Het is weer vakantie en nu willen we een dagje naar Amsterdam. Al bekeken hoeveel we kwijt waren aan de trein. Aangezien ik een OV-jaarkaart heb kan ik 3 personen mee laten reizen met korting. Inclusief mijzelf dus 4 kaartjes met korting. Volgens de ib groep kan ik in augustus ook voor 9 uur met korting reizen. De totaalprijs voor Oss - Amsterdam komt dan op €72,40 (4x18,10).
Nu kregen we enkele dagen geleden de NS spoordeelweken reclame met kortingsbonnen. Daar zit ook 1 kaartje bij waarmee je een tweede persoon gratis mee kunt laten reizen op 1 treinkaartje (de zogenaamde NS-Meereiskaart). Nou mooi, even een 2e boekje regelen en we kunnen voor €36,20 op en neer naar Amsterdam met 4 personen. Ik heb namelijk de volgende constructie bedacht:
We kopen 2 retourtjes met korting en laten op ieder kaartje 1 persoon gratis meereizen. Dus 2 retourtjes met korting en 2 NS-meereiskaarten. Voila 4 personen voor een habbekrats naar Amsterdam, maar zo slim ik ben
even de regeltjes goed lezen. En daar begint de onduidelijkheid.
Maar wat is nu een regulier vervoersbewijs? Volgens de actievoorwaarden:
Zo zou je namelijk met 8 personen voor €72,40 op en neer naar Amsterdam kunnen (4 met korting, 4 gratis)
Nu kregen we enkele dagen geleden de NS spoordeelweken reclame met kortingsbonnen. Daar zit ook 1 kaartje bij waarmee je een tweede persoon gratis mee kunt laten reizen op 1 treinkaartje (de zogenaamde NS-Meereiskaart). Nou mooi, even een 2e boekje regelen en we kunnen voor €36,20 op en neer naar Amsterdam met 4 personen. Ik heb namelijk de volgende constructie bedacht:
We kopen 2 retourtjes met korting en laten op ieder kaartje 1 persoon gratis meereizen. Dus 2 retourtjes met korting en 2 NS-meereiskaarten. Voila 4 personen voor een habbekrats naar Amsterdam, maar zo slim ik ben
bron: ns.nl pdfHoe kan ik de NS-Meereiskaart gebruiken?
Met de NS-Meereiskaart kunt u gratis iemand meenemen.
U kunt de NS-Meereiskaart alleen gebruiken in combinatie met een geldig regulier vervoerbewijs
Maar wat is nu een regulier vervoersbewijs? Volgens de actievoorwaarden:
Ik heb de voorwaarden en de site bekenen maar nergens word over korting gesproken, laat staan de constructie die ik heb bedacht. Ofwel: Mag ik reizen volgens de constructie die ik heb bedacht? (Dus 2 retourtjes met korting en 2 NS-meereiskaarten.)quote: actievoorwaarden4. Naast de treinaanbiedingen heeft u ook een regulier vervoersbewijs nodig. Dat zijn alle vervoersbewijzen van NS, waaronder abonnementen en de OV-Chipkaart, met uitzondering van Zomertoer en een vervoersbewijs dat is aangeschaft bij Albert Heijn of Blokker.
Zo zou je namelijk met 8 personen voor €72,40 op en neer naar Amsterdam kunnen (4 met korting, 4 gratis)
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.