iMac stommiteit met interne sd card reader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 05:55
Heb jij dat ook weleens, dat je je SD kaartje per ongeluk in je dvd drive stopt ?
Ik heb dat nu twee keer gehad en baal dan flink van het design (Imac 27inch).
Externe card reader heb ik ook, maar die gebruik ik alleen voor mijn cf cards en dan haal ik hem weer snel weg (ziet er niet uit die doos).
Gelukkig is er een lange paperclip voorhandig die hem eruit kan lepelen...
Ben benieuwd wie dit allemaal al een keer heeft meegemaakt.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nooit, want ik kijk altijd even waar ik de kaart in stop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 14:29
Fotografeer met Canon 400D, dus heb een CF-kaart, maar gebruik gewoon USB om te importeren. Heb ik ook minder kans dat m'n kaartje kapot gaat (van dat erin/eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
Buayakeren schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:31:
Heb jij dat ook weleens, dat je je SD kaartje per ongeluk in je dvd drive stopt ?
Ik heb dat nu twee keer gehad en baal dan flink van het design (Imac 27inch).
Externe card reader heb ik ook, maar die gebruik ik alleen voor mijn cf cards en dan haal ik hem weer snel weg (ziet er niet uit die doos).
Gelukkig is er een lange paperclip voorhandig die hem eruit kan lepelen...
Ben benieuwd wie dit allemaal al een keer heeft meegemaakt.
heb het 1 keer gehad, sindsdien kijk ik waar ik hem stop de geheugenkaart.
we hebben het hier over een geheugenkaart mensen. Ik weet het bij een vrouw kan het ook verkeerd gaan ;)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 05:55
Zie dat engadget er ook problemen mee had ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/08/2010-08-02imacreview-1.jpg

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Apple licht daar duidelijke een beetje in de knoop met de cognitieve/technische ergonomie. Ze zouden het of verder van de DVD-speler moeten plaatsen, of misschien aan de onderkant van het scherm zetten. Anyways, ze zien het maar. De enige raad is dan nu: Opletten waar je het kaartje douwt :+.

(Bij mijn MacBook heb ik het soms met een USB-kabel vs de MagSafe poort. USB-kabel past er exct in.)
R3veNG schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:04:
Of een USB male in een RJ45-female.. past ook ;-)
FireWire 800 male en RJ45-female ook :o ! Ook daar beging ik ooit vergissingen. Tegenwoordig niet meer want mijn RJ45 is fysiek busted.

[ Voor 27% gewijzigd door 6129(15) op 03-08-2010 19:08 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
Tja, ik kijk sowieso altijd of ik hem er goed in doe dus mij zal dat niet gebeuren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:51

Sorbo

Uw hulp in huis!

R3veNG schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:04:
Mijn magsafe heeft wel eens uren mijn RJ45 poort op zitten laden ;( En dan sta je op, wil je weggaan en blijkt je macbook accu leeg te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sorbo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

Mijn magsafe heeft wel eens uren mijn RJ45 poort op zitten laden ;( En dan sta je op, wil je weggaan en blijkt je macbook accu leeg te zijn...
Zou dat lampje op de magsafe 'connector' dan toch een reden hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Kan je niet op je wallpaper een pijltje ter hoogte van je SD card reader tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Sorbo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

8)7 Ik voel toch echt een duidelijke *snap* op het moment dat de magsafe de laptop aangrijpt.. Ik kijk niet, maar ik voel het wel duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:02
Al vier keer gehad.... heb de imac lager gezet dus telkens steek ik dat kaartje te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
SD kaart in het SuperDrive slot heb ik nog meegemaakt _/-\o_ . Wel zitten de USB poorten op een onhandige plaats...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
Gewoon opletten wat je doet.. ik heb op mn werk wel vreemdere dingen uit die superdrives gehaald ..
Mini cd's, pinpas, geld .. 3 dvds op elkaar in de drive en een paar SD kaarten :p

