[Dir-655] Problemen na firmware-upgrade

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02 20:37
Het is zaterdag avond, dus ik dacht laat ik de firmware van mijn router eens updaten. Hij vroeg er al maanden om.

Mijn netwerksituatie is vrij standaard. Muur > Modem (Upc Cisco) > Router (Dir-655) > Computers (Windows7) en een 360

Ik wilde van firmware 1.20 naar versie 1.21. Via de router zelf het bestandje gedownload en geupgrade, dit ging prima. Daarna heb ik de modem gereset en de router opnieuw aangesloten, ik had meteen internet. So far so good.

Ingelogd op de router (nog zonder password, fabrieksinstellingen) heb ik een wachtwoord aangemaakt, dit ging goed.
Daarna wilde ik de tijd veranderen van 31-01-04 naar de huidige tijd. Dit ging niet, iedere keer rebootte de router toen ik op 'save settings' klikte en toen ik weer inlogde stond hij nog steeds op 31-01-04. Na 10 keer proberen lukte het opeens wel..
Daarna wilde ik de naam van de router veranderen, ook dit heeft verschillende keren nodig gehad voordat hij het 'onthield'.

Ik wil nu mijn range weer terugzetten naar wat het altijd was, maar dit wil hij met geen mogelijkheid doen, hij blijft maar rebooten en niets onthouden.

router-ip nu: 192.168.0.1, wat ik wil: 192.168.1.1
dhcp-range nu: 192.168.0.100 - 192.168.0.199, wat ik wil: 192.168.1.101 - 192.168.1.105
Voor de 2 pcs en Xbox wil ik ook nog reservations, 192.168.1.101 t/m 103.

Bij al deze 3 dingen blijft hij rebooten zonder iets te onthouden, ook wanneer ik een reservation binnen de 192.168.0.xxx geef (wat het nu is dus) blijft hij rebooten.

Dit is de log, niet echt iets opvallends. Plaatje

:?

Ik wilde net nog downgraden naar versie 1.20, maar volgens de site van D-link is er geen 1.20 en de bekende softwaresitejes vertrouw ik niet zo. Ook upgraden naar een beta versie zie ik niet zo zitten.

Heeft iemand een goed idee?

edit:
Ook met wireless deed hij een tijdje moeilijk, hij wilde de gewenste network-name niet aannemen en ook wilde hij per-se aan blijven. Na een tijdje deed hij kon ik de naam wel veranderen en kon ik wireless-radio ook uit en aanzetten. Wireless functioneert (voor zover ik kan zien zonder draadloze apparaten) prima.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 01-08-2010 03:32 ]

:D

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 14:19
Ik heb al een hele poos Firmware Version: 1.34WW stabiel draaien.
Misschien toch de moeite om deze er eens op te zetten?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Nieuwste versie is 1.34NA (de EU firmware biedt niet echt voordelen tov de Amerikaanse versie).
1.21 is IMHO de slechtse firmware, 1.34 biedt extra features en bescherming tegen HNAP hacks.

Kortom: Als je een upgrade doet, pak dan echt de laatste versie.

Kijk anders hier eens: forum.dlink.com

PS: je log toont zeker geen gekke dingen.
Teredo is IPv6TOPv4 feature van Windows en meldt zich via PnP aan bij de router . Uitzetten van Ipv6 kun je gewoon in Windows doen. F
Firmware upgrade check kun je in de router uitzetten
De speed measurement staat geconfigureerd onder de router instellingen voor QoS (advanced menu).

[ Voor 35% gewijzigd door Edgarz op 01-08-2010 10:21 ]

• KoffieNT
Alright, ik heb net 1.34NA gedownload, hiero. Het lijkt goed te gaan, de firmware wordt geupload naar de router volgens het bericht, daarna komt ook weer het 'wait 30 seconds before..'. Na 30 seconden kon ik inloggen (met wachtwoord..) en zag ik dat firmware 1.21 er nog op stond.

Dus dit is weer hetzelfde als met de instellingen, hij lijkt alsof hij iets aan het veranderen is, maar uiteindelijk doet hij helemaal niets..
Edgarz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:09:
Kortom: Als je een upgrade doet, pak dan echt de laatste versie.
Ookal is het een beta?
PS: je log toont zeker geen gekke dingen.
Teredo is IPv6TOPv4 feature van Windows en meldt zich via PnP aan bij de router . Uitzetten van Ipv6 kun je gewoon in Windows doen. F
Firmware upgrade check kun je in de router uitzetten
De speed measurement staat geconfigureerd onder de router instellingen voor QoS (advanced menu).
Volgens mij krijgt windows inderdaad gewoon een v4-adres en geen 6. firmware upgrade-check staat nu uit, maar goed.

Op het forum van dlink kom ik niet echt iets bruikbaars tegen helaas.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Je krijgt ook gewoon een IPv4 adres, maar Teredo is binnen Windows wel actief en triggert uPnP. Pas als je een tunnel opzet dat ga je er ook echt gebruik van maken.

Zet je router terug naar de factory default settings en doe daarna de firmware upgrade. Dat is de geadviseerde manier alhoewel niemand dit zo doet. Maar soms is dit wel nodig.

1.34 is geen beta meer, de release versie is identiek aan de beta 03 versie :-)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Na de update de router echt goed resetten dmv de reset knop is vaak aan te raden. (niet alleen bij deze specifieke router).

edit: wat ook nog wel eens wil helpen is de firmware opnieuw dmv tftp in de router te flashen.
web-flashes kunnen nog wel eens mis gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 01-08-2010 18:12 ]

• KoffieNT
Ik heb nu het volgende gedaan;

Alle kabels behalve stroom en 1 ethernetkabel (mijn pc) uit de router gehaald. (geen modem/internet-kabel dus)
Router gereset (met knoppie achterop)
Modem gereset
Firmware upgrade uitgevoerd, gelukt
Router factory defaults geladen

Tijd goed ingesteld
Wachtwoord ingesteld
Routernaam ingesteld
Wireless ingesteld
DHCP-ranges ingesteld
Reservations ingesteld
Poorten geforward

Internet/modem-kabel ingeplugged

It works!

Wat was de clue nou? Geen idee eerlijk gezegd, misschien de kabel van de modem er uit laten bij een firmware-upgrade?

edit: Ideaal zeg, shareport-functionaliteit. Zat even te twijfelen of ik een netwerkprinter of toch maar een cheapass-usbprinter ging kopen. Ik kan nu voor de cheapo gaan aangezien hij dus nu via usb op de router kan werken :D

edit 2: Kom nu alleen deze melding een paar keer tegen in de log :UPnP renew entry 255.255.255.255 <-> 95.96.212.140:55558 <-> 192.168.1.101:55558 UDP timeout:0 'Teredo'

Iets met ipv6 dus? Maar wat?

[ Voor 27% gewijzigd door KoffieNT op 01-08-2010 19:03 ]

Pagina: 1