Port forward werkt niet, DMZ mode wel...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik probeer een IP camera (Sitecom LN-400) te benaderen via internet.

Wanneer DMZ modus is ingesteld is de camera te benaderen.
Wanneer ik de juiste IP heb geforward met de juiste poorten, dan werkt het niet. TCP of UDP of ANY, niks werkt. :(

In eerste instantie had ik poort 81 ingesteld, omdat er op poort 80 al een webserver draait. Ook het kiezen van een totaal andere poort (12345 b.v.) biedt geen soelaas.

Het gaat om een D-Link DIR-100 router.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2la5ufn.png

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/9qv9rs.png

[ Voor 34% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 01-08-2010 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Als je poort 81 instelt in je router voor IP Cam, doe je dat in de camera zelf ook dan? Misschien ligt daar het probleem anders ;) Of kan je van extern naar intern een andere poort toe verwijzen?

Probeer tevens eens de laatste firmware erop te zetten, op zowel router als camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
In de camera staat de poort ook juist ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/3495539.png

En de laatste firmware stond al op de router:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/aujts6.png

Voor de camera kan ik geen firmware vinden. Ik weet wel dat de firmware ondertussen 6 jaar oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap dat je dingen probeert, maar het ip in de twee screenshots lijkt verschillend te zijn.
edit:
oh wacht, je gebruikt DHCP.

Het portforwarden op de router en ontvangen van de pakketjes op de camera is volledig losstaand. Als de camera het goed doet met een DMZ-instelling, dan kan deze het ook goed doen met een portforwardinstelling. Dus heb je al gezien dat de camera het goed doet.

Het probleem ligt dus bij de portforward. Je zou deze kunnen testen door de camera te vervangen met een een computer (computer op het camera-ip te zetten en laten luisteren naar de camera-port.)
edit:
met dhcp is dit niet lastiger, maar id de test ook onbetrouwbaarder, want je moet meer instellen op de router.

[ Voor 12% gewijzigd door Sendy op 01-08-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Heb je het IP al 'Manually' vastgezet op 192.168.0.105? Misschien krijgt de camera van DHCP een ander IP adres?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
daPet schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:09:
Heb je het IP al 'Manually' vastgezet op 192.168.0.105? Misschien krijgt de camera van DHCP een ander IP adres?
Het IP is zeker weten 192.168.0.105, want hij is in DMZ mode via dat IP te benaderen en ook de web-interface is via dat IP te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:29

lier

MikroTik nerd

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:57:
Het IP is zeker weten 192.168.0.105, want hij is in DMZ mode via dat IP te benaderen en ook de web-interface is via dat IP te benaderen.
Hoe ben je aan het testen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ten eerste via mijn eigen verbinding. Heb ook een webserver in mijn thuisnetwerk hangen die ik kan benaderen via mijn externe IP.

Daarnaast zitten er een paar mensen op IRC die het een en ander voor mij testen. :)

Ik heb de camera's inmiddels te koop staan, omdat ik draadloze exemplaren ga kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Werkt de videostream of net wat die dingen opleveren niet gewoon via een andere poort dan de webinterface van de camera?

Kortom, zet eens de DMZ aan en kijk welke poorten er precies gebruikt worden met behulp van een packetsniffer of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1