NS Spoordeelweken icm korting ov-kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:50

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Het is weer vakantie en nu willen we een dagje naar Amsterdam. Al bekeken hoeveel we kwijt waren aan de trein. Aangezien ik een OV-jaarkaart heb kan ik 3 personen mee laten reizen met korting. Inclusief mijzelf dus 4 kaartjes met korting. Volgens de ib groep kan ik in augustus ook voor 9 uur met korting reizen. De totaalprijs voor Oss - Amsterdam komt dan op €72,40 (4x18,10).

Nu kregen we enkele dagen geleden de NS spoordeelweken reclame met kortingsbonnen. Daar zit ook 1 kaartje bij waarmee je een tweede persoon gratis mee kunt laten reizen op 1 treinkaartje (de zogenaamde NS-Meereiskaart). Nou mooi, even een 2e boekje regelen en we kunnen voor €36,20 op en neer naar Amsterdam met 4 personen. Ik heb namelijk de volgende constructie bedacht:

We kopen 2 retourtjes met korting en laten op ieder kaartje 1 persoon gratis meereizen. Dus 2 retourtjes met korting en 2 NS-meereiskaarten. Voila 4 personen voor een habbekrats naar Amsterdam, maar zo slim ik ben :+ even de regeltjes goed lezen. En daar begint de onduidelijkheid.
Hoe kan ik de NS-Meereiskaart gebruiken?
Met de NS-Meereiskaart kunt u gratis iemand meenemen.
U kunt de NS-Meereiskaart alleen gebruiken in combinatie met een geldig regulier vervoerbewijs
bron: ns.nl pdf

Maar wat is nu een regulier vervoersbewijs? Volgens de actievoorwaarden:
quote: actievoorwaarden
4. Naast de treinaanbiedingen heeft u ook een regulier vervoersbewijs nodig. Dat zijn alle vervoersbewijzen van NS, waaronder abonnementen en de OV-Chipkaart, met uitzondering van Zomertoer en een vervoersbewijs dat is aangeschaft bij Albert Heijn of Blokker.
Ik heb de voorwaarden en de site bekenen maar nergens word over korting gesproken, laat staan de constructie die ik heb bedacht. Ofwel: Mag ik reizen volgens de constructie die ik heb bedacht? (Dus 2 retourtjes met korting en 2 NS-meereiskaarten.)

Zo zou je namelijk met 8 personen voor €72,40 op en neer naar Amsterdam kunnen (4 met korting, 4 gratis)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Ik neem aan dat dit gewoon mag. Let wel even op of er nergens in de voorwaarden staat dat de korting niet geldt i.c.m. andere kortingskaarten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja hoor, het gaat om een geldig vervoersbewijs en die heb je met je OV en dergelijke..

(overigens, denk ook even aan die overgangsbewijzen, kan je 1e klas reizen!)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:16:
Ja hoor, het gaat om een geldig vervoersbewijs en die heb je met je OV en dergelijke..

(overigens, denk ook even aan die overgangsbewijzen, kan je 1e klas reizen!)
Dit is dus de enigste beperking voor zover ik kan zien:
Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met elkaar?
Nee, per persoon mag er 1 treinaanbieding per keer uit het Spoordeelboekje gebruikt worden.
dus NS-meereiskaart en overgang 2-1 zijn dus niet te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mmz, zo diep had ik de voorwaarden niet bekeken, thnx for the tip. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Het is weer even onduidelijk als de vorige keer. Echter nu zie ik weer een andere constructie. Volgende week dinsdag willen wij weer met dezelfde NS-Meereiskaarten reizen naar Maastricht. Echter zijn de ingredienten nu als volgt:
Ik en mijn broertje hebben beide een OV-studentenkaart waarmee wij door de weeks vrij mogen reizen na 09.00. Deze is dinsdag weer geldig. Nu willen wij daar 2 NS-meereiskaarten bij gebruiken. Dan kunnen wij met zijn vieren volledig gratis naar Maastricht! tenminste dat denken wij. Echter zijn er nu belangrijke verschillen:
vorige keer kochten wij 2 retourtjes met korting waarop dus de eindbestemming op staat. Nu kopen wij geeneens kaartjes, dus er is geen eindbestemming bekend. Kunnen wij nu de hele dag gratis door het land crossen? hoe weet de conducteur waar wij heen willen als er geen bestemming is vastgelegd?

Wat denken jullie?
quote: actievoorwaarden 2011
1. De Actievoorwaarden Spoordeelweken zijn van toepassing op alle (aanvullende) vervoerbewijzen die u in het kader van de actie Spoordeelweken heeft ontvangen.
2. De Spoordeelweken zijn alleen geldig in treinen van NS in Nederland. Voor Fyra en ICE geldt een toeslagverplichting. Niet geldig in treinen van overige vervoerders, zoals Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia, en ook niet in Thalys.
3. Naast de treinaanbiedingen heeft u ook een regulier vervoerbewijs nodig. Dat zijn vervoerbewijzen van NS die op het betreffende traject geldig zijn, waaronder abonnementen, de OV-studentenkaart en de OV-chipkaart, maar niet de vervoerbewijzen bedoeld in artikel 4.
4. Een combinatie met vervoerbewijzen van andere acties is niet mogelijk (bijvoorbeeld een vervoerbewijs aangeschaft bij Albert Heijn, HEMA e.d.).
5. U kunt per reis één (aanvullend) vervoerbewijs dat u gratis heeft gekregen, gebruiken. De verschillende kaarten kunnen dus niet gecombineerd worden.
6. U heeft het aanvullend vervoerbewijs gratis gekregen. Het is daarom niet mogelijk dat u (de waarde van) dit vervoerbewijs omwisselt in geld. U kunt ook geen gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vertraging.
7. Voordat u in de trein stapt, moet u uw (aanvullend) vervoerbewijs afstempelen bij een stempelautomaat op het station. Anders is uw vervoerbewijs niet geldig.
8. NS is gerechtigd om de actievoorwaarden tot één dag voor uw reis te wijzigen, dan wel de actie te beëindigen. Daarnaast geldt voor alle aanbiedingen: zolang de voorraad strekt en de capaciteit in de treinen het toelaat.
NS-Meereiskaart
1. U mag de NS-Meereiskaart alleen gebruiken als degene met wie u meereist een geldig regulier vervoerbewijs kan tonen én 12 jaar of ouder is.
2. De NS-Meereiskaart is geldig in de maand augustus 2011, van maandag t/m vrijdag ná 9:00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:08

Luke!

#Treinbaas
Dat heeft niks te maken met "wat denken jullie", maar met goed lezen.
"Naast de treinaanbiedingen heeft u ook een regulier vervoerbewijs nodig. Dat zijn vervoerbewijzen van NS die op het betreffende traject geldig zijn, waaronder abonnementen, de OV-studentenkaart en de OV-chipkaart, maar niet de vervoerbewijzen bedoeld in artikel 4." Jullie willen van plaats x naar Maastricht. Er is een regulier vervoerbewijs nodig, waaronder wordt verstaan een vervoerbewijs van NS geldig op het betreffende traject. Jullie reizen met een Studenten-OV-chipkaart en dat is een vervoerbewjis geldig op het betreffende traject, dús kun je een meereiskaartje daarbij gebruiken.
Pagina: 1