Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Ik gebruik wel is simpele bewerk programma's maar deze functie vind echt vet en zou graag willen weten hoe je die vuur letters kan maken, misschien dat iemand het weet? (en het gaat niet om hele standaard vuurletters, die kan ik ook wel maken maar het gaat juist om deze realistische)

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img535/9669/treysongzbottomsupfeatn.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rbrouwers123 op 01-08-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Photoshop CS3 gebruik ik zelf ervoor, maar heb je wel eens op google gekeken hoe je de vuur letters maakt.

http://www.google.nl/sear...e=UTF-8&q=flaming+letters

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Grappig, de P is maar een keer vlammend gemaakt, vervolgens 2 keer gekopieerd waarna de hue wat is aangepast per letter (en mogelijk de transparantie). Mogelijk gemaakt met een of andere smoke plugin.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 18:22
Adobe photoshop, ik raad je trouwens cs5 aan. Maakt het een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
kevinkrs schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:32:
Adobe photoshop, ik raad je trouwens cs5 aan. Maakt het een stuk makkelijker :)
Heb je daar ook een onderbouwing voor of is dat enkel "nieuwer == beter"? Want een dergelijke one-liner heeft niemand iets aan natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 01-08-2010 17:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik gok dat dit een combinatie van stockfoto's en Photoshop-filters zijn, of van 3D-effecten en filters.

Je kunt het los zien van elkaar: de letters zijn eigenlijk alleen maar 'verwoest' alsof ze van gebroken glas zijn, door er een filter overheen te leggen die zulke grove breuken erin gemaakt heeft. Zo'n filter is in de Filter Gallery van Photoshop wel te vinden. Er zijn volgens mij zelfs wel letters te vinden die direct die breuken hebben: kijk eens op www.dafont.com onder het kopje Eroded, of Destroy. :)

Dan die vlammen erachter. Op de stockfotosite www.sxc.hu kun je onder 'flames' 'smoke' en 'ink' wel dit soort foto's vinden, maar let op: ze zijn vaak wel wit, met zwarte vlammen, of zwart, met louter oranje vlammen. Da's de natuur hè ;)
Gelukkig heeft Photoshop ook daar kleurfilters voor, zodat je met wat spelen met R, G en B en positief/negatief hele mooie kleurige vlammen tegen een zwarte achtergrond krijgt. Transparant zijn ze dan niet, maar dat maakt voor zo'n plaat als deze even niet uit. De favoriete laagmodussen hiervoor zijn Overlay, Color Dodge en Pin Light.

Wil je de wolkjes per sé transparant, bijvoorbeeld omdat je het geheel als drukbaar logo wil hebben, kijk dan eens naar wat je met 3D-pakketten allemaal kunt. Echter, dat is geen vaardigheid die je in een nachtje aanleert. 'Smoke' plugins zoals Savantas noemt komen boven de leercurve van een 3D-pakket op en zijn weer een heel verhaal aan schuifjes slepen en testen op zich. Render vervolgens naar TIFF en zorg dat je je opacity meerendert, dan kun je de rook met transparantie en al zo uit de plaat knippen.

Ik ben ook nog wel benieuwd naar de motivatie van Kevinkrs. Doel je met 'maakt het een stuk makkelijker' specifiek op de versie CS5? Ik bedoel, Photoshop maakt dit hele trucje hierboven al een stuk makkelijker, maar de TS zegt dat hij al wat met fotobewerkingsprogramma's doet, en vlammenletters wel kan maken, dus Photoshop of Gimp zal al wel verkend zijn. Wat voegt typisch CS5 hier dan toe? :)

En daarbij: ik heb de topictitel even specifieker gemaakt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
@DB, mooie uitleg, bis! Ik bedoelde alleen met Smoke plugin die van bijvoorbeeld Alien Skin (fire, corona) . Maar zelf maken met stockfoto's is weliswaar moeilijker, maar daar leer je veel meer van :)
Zo blijkt maar dat je op veel manieren iets kan bereiken. Kies datgene wat je het meeste ligt (Savantas houdt zich ver weg van 3D, op wat kleine sketchup-dingetjes na)

[ Voor 24% gewijzigd door Savantas op 02-08-2010 09:48 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

..

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 30795 op 02-08-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

In 3D-programma's worden voor dit soort effecten plugins als FumeFX gebruikt. Zie bijvoorbeeld
YouTube: 3d animation ( FumeFX )
Vergt ongetwijfeld enige studie voor je dat reproduceert maar dan kun je de boel meteen mooi animeren :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Nog een tutorial ter verduidelijking van het verhaal van DB:

http://psd.tutsplus.com/t...ation-in-photoshop-basix/

(Alleen dan op letters toepassen uiteraard)

En nog een leuke toepassing:
http://psd.tutsplus.com/t...aming-photo-manipulation/

Kortom: puur het blenden van wat fototjes met elkaar.
Pagina: 1