Toon posts:

[Win 7] MOET handmatig bootmedium selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een nieuwe Terabyte HDD uit de BBG voor High-end gaming systeem gekocht.
Nou heb ik hierop windows 7 x64 geinstalleerd en dit verliep goed en windows deed het ook goed.
Maar ik had mijn overige HDD's niet afgekoppeld en hierdoor is er een stukje van de windows install op een andere HDD terechtgekomen waardoor ik die dus niet kon formatten (wat ik graag wilde).
Dus -> Windows reinstall met HDD's afgekoppeld, echter verscheen er na deze install een probleem, namelijk: na mijn mobo screen krijg ik een zwart scherm met een knipperende underscore linksbovenin. Ik heb nog geen 10 minuten gewacht en het zou best kunnen dat windows doorstart na 5 of 10 minuten ofzo, maar dit vind ik veel te lang. Ik heb mijn boot priority in BIOS geprobeerd als volgt te zetten: Samsung HDD -- Floppy -- DVD Drive, dit helpt niet.

Echter boot windows prima en normaal door als ik het bootmedium, de HDD, handmatig selecteer.
Verbazing en irritatie, want ik heb geen zin om elke keer handmatig het bootmedium te selecteren...
Iemand suggesties?

Groeten,
Sam

Specs:
AMD Phenom 2 x4 920
HD 4870 512 MB
4 GB Kingston RAM
1 TB Samsung Spinpoint HDD
500w Voeding

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwe herinstallatie geprobeerd? (Nadat je dus die herinstall al had gedaan met andere schijven losgekoppeld)

Verwijderd

Topicstarter
ik had de IDE modus op AHCI gezet na het installen.
Maar dit werkt niet, niet goed opgelet.
Nu dus nog een keer geinstalleerd met Native IDE.
Deze modus doet het wel gewoon goed, de PC boot normaal.
Echter wou ik AHCI uitproberen dus heb ik in de Bios de ide modus op AHCI gezet en windows nog een keer geinstalleerd. Maar nu is het probleem weer terug, het werkt alleen als ik het bootmedium handmatig selecteer. De HDD ondersteunt gewoon AHCI volgens mij (lijkt me toch wel: BBG High end gaming systeem).
Dus ik snap echt niet wat het probleem is...

• pieterdebie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Kan je bij msconfig (start>msconfig intypen >enter)niets instellen onder de boot tab?

Verwijderd

Topicstarter
Ah jongens....
Uiteindelijk heb ik maar geprobeerd om alle sata kabeltjes aan te drukken.. jammer genoeg... werkte dit. :|
De volgende boot weer niet, dus in de veronderstelling dat er toch nog iets van m'n OEM op een andere HDD stond heb ik een Ubuntu LiveCD gebrand en daarmee alle overige partities verwijderd. Probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, it seems dat het probleem nog steeds niet is opgelost....
Als ik voor een installatie van een driver oid de PC opnieuw op moet starten, dan laat hij weer het blinkende cursortje zien. Echter, reset ik de PC nog een keer, dan doet hij het wel weer. Vaag..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Isse hardeware problemo, no windows problemo.
Scuzi
>> PMG
Prego

:P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
er wordt tijdens het installeren een systeempartitie van 100MB aan gemaakt. Deze kun je ook zien in je schijfbeheer. Je kunt kijken of hij op een van de andere schijven staat..... Dan kun je de informatie die daarop staat verplaatsen. Alleen moet je in de bootfile gaan kijken waar de verwijzingen staan. Ik zal eens gaan kijken of ik daarvoor iets kan vinden voor je.

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je aan stekkers moet rommelen om het wel goed te laten lopen zou ik me eerder zorgen maken om je fysieke spullen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
misschien is dat stekkertje dood, ik zal hem is vervangen door een nieuwe SATA kabel.
En Muppet, ik heb voor de 3e windows installatie alles helemaal schoongeveegd met Gparted op een Ubuntu Live CD. En ook al m'n HDD's behalve die waarop ik ging installen afgekoppeld, dus het zou moeten werken.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jongens.
Ik heb het volgende geprobeerd: 1 terabyte HDD aangesloten met een nieuw sata kabeltje.
Hierna bootte de PC gewoon goed op, zoals normaal en toen ik ''Opnieuw opstarten'' selecteerde, startte hij ook door naar Windows. Dit gebeurde niet zonder het kabeltje. Toen kwam ik er echter achter dat ik een HDD niet had aangesloten, die van 500 GB. Toen ik de PC afsloot, de HDD aansloot en de PC opstartte was alles weer prima en startte windows gewoon door. Echter, toen ik weer ''Opnieuw opstarten'' selecteerde, startte hij zoals ik dat al gewend was niet meer door en verscheen het witte blinkende cursortje weer linksbovenin.

Ik heb alle bootflags en wat dan ook van alle partities van de HDD's met Gparted op een Ubuntu LiveCD verwijderd. Dus ik weet niet waarom die ene hardeschijf stoort in het ''Opnieuw opstarten'' proces.. ?
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/4411/knipselvy.png

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 18:10 ]

Pagina: 1