Automatische muziek/mp3 tagger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Leden,

Ik ben op zoek naar een mp3 tag programma wat automatisch bestanden tagged.
Nu zijn er al aardig wat programma's die dit kunnen maar diegene die ik zoek heb ik nog niet gevonden. Zo doet MusicBrainz Picard bestanden analyseren en op basis van een percentage overeenkomst tag informatie toekennen. TidySongs doet imho precies hetzelfde alleen dan voor je iTunes library.

Ik heb al mijn albums tot op heden handmatig getagged met tag&rename en geverifieerde data via Wikipedia toegekend, zoals release datum, genre en alle andere randinformatie. Echter zoek ik dus een programma waar ik slechts de artiest en het album wil ingeven en de rest moet hij zelf zoeken. Wellicht dat dit een functionaliteit is die in een van deze programma's terug komt dan heb ik dit nog niet gevonden.

Wellicht hebben jullie een idee

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Tune Up Media werkt erg goed :). Op OS X, maar ook op Windows volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik gebruik hiervoor Mp3tag Deze analyseert de nummers op basis van gegevens in freedb. Ik moet zeggen dat deze resultaten over het algemeen vrij goed zijn.

Mochten er betere suggesties zijn ben ik natuurlijk ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dank voor deze reacties, het gaat me dus om een tag programma waarin ik zelf aangeef om wie het gaat en om welk album het gaat. Analyse wil ik niet, is volgens mij meer time-consuming dan dat ik het zelf invoer. Aangezien ik altijd eerst alle tag-informatie weggooi alvorens ik begin met taggen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik heb iets vergelijkbaar. Ik weet welke nummers ik heb. De tags zijn iig goed voor artiest en titel. Nu wil ik de id3 tag en de albumart erbijhebben. En dan per duizend mp3tjes tegelijk :)

Zelf is mp3tag ook het minst slechte wat ik heb gevonden. Ook in winamp zit een autotagger. Hoewel de kwaliteit prima is, is 'ie niet zo goed aan te passen. En albumart is niet in het juiste veld/ niet automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat kan bijvoorbeeld met Jaikoz. Daarmee kan je dan wel analyseren enzo, maar hoeft niet. Je kan ook gewoon album en artiest-IDs zelf invullen en het programma op basis daarvan de rest laten doen.

[ Voor 52% gewijzigd door begintmeta op 01-08-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Misschien dat dit iets voor je is?

Het Grote Foobar2000-Topic

Ik vond het wel boeiend zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
in winamp zit ook een autotagger :) werkt ook best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je inmiddels nog iets geschikts gevonden loewie1984?

• loewie1984
poe late reactie, heb een tijd met mp3tag gewerkt. Was ik in eerste instantie tevreden over, haalt tag informatie op en vult dit automatisch voor je in. Toch op de een of andere manier irriteer ik me er nu aan, dat ik veel cd's had die niet overeenkwamen. Denk dan aan een album waarvan de database aangeeft dat de cd 12 nummers heeft, en ik er 13 of 14 heb. Maar andersom kon ook, ik heb minder nummers dan de database aangeeft. Anyways, ik denk dat ik opnieuw ga zoeken in combinatie met albums op nieuw downloaden.

discogs

Pagina: 1