Ik heb problemen om het digitale audio signaal van de computer te ontvangen met mijn receiver, hieronder uitleg over mijn hardware en het probleem.
Ik heb een simpele opstelling
* Receiver (Yamaha RX-V730)
* Coax kabel voor audio (van de lokale onderdelen shop)
* Barebone Media Center Pc (Asus T3-P5G43) Met Realtek HD audio Chip.
De onboard soundcard van mijn pc enkel digitaal signaal over coax versturen, dit wil ik graag met de receiver ontvangen.
Ik heb de coax kabel aangesloten tussen de PC en de receiver; Op de receiver is deze aangesloten in de input van CD (http://pix.crutchfield.com/products/2002/022/x022htr5560-b.jpeg) Links bovenin.
Op de PC is de juiste output (digitaal) geselecteerd.
Wanneer het juiste kanaal op de receiver is gekozen begint het PCM lampje te branden verder krijg ik geen geluid.
Ik heb WAV, MP3 en een blu-ray met DTS geprobeerd allemaal zonder resultaat.
Ook heb ik op de PC alle verschillende geluids indelingen (DTS, Dolby, WMA) en alle sample snelheden (44,1 , 48.0 96.0, en 192 kHz) geprobeerd.
ik ben in de veronderstelling dat het probleem ergens in de receiver ligt maar geen idee waar ik het moet zoeken, als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Ik heb een simpele opstelling
* Receiver (Yamaha RX-V730)
* Coax kabel voor audio (van de lokale onderdelen shop)
* Barebone Media Center Pc (Asus T3-P5G43) Met Realtek HD audio Chip.
De onboard soundcard van mijn pc enkel digitaal signaal over coax versturen, dit wil ik graag met de receiver ontvangen.
Ik heb de coax kabel aangesloten tussen de PC en de receiver; Op de receiver is deze aangesloten in de input van CD (http://pix.crutchfield.com/products/2002/022/x022htr5560-b.jpeg) Links bovenin.
Op de PC is de juiste output (digitaal) geselecteerd.
Wanneer het juiste kanaal op de receiver is gekozen begint het PCM lampje te branden verder krijg ik geen geluid.
Ik heb WAV, MP3 en een blu-ray met DTS geprobeerd allemaal zonder resultaat.
Ook heb ik op de PC alle verschillende geluids indelingen (DTS, Dolby, WMA) en alle sample snelheden (44,1 , 48.0 96.0, en 192 kHz) geprobeerd.
ik ben in de veronderstelling dat het probleem ergens in de receiver ligt maar geen idee waar ik het moet zoeken, als iemand een idee heeft hoor ik het graag.