Mijn scherm van mijn laptop is heel erg donker, als ik het contrast hoger wil zetten dan word het scherm na genoeg niet helderder. Nu zit er een redelijk speciaal scherm in die ik niet 2e hands kan kopen. Nu is mijn vraag is het probleem het scherm zelf of de inverter?
Wat is er zo speciaal aan dat scherm dan?jostefa schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:21:
Mijn scherm van mijn laptop is heel erg donker, als ik het contrast hoger wil zetten dan word het scherm na genoeg niet helderder. Nu zit er een redelijk speciaal scherm in die ik niet 2e hands kan kopen. Nu is mijn vraag is het probleem het scherm zelf of de inverter?
Anyway: Wij kunnen zo niet beoordelen wat het probleem is, het kan beide zijn in principe. Ik gok echter toch op het scherm, omdat de invertor wel lijkt te werken.
ps: Omdat het over een laptop gaat hoort dit topic in Complete Systemen & Laptops
U vraagt, wij draaien:DJSmiley schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:30:
[...]ps: Omdat het over een laptop gaat hoort dit topic in Complete Systemen & Laptops
LCD > CSL
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Excuses voor het posten in het verkeerde forum deel.
Het scherm is een 1920x1200 pixel 15.4 inch scherm,als ik op het type nummer zoek op internet dan vind ik maar 1 vervangend scherm wat iemand in amerika heeft maar die verstuurd alleen naar mensen in amerika.
edit: Is het mogelijk dat de backlight "versleten" is?
(het probleem is dat die in het scherm verwerkt zit dus niet vervangen kan worden
Het scherm is een 1920x1200 pixel 15.4 inch scherm,als ik op het type nummer zoek op internet dan vind ik maar 1 vervangend scherm wat iemand in amerika heeft maar die verstuurd alleen naar mensen in amerika.
edit: Is het mogelijk dat de backlight "versleten" is?
(het probleem is dat die in het scherm verwerkt zit dus niet vervangen kan worden
[ Voor 21% gewijzigd door jostefa op 01-08-2010 15:43 ]
Is het een nieuwe laptop of is het een probleem dat er eerst niet was? Lijkt het alsof de backlight uit is? Test dat door em op maximale helderheid in te stellen en dan na een minuut of 10 aan de basis van het scherm te voelen. Als die warm/heet is doet 'ie het waarschijnlijk wel, is 'ie koud, dan niet.
Addicted to silent computing
De laptop is nu naar mijn schatting 3 / 4 jaar oud dus al redelijk oud maar is voor de rest een top ding! Ik heb het scherm nu helemaal opengeschroeft, ga nu hem even aanzetten om te kijken wat hij doet.
Nou het scherm is eigenlijk niet heel erg donker, kan alles nog gewoon goed zien maar het wat wit hoort te zijn is een beetje licht grijs en als ik in een zonnige omgeving zit zie ik niks meer op het scherm. Ik doe het een en ander aan designen en daarom is het vervelend dat de kleuren niet goed zijn.
Op deze laptop zit 3 jaar pickup en return garantie! Heb een week geleden een defecte gratis het moederbord laten vervangen. Misschien heb je hem nog geen 3 jaar.
Helaas heb ik hem al langer dan 3 jaar. Het is nu ook wel tijd voor een nieuwe moet ik zeggen, ik ga deze laptop voor school gebruiken en koop voor me thuis werk een nieuwe 
Dit topic kan op slot bedankt voor de reacties
Dit topic kan op slot bedankt voor de reacties
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn HP 8030w gehad, maar daar was het een Nvidia driver issue die er voor zorgde dat de backlight niet goed werd aangestuurd. Dus hoewel ik de brightness schuif in Windows op maximaal zette, toch bleef de backlight erg zwak branden (en het scherm dus erg donker). Een andere driver lostte het probleem toen op. Misschien is dit ook bij jou t geval?
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Lijkt mij sterk aangezien ik een ati gpu heb
. Maar is het mogelijk dat dit een driver probleem is dan? Want ik heb namelijk geen drivers geinstalleerd
Ik vond een oude laptop wat ook een hp is en heb die open geschroeft. Nu was de ophangen precies hetzelfde en het scherm ook dus ik dacht even proberen in mijn laptop.
Ik mijn laptop weer open schroeven en alles overzetten alleen de inverter pasde niet dus ik dacht nou ik probeer het op hoop van zege met die andere. Ik alles weer in elkaar zetten en met mijn hoofd onder het bureau de aan knop ingedrukt, ik hoorde er vlogen geen glas splinters door mijn kamer en hoorde ook geen klap dus kwam met mijn hoofd weer boven tafel. En ja hoor prachtig helder beeld helemaal goed! Alleen de resolutie is maar 1280 x 800 van dit scherm.
Moet ik hieruit concluderen dat mijn oude scherm de backlight versleten is?
Ik mijn laptop weer open schroeven en alles overzetten alleen de inverter pasde niet dus ik dacht nou ik probeer het op hoop van zege met die andere. Ik alles weer in elkaar zetten en met mijn hoofd onder het bureau de aan knop ingedrukt, ik hoorde er vlogen geen glas splinters door mijn kamer en hoorde ook geen klap dus kwam met mijn hoofd weer boven tafel. En ja hoor prachtig helder beeld helemaal goed! Alleen de resolutie is maar 1280 x 800 van dit scherm.
Moet ik hieruit concluderen dat mijn oude scherm de backlight versleten is?
Dat is de meest logische conclusie ja.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Pagina: 1