windows 7 xp-modus

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:13
vraag is de xp-modus in win 7 nu een aanrader om je oudere games te spelen die niet draaien in vista of 7.
of heeft de xp-modus weinig meerwaarde voor oudere games.
ik kan niet een duidelijk antwoord vinden misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
Wat heb je zelf al gedaan om antwoord te vinden op je vraag?

Zelf heb ik er geen ervaring mee ( nog niet nodig gehad, alles draait onder W7 wat ik nodig heb), maar ik kan me voorstellen dat bij echt oude games de xp modus een meerwaarde kan bieden.

http://windows.microsoft..../features/windows-xp-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik kan me geen game bedenken die niet op vista/7 draait maar WEL op XP, maar dan is het de vraag: wat zijn de eisen? 3D versnelling vooral is een crime.

Zit je aan DOS games te denken, dan is DosBOX wat je zoekt. Voor andere games zijn er vaak work-arounds; zoals bijvoorbeeld voor 8-bit (256) kleuren spellen die niet werken om dat de Powerbar het OS op minimaal 16bit kleur houd:

Om starcraft 1 te spelen onder W7/Vista, maak een bestand genaamd 'starcraft.bat', en verwijs je starcraft shortcut daar na toe:
@ECHO OFF
taskkill /f /IM explorer.exe
"C:\Program Files\Starcraft\StarCraft.exe"
pause
explorer

Edit: Zag net in een van je vorige systeem topics dat je W7 Home Premium draait. Doe ik zelf ook, dat is verstandig voor thuisgebruik, en betaalbaar. Het betekent echter wel dat je geen 'echte' XP Mode hebt, of je moet inmiddels een WAU update naar Ultimate hebben gedaan. Zoals het artikel van Fender89 al aangaf: XP Mode is hoofdzakelijk bedoelt voor zakelijke toepassingen die bijvoorbeeld nog IE6 eisen.

Mocht je écht XP willen virtualiseren, overweeg Virtualbox. Dan heb je alsnog een virtuele XP, en hij is zeker zo brak in game-support als MS' eigen XP Mode :P

[ Voor 31% gewijzigd door Umbrah op 01-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Mijn ervaring is dat een WinXP installatie naast de huidige Win7 installatie de games beter laat draaien dan in XP-modus. Vooral full-screen-only games van vóór 2006 draaien in WinXP beter vanwege minder beveiligde netwerkmogelijkheden (minder goede firewall) en minder strenge veiligheidsmaatregelen dan die in Vista en Win7 zijn toegevoegd.

Edit:
Oja, die xp-modus is ook een stuk trager. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 01-08-2010 13:26 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
alvast bedankt voor jullie reacties het lijkt erop dat het weinig meerwaarde heeft en en het extra geld niet waard is. Virtualbox kende ik nog niet aangezien ik tot voor kort nog met xp werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Misschien is het handig om de spellen even bij naam te noemen? Misschien dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze spellen onder de verschillende besturingssystemen?

De oude spellen die ik speel ( UT'99, Starcraft, GTA2 ) draaien allemaal op Windows 7 prima. Enige spel waar de multiplayer niet van werkt is RA2 omdat die IPX nodig heeft wat niet Windows 7 niet meer heeft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
oke hieronder een aantal voorbeelden.
Myth: The Fallen Lords; Myth II: Soulblighter; Myth III: The Wolf Age
Heroes of Might and Magic II en III. deze doen het niet onder Vista windows 7 wil ik binnenkort aanschaffen.
Heroes of Might and Magic IV gaat aardig maar loopt soms vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je topic laat totaal geen inzet zien en dat is wel iets wat wij van de users verwachten.
Met een beetje Googlen kom je al genoeg tegen over je vraag, zoals bijv. dit stuk.
Dit topic gaat daarom dus ook op slot.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.