verschillend geluid naar meerdere uitgangen -geluidskaart-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Als ik bij mijn geluidskaart (onboard Relatek ALC889) een stekkertje insteek (3,5mm jack) dan geeft Windows meteen een melding. Ik kan dan kiezen welk apparaat ik heb aangesloten; microfoon, boxen, voor, achter, sub…
In feite maakt het dan niet uit lijkt mij wat ik waar insteek. Ik kan mijn speakers op de (rode)mic zetten en mijn mic op de (blauwe) line in.

Het lijkt zo makkelijk om een signaal naar een bepaald poortje te sturen.
Je kunt in Win7 ook makkelijk per toepassing het volume regelen.
1 + 1 is 2… dus toen dacht ik…

Is het mogelijk om verschillende geluidsbronnen naar twee verschillende poortjes te sturen?

Dus
-het geluid van mijn browser naar het groene poortje voor mijn koptelefoon.
-het geluid van Winamp naar het rode poortje voor mijn boxen.

Dat zou echt geweldig zijn. Zo kan iemand in de kamer via de speakers naar muziek luisteren terwijl aan dezelfde computer iemand anders een game speelt met de koptelefoon op!

Weet iemand of hier software voor bestaat?
Ik kan me ook voorstellen dat de geluidskaart zelf dit niet kan. Dan zou ik dus een tweede extra geluidskaart moeten inbouwen (of usb).

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 09:47
Er zijn wel manieren om geluid naar verschillende kanalen te sturen. ik heb zelf een speciale geluidsbewerking (creative fatal1ty) geluidskaart waarbij software werd meegeleverd om dit voor elkaar te krijgen.
Maar de manier waarop u het wilt hebben, op ene poort game sounds en de andere muziek krijg ik hier niet mee voor elkaar.

ik heb er ook een tweede geluidskaart bij zitten voor exttra pc ingangen(extern), hierbij is het wel enigsins mogelijk. maar alleen als ze niet via windows werken. zo krijg ik het voor elkaar om skype en windows mediaplayer geluid naar verschillende uitgangen te leiden. dit ook voor bepaalde games als warcraft 3. maar ik krijg het niet voor elkaar met modernwarfare 2 en supreme commander.

dit is de ervaring die ik ermee heb

mijn totale geluidsysteem ziet er ongeveer zo uit:

pc<-> geluidskaart 1 <-> mengpaneel (met microfoon,instrumenten, koptelefoon en grotere speakers)
|
v
geluidskaart 2-> speakers & koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is alleen voor zaken die nergens anders op GoT thuishoren.

Geluidskaarten zijn audio-apparaten, dus horen vragen als dit in Audio & HiFi

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Allereerst, bedankt voor de verhuizing moderator dion_b :)
Ik vond als eerst het woordje geluidskaarten bij Overige Hardware, vandaar...

@Delichon,

Het lijkt er dus inderdaad op dat ALS ik iets wil bereiken met "geluidsplitsing" ik het beste een tweede geluidskaart erbij kan zetten.
Dat ga ik binnenkort maar eens proberen.

Dankjewel voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door tjongetjonge op 02-08-2010 21:18 ]