind ook geen kleurencalibratie mogelijkheid. In een review van de pricewatch zie ik ook iemand klagen om soortgelijk probleem: productreview: Samsung CLX-3175 review door Verwijderd

kan iemand me de goeie richting op helpen? Kan ook een scan maken van de afdruk en het verschil laten zien...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Probeer de sproeikanaaltjes een door te spoelen. Dit zou je in het menu moeten vinden van de printer.

Natuurlijk moet je ook wel originele cartridges gebruiken en moeten de cartridges niet over datum zijn.

(Ik weet wat je denkt. Maar die dingen hebben echt een houdbaarheidsdatum)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
OK13 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:29:
Probeer de sproeikanaaltjes een door te spoelen. Dit zou je in het menu moeten vinden van de printer.

Natuurlijk moet je ook wel originele cartridges gebruiken en moeten de cartridges niet over datum zijn.

(Ik weet wat je denkt. Maar die dingen hebben echt een houdbaarheidsdatum)
ik weet niet of dit ook bij laser printers zo is, maar ik ben vergeten te melden dat dit dus een laser printer is 8)

(en ik vind eigenlijk geen enkele onderhoud optie, maar ik moet nog eens wat langer zoeken...)

[ Voor 8% gewijzigd door Boy op 01-08-2010 18:13 ]

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Het lijkt erop dat cyan moeilijk doet of het helemaal niet meer doet.
Kun je ook afzonderlijke kleurenpagina's printen, dus helemaal cyan en helemaal magenta en helemaal geel?
Dan kun je kijken of de afzonderlijke kleuren het wel goed doen.

Tweakers Discord

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
darkrain schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:35:
Kun je ook afzonderlijke kleurenpagina's printen, dus helemaal cyan en helemaal magenta en helemaal geel?
mooi voorstel, ga ik eens proberen!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
darkrain schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:35:
ik heb deze pagina geprobeerd, maar de kleuren zijn allemaal donkerder...

inscannen en sturen naar samsung ? Of wat denken jullie?

Pagina: 1