Als ik bij mijn geluidskaart (onboard Relatek ALC889) een stekkertje insteek (3,5mm jack) dan geeft Windows meteen een melding. Ik kan dan kiezen welk apparaat ik heb aangesloten; microfoon, boxen, voor, achter, sub…
In feite maakt het dan niet uit lijkt mij wat ik waar insteek. Ik kan mijn speakers op de (rode)mic zetten en mijn mic op de (blauwe) line in.
Het lijkt zo makkelijk om een signaal naar een bepaald poortje te sturen.
Je kunt in Win7 ook makkelijk per toepassing het volume regelen.
1 + 1 is 2… dus toen dacht ik…
Is het mogelijk om verschillende geluidsbronnen naar twee verschillende poortjes te sturen?
Dus
-het geluid van mijn browser naar het groene poortje voor mijn koptelefoon.
-het geluid van Winamp naar het rode poortje voor mijn boxen.
Dat zou echt geweldig zijn. Zo kan iemand in de kamer via de speakers naar muziek luisteren terwijl aan dezelfde computer iemand anders een game speelt met de koptelefoon op!
Weet iemand of hier software voor bestaat?
Ik kan me ook voorstellen dat de geluidskaart zelf dit niet kan. Dan zou ik dus een tweede extra geluidskaart moeten inbouwen (of usb).
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
In feite maakt het dan niet uit lijkt mij wat ik waar insteek. Ik kan mijn speakers op de (rode)mic zetten en mijn mic op de (blauwe) line in.
Het lijkt zo makkelijk om een signaal naar een bepaald poortje te sturen.
Je kunt in Win7 ook makkelijk per toepassing het volume regelen.
1 + 1 is 2… dus toen dacht ik…
Is het mogelijk om verschillende geluidsbronnen naar twee verschillende poortjes te sturen?
Dus
-het geluid van mijn browser naar het groene poortje voor mijn koptelefoon.
-het geluid van Winamp naar het rode poortje voor mijn boxen.
Dat zou echt geweldig zijn. Zo kan iemand in de kamer via de speakers naar muziek luisteren terwijl aan dezelfde computer iemand anders een game speelt met de koptelefoon op!
Weet iemand of hier software voor bestaat?
Ik kan me ook voorstellen dat de geluidskaart zelf dit niet kan. Dan zou ik dus een tweede extra geluidskaart moeten inbouwen (of usb).
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.