Komt er gewoon op neer dat je moet opletten wat je doet ipv maar te gokken waar je dat ding in moet steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Zelfde probleem ook al een aantal keer gehad bij nieuwe G5 imac van mijn schoonvader.. eerste +-5 keer er nog uit kunnen vissen. Toen deed hij het zelf een keertje en zat hij er echt in.. gewoon de diepte in gevallen. Uiteindelijk naar het reparatiebedrijf gebracht. Die hebben hem eruit gehaald (uiteraard geen garantie op stommiteiten)

Kreeg daarna wel de computer geformatteerd en een verse install terug! weg belangrijke documenten en boekhouding :X ;w

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Collaborator schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:52:
Zelfde probleem ook al een aantal keer gehad bij nieuwe G5 imac van mijn schoonvader.. eerste +-5 keer er nog uit kunnen vissen. Toen deed hij het zelf een keertje en zat hij er echt in.. gewoon de diepte in gevallen. Uiteindelijk naar het reparatiebedrijf gebracht. Die hebben hem eruit gehaald (uiteraard geen garantie op stommiteiten)

Kreeg daarna wel de computer geformatteerd en een verse install terug! weg belangrijke documenten en boekhouding :X ;w
Heeft dat reparatie bedrijf je van te voren over het formateren + verse install ingelicht of wat? Anders zou ik er werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarom reinstall? Wat heeft de software met dat 'hardware' probleem te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

johnkeates schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:56:
Waarom reinstall? Wat heeft de software met dat 'hardware' probleem te maken?
Ja dat is het rare.. zeker bij een pc van enkele weken/maanden oud. Het bleek wel op het formulier te staan dat je moest tekenen toen je hem inleverde (dat je zelf moest backuppen vantevoren), maar is mondeling niet gezegd (zeker niet dat hij ook daadwerkelijk geformat zou worden). Hele wijze les (hadden hem al 100 keer verteld dat hij extern moest backuppen.)

Nu een WD schijf aan de timemachine aangesloten :) hij heeft zijn lesje wel geleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 07-09-2010 09:50 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:31
nou een sd-kaartje in de dvd-drive duwen heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Meestal kijk je toch waar je het kaartje in drukt. En als het al een keer eerder is voorgekomen al helemaal...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

koentjuh1987 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:42:
nou een sd-kaartje in de dvd-drive duwen heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Meestal kijk je toch waar je het kaartje in drukt. En als het al een keer eerder is voorgekomen al helemaal...
Heb je het recente model imac al eens gebruikt? De dvd-drive zit aan de zijkant van de imac. Er is precies 1 centimeter tussen de 2 gleufjes die ook nog eens strak naast elkaar zitten op dezelfde lijn. een dvd stop je ook blind in de zijkant van de imac, en het sd kaartje dus ook. Ik vind het een groffe design fout.
Afbeeldingslocatie: http://www.davaomacuser.com/wp-content/uploads/2009/10/new-iMac-SD-card-slot.png

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 07-09-2010 16:19 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Collaborator schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:18:
[...]

Heb je het recente model imac al eens gebruikt? De dvd-drive zit aan de zijkant van de imac. Er is precies 1 centimeter tussen de 2 gleufjes die ook nog eens strak naast elkaar zitten op dezelfde lijn. een dvd stop je ook blind in de zijkant van de imac, en het sd kaartje dus ook. Ik vind het een groffe design fout.
[afbeelding]
Ja en nergens last van, ik kijk waar ik hem in stop en ik weet ik de onderste gleuf moet hebben.
Vindt het gewoon dom als je niet kijkt waar je wat stopt.

En ze hadden het vast wel iets wijder uit elkaar mogen doen, maar als je hem blind zomaar in je imac duwt.
Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmmm SD-kaart in een superdrive duwen is mij nog nooit gebeurt. Ook de MagSafe klikt bij mij altijd netjes op de juiste plaats. Ik snap wel hoe je het kan gebeuren, zitten inderdaad nogal dicht op elkaar.

Wel heb ik een keer mijn accu moeten verwijderen en weer terugplaatsen nadat ik de Firewire-poort van mijn MBP kortgesloten had. Al weet ik niet of dat een connector probleem was of te maken had met de geleende camcorder aan de andere kant van de kabel. Gebruik zelf verder nooit FireWire, is helaas een stuk duurder dan usb hdd-cases.

[ Voor 7% gewijzigd door Dipsausje op 07-09-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan het me goed voorstellen, ik heb zelf gelukkig ook alleen meer CF kaartjes en gebruik daar de Sandisk CF firewire reader voor, echt een gouden aankoop :) (op mn iMac 27")

Ook best tricky om dan met een paperclip erin gaat zitten sleutelen, al is er volgens mij niet echt veel wat je in de Superdrive kan mollen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Mektheb schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:20:
[...]

Ja en nergens last van, ik kijk waar ik hem in stop en ik weet ik de onderste gleuf moet hebben.
Vindt het gewoon dom als je niet kijkt waar je wat stopt.

En ze hadden het vast wel iets wijder uit elkaar mogen doen, maar als je hem blind zomaar in je imac duwt.
Sja.
Als je een flink groot scherm hebt en weinig ruimte om te draaien kan je bijna niet kijken naar de zijkant, en het is gewoon een automatisme, je duwt hem even erin en.. oeps. Je denkt er totaal niet bij na. Dom blijft het zeker. En zeker de laatste keer nadat iedereen die erachter had gezeten het ook al een keer had gedaan, en het dan zelf nog een keer doen :F

[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 07-09-2010 16:39 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Collaborator schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:38:
[...]

Als je een flink groot scherm hebt en weinig ruimte om te draaien kan je bijna niet kijken naar de zijkant, en het is gewoon een automatisme, je duwt hem even erin en.. oeps. Je denkt er totaal niet bij na.
Dat snap ik

Maar goed misschien had die dan kleiner moeten zijn voor de werkruimte ?, en ik snap het automatisme is maar misschien dan aanleren eerst te kijken of te voelen ?.

Ik heb wel is gehad dat ik perongeluk 2 cd's in 1 drive deed. en ja dat is ook lomp ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ahh nu komt de aap uit de mouw ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
Wrijf van rechtsonder naar rechtsboven aan de zijkant met je wijsvinger over de rand, het eerste gat is dan de goede. Kan niet mis gaan en kost praktisch geen tijd.

[typo edit]

[ Voor 5% gewijzigd door TheSiemNL op 10-09-2010 10:51 . Reden: [typo] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
Net als bij eerste vriendin, in het begin moet je hem er nog met een beetje moeite insteken en kijken of het allemaal lukt, later gaat het helemaal vanzelf maar is niet te voorkomen dat je wel eens het verkeerde gaatje pakt :Y)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Echte tweakers hebben geen vriendin ;-)

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15
Mr.S schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:17:
Net als bij eerste vriendin, in het begin moet je hem er nog met een beetje moeite insteken en kijken of het allemaal lukt, later gaat het helemaal vanzelf maar is niet te voorkomen dat je wel eens het verkeerde gaatje pakt :Y)
Ik moest lachen :D Wat een prut topic ook!

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15431

Ik kwam vorige week onderstaand filmpje tegen op youtube. Voor diegene die een SD-kaartje in de cd-drive geslingerd hebben... dit is in een makkelijke oplossing om hem eruit te krijgen:

YouTube: Removing SD card from 27-inch iMac CD Slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Mektheb schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:39:
[...]
en ik snap het automatisme is maar misschien dan aanleren eerst te kijken of te voelen ?.
en dus is het een designfout, want je behoort dit gewoon blind en automatisch te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Uit esthetisch oogpunt is het natuurlijk geen designfout, maar normaal ben ik van Apple de perfecte balans tussen uiterlijk en technisch design gewend. Ik weet niet of de iMac tegenwoordig zó stak in z'n velletje zit dat er geen enkele ruimte meer is, maar anders lijkt me voor het volgende model de andere kant van het apparaat de beste optie. Of de onderkant; nog beter, hij is uit het zicht en je kan geen fouten maken. Moet alleen wel een stickertje op, anders zoek je je een ongeluk de eerste keer, dat overkomt je bij geen enkele dame ;)
Pagina: 1