Ik kan me geen game bedenken die niet op vista/7 draait maar WEL op XP, maar dan is het de vraag: wat zijn de eisen? 3D versnelling vooral is een crime.
Zit je aan DOS games te denken, dan is DosBOX wat je zoekt. Voor andere games zijn er vaak work-arounds; zoals bijvoorbeeld voor 8-bit (256) kleuren spellen die niet werken om dat de Powerbar het OS op minimaal 16bit kleur houd:
Om starcraft 1 te spelen onder W7/Vista, maak een bestand genaamd 'starcraft.bat', en verwijs je starcraft shortcut daar na toe:
@ECHO OFF
taskkill /f /IM explorer.exe
"C:\Program Files\Starcraft\StarCraft.exe"
pause
explorer
Edit: Zag net in een van je vorige systeem topics dat je W7 Home Premium draait. Doe ik zelf ook, dat is verstandig voor thuisgebruik, en betaalbaar. Het betekent echter wel dat je geen 'echte' XP Mode hebt, of je moet inmiddels een WAU update naar Ultimate hebben gedaan. Zoals het artikel van Fender89 al aangaf: XP Mode is hoofdzakelijk bedoelt voor zakelijke toepassingen die bijvoorbeeld nog IE6 eisen.
Mocht je écht XP willen virtualiseren, overweeg Virtualbox. Dan heb je alsnog een virtuele XP, en hij is zeker zo brak in game-support als MS' eigen XP Mode
[
Voor 31% gewijzigd door
Umbrah op 01-08-2010 12:54
]