Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mbv Windows Image Writer een bootable usb stick gemaakt met daarop de img van chrome os.
De stick is Fat32.

Als ik dan in de BIOS ga, bij 'BOOT', heb ik 3 keuzes:

- USB FDD
- USB HDD
- USB CD-ROM

En in het snelmenu voor het booten, staat enkel USB HDD, waar normaal de naam van mijn usb stick achter moet staan, maar dit gebeurt niet. Er staat dus gewoon "USB HDD: ".

Wat ik dus heb gedaan:
- in het 'BOOT' menu USB HDD bovenaan gezet. (F2)
- eventueel "USB HDD: " geselecteerd in het boot snelmenu (F12)

Maar dan krijg ik een zwart scherm, met linksbovenaan een cursor. Dit scherm gaat niet weg, en dus moet ik de powerknop inhouden om mijn laptop uit te schakelen.

Als ik vervolgens terug opstart naar windows, dan blijkt dat mijn usb stick eerst geformatteerd moet worden vooralleer ik hem kan gebruiken. Irritant dus.

Ik heb ook ergens gelezen dat je in het BIOS, naar 'Geavanceerde instellingen' moet gaan, en daar 'Mass Storage Device' instellen op 'Forceren'.
Maar ik heb helemaal geen 'Geavanceerde instellingen'! :(

Weet iemand raad?

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Maar dan krijg ik een zwart scherm, met linksbovenaan een cursor. Dit scherm gaat niet weg, en dus moet ik de powerknop inhouden om mijn laptop uit te schakelen.
Werkt de stick wel op een andere pc, want lijkt erop dat deze geen goede mbr heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:29:
[...]
Werkt de stick wel op een andere pc, want lijkt erop dat deze geen goede mbr heeft?
Ik ga het proberen, maar wat is mbr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

MBR Linkje

Heb je deze wel op de USB stick staan ? , probeer het eens op een andere pc zoals hierboven gezegd.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Turbosjaak schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:51:
MBR Linkje

Heb je deze wel op de USB stick staan ? , probeer het eens op een andere pc zoals hierboven gezegd.
Ik heb gewoon een img erop gezet via Windows Image Writer.

Ga het dadelijk proberen op andere pc, gaat nu even niet. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Elke pc is anders, elk moederbord heeft andere mogelijkheden. Maw. Kan je wel booten van een usb-stick? Als je al eens zou vertellen wat voor hardware je hebt. Welk merk en type laptop, wat voor moederbord daar in zit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:38:
Elke pc is anders, elk moederbord heeft andere mogelijkheden. Maw. Kan je wel booten van een usb-stick? Als je al eens zou vertellen wat voor hardware je hebt. Welk merk en type laptop, wat voor moederbord daar in zit etc.
Hier de specs:

Acer Aspire 6935G laptop
Windows 7 Ultimate 64-bit
CPU Type: Mobile DualCore Intel Core 2 Duo P8400, 2266 MHz (8.5 x 267)
Moederbordnaam: Acer Aspire 6935
Moederbord Chipset: Intel Cantiga PM45
BIOS Type: Insyde (03/16/10) // heb ik vandaag geupdate

DMI BIOS Leverancier: Acer
DMI BIOS Versie: V1.20
DMI Moederbordversie: PSMBOU-1234567
DMI Moederbord serienummer: Base Board Serial Number

Misschien moet ik hem eens gewoon in een andere USB PORT steken? :X

UPDATE: De andere computer ondersteunt geen usb boot.

Maar nadat ik de img op de usb stick schrijf, blijkt het al mis te gaan, want als ik hem eruit haal en terug insteek, vraagt windows al om hem te formatteren...?!

Dus is de img niet goed lijkt me? :o

UPDATE 2: heb een andere image gevonden, ga hem meteen proberen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je ook al eens een andere usb geprobeerd? Niet elke usb stick kan je bootable maken.

Heb je ook al eens handmatig geprobeerd? Deze guide toont hoe je handmatig een bootable windows 7 usb maakt, maar de commando's gelden ook voor andere OS'en en op het moment dat ze zeggen van de content van de win7 dvd te kopieren kan je je eigen content er op zetten. Denk eraan dat je niet het image bestand erop moet plaatsen maar de content van de image. Dus eerst mounten met daemon tools ofzo, of proberen te openen met winrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! :)

Ik denk dat ik geen andere image nodig had, maar had hem in mijn 1e usb poort gestoken, en toen ging het wel :)

Toch bedankt voor de coöporation :p

In het vervolg ga ik het misschien toch maar doen volgens die guide van jou... ;)

Toch niet zo handig, een os op een usb... :p liep om minuut vast.. :s
Pagina: 1