Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Hoe maak ik dit type grafiek?

Pagina: 1
Acties:

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik probeer in Word 2007 een grafiek te maken die er ongeveer zo uit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/corsair-force-f120/fc-copy-mp3.gif

Ik wil dus verschillende kleuren voor iedere rij (het voorbeeld klopt niet precies). Als ik in Word de gewone bar type chart selecteer krijg ik echter een grafiek waar alle rijen dezelfde kleur krijgen. Weet iemand hoe ik verschillende kleuren krijg voor de rijen?

Ik weet dat het simpel lijkt maar ik kan het niet vinden. Heb al gezocht op google. Ook heb ik Open Office geprobeerd, zelfde probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 01-08-2010 13:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In Excel maken, daarna de bar 1x selecteren, worden ze allemaal geselecteerd; dan nog een keer op de specifieke bar klikken en dan kan je die apart aanpassen.

Word moet je gewoon niet gebruiken voor grafieken of plaatjes, maar voor tekst en het inplakken van plaatjes uit de andere applicaties.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 01-08-2010 13:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Yep. got it. thanks.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nou ik ben al een stuk verder gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/Untitled-3.png

Nu loop ik tegen iets anders aan. Ik kan in Word niet vinden waar ik de naam van de x as kan instellen. Ik wil dat daar komt te staan: time in seconds.

Ik zou natuurlijk met paint gewoon die letters kunnen neer kwakken maar dat vind ik geen chique oplossing. Iemand een idee? Google bracht geen uitkomst.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Mocht je ooit nog tijd overhebben en erin willen duiken, dan kan ik je R aanraden. Daar kan je echt grafieken mee maken hoe je ze maar wilt hebben :P

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Of je volgt Gambierter zijn advies en maakt de grafiek op in Excel (inclusief legenda, titel, schaalindeling, kleurgebruik en naam van x-, y- en z-as...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ja is een mooie workaround maar heb nu al al het werk gedaan in Word.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:42:
[afbeelding]

Nu loop ik tegen iets anders aan. Ik kan in Word niet vinden waar ik de naam van de x as kan instellen. Ik wil dat daar komt te staan: time in seconds.
Textbox neerzetten. Geen paint nodig...
Philflow schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:26:
Ja is een mooie workaround maar heb nu al al het werk gedaan in Word.
Je hebt de data toch ingevoerd? Dan is copypasta toch zo gedaan. Zou mij niet meer dan 5 minuten kosten vs heel veel onnodig werk nu.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
De titels van de assen kan je in Office 2003 instellen in de grafiekopties (rechtsklikken op grafiek > grafiekopties). Ik denk dat dat in Office 2007 op dezelfde manier zou moeten gaan.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Philflow

Philflow

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:31:
[...]
Je hebt de data toch ingevoerd? Dan is copypasta toch zo gedaan. Zou mij niet meer dan 5 minuten kosten vs heel veel onnodig werk nu.
In Excel loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Coffeemonster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:24:
De titels van de assen kan je in Office 2003 instellen in de grafiekopties (rechtsklikken op grafiek > grafiekopties). Ik denk dat dat in Office 2007 op dezelfde manier zou moeten gaan.
In Office 2007 zie ik die optie niet. Tweaker nummer 2 hier kan het ook niet vinden.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Volgens de eerste hit van Google gaat het als volgt:

1. Klik op de grafiek waaraan u astitels wilt toevoegen. De Hulpmiddelen voor grafieken worden weergegeven op de tabbladen Ontwerpen, Indeling en Opmaak.
2. Klik op het tabblad Indeling in de groep Labels op Astitels
Daar kan je dan de astitels bewerken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:54
In exel(2010 denk dus ook 2007) moet je de grafiek aanklikken en dan boven in de navigatiebalk naar layout (ik heb hem in het engels). Dan naar astitels.

[ Voor 8% gewijzigd door dewil1990 op 03-08-2010 15:30 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

whiplash1990 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:29:
In exel(2010 denk dus ook 2007) moet je de grafiek aanklikken en dan boven in de navigatiebalk naar layout (ik heb hem in het engels). Dan naar astitels.
Damn, ik kon het ook niet vinden, zelfs al ben ik een heel erg ervaren Office gebruiker. Het geeft maar weer eens aan hoe ontstellend bagger die 2007 interface is :N

• Philflow

Philflow

Topicstarter
whiplash1990 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:29:
^ We've got a winner! Thanks.

[ Voor 82% gewijzigd door Philflow op 03-08-2010 15:33 ]

Pagina: 1