[Windows 7] upgrade van XP mislukt van HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Beste medetweakers,

Na veel zweet en bloed wil ik jullie hulp inroepen.

Ik heb en Medion Akoya mini e1210 netbook met een 160GB HDD met win XP.
Deze heb ik eruit gehaald en vervangen door een Intel 80GB SSD.
Daarna windows 7 HP upgrade geinstalleerd, maar activeren lukt niet omdat het een nieuwe installatie is.

Hierna de 160GB HDD via USB aangesloten image gemaakt van recovery partitie en deze op de SSD gezet. Dan recovery gedaan maar krijg error omdat HDD niet groot genoeg is, natuurlijk.

Maar nu zit ik vast. Krijg onderstaande fout.
De volgende fout is opgetreden tijdens het gebruik van de productcode:
Code: 0xC004F061

Beschrijving:
De Software Licensing-service heeft bepaald dat de opgegeven productcode alleen voor upgrades en niet voor nieuwe installaties kan worden gebruikt.

Wat ik nog kan doen is een windows XP OEM CD nemen en deze installeren op de SSD en dan upgraden naar W7 dat "zou" moeten lukken.
Ik kan ook de oude HDD erin doen, dan upgraden naar W7 en dan clonen naar SSD. Maar dan van 160GB naar 80GB.

Maar waarom doet Microsoft zo moeilijk. Geen wonder dat men illegale software gaat gebruiken met zoveel regels e.d. Tot zover mijn frustraties.

Iemand een idee als MS mij wil helpen als ik W7 vers installeer dat ze deze telefonisch kunnen activeren ?

[ Voor 12% gewijzigd door abusimbal op 01-08-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

MS doet niet moeilijk, jij wel :x.

Win7 Upgrade DVD'tje in je PC doen en gewoon isntalleren, je bent heel WinXP niet nodig.. (Je kunt niet eens upgraden van WinXP -> Win7 zonder de hele bootloader aan te passen) En wat jij wilt (Van de ene HDD naar de andere) werkt zeer slecht..

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2010 01:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Het is mogelijk om een upgradeversie van Windows 7 te activeren. Het woord wat je zoekt is 'rearm'. Ik heb verder geen idee in hoeverre hier moeilijk over gedaan wordt, dus ik kan niet meer vertellen dan dat. :)

@D4NG3R NL: een Windows 7 upgrade is precies dat, een upgrade. Die moet over Windows XP of Vista heengezet worden. Bij een upgrade van XP wordt er dan gewoon domweg een schone installatie gedaan, maar op de één of andere manier wordt onthouden dat er een XP- installatie op heeft gestaan. Als je een schone installatie doet met een upgrade CD kun je niet activeren. De rearm hack omzeilt dat probleem. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-08-2010 01:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op jouw manier: Sluit je 160gb weer aan en maak je image kleiner. Gooi alle zooi van programmas en dingen die je toch kan herinstalleren eraf, zet je muziek en persoonlijke files op een backupdisk. Een iets ofwat normale installatie van XP kan nooit 160gb groot zijn, laat staan 80. Klaar met image maken? kopieer die maar naar je ssd :)

Onze manier: schone installatie op je mooie nieuwe ssd. 'Hoe' mag je zelf uitvissen.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@D4NG3R NL
Van XP naar W7 niet mogelijk een upgrade ? Microsoft verplicht dit als je en upgrade licentie hebt. Staat ook zo in de doos.

@Jaap-Jan
Dacht dat die rearm enkel was om je 30 dagen 4x te verlengen maar ik zoek het op en probeer het.

@diedazz
De 160GB HDD er terug in dan upgraden en activeren en dan clonen naar 80GB lijkt mij inderdaad de enige makkelijkere manier.

Ga nu slapen, al genoeg stress voor vandaag.
En ik blijf erbij waarom altijd legale gebruikers het soms zo moeilijk maken. Wat is er nou mis met een verse installatie. Ik heb al lang spijt van het vele geld van al mijn LEGALE software van Microsoft.

Ik wil dan ook al iedereen bedanken voor hun reply !

Indien er nog andere zij die hun mening willen geven hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ok doe dit:
1, Regel een WinXP CD'tje gelijk aan de versie die "orgineel" op de netbook stond (Zo kun je de code die achterop staat hergebruiken). Bijvoorbeeld Win XP Professional UK ofzo. Eventueel kun je gewoon een WinXP .iso downloaden (Dit is legaal ja)
2, Installeer WinXP op je SSD.
3, Installeer je Win7 Upgrade CD.

Lijkt erop dat je dit nog niet geprobeert hebt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan volgens mij ook direct Windows 7 installeren met een upgrade CD. Ná die installatie moet je echter je upgrade bevestigen, de PC zal dan vragen om de Windows XP of Windows Vista CD. Tenminste, zo werkte dat wel met een upgrade naar XP en naar Windows 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee dit gebeurt niet bij een Win7 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Je moet inderdaad eerst Windows XP installeren en daarna een verse Windows 7 installatie er overheen installeren anders werkt het niet en kan je niet activeren. Dit heb ik pasgeleden ook meegemaakt met een upgrade cd naar Windows 7. De software is gewoon in staat om te ontdekken of jij een upgrade aan het uitvoeren bent of een clean-install doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet perse WinXP te installeren, je kan ook de upgrade versie van Win7 installeren op een lege HD, (kiezen voor "aangepaste installatie" ipv "Upgraden") en dan geen key ingeven en niet activeren.
Daarna de Win7 installatie weer starten en kiezen voor "Upgrade". Daarna kan je activeren met je meegeleverde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

abusimbal schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:27:
@D4NG3R NL
Van XP naar W7 niet mogelijk een upgrade ? Microsoft verplicht dit als je en upgrade licentie hebt. Staat ook zo in de doos.

@Jaap-Jan
Dacht dat die rearm enkel was om je 30 dagen 4x te verlengen maar ik zoek het op en probeer het.

@diedazz
De 160GB HDD er terug in dan upgraden en activeren en dan clonen naar 80GB lijkt mij inderdaad de enige makkelijkere manier.

Ga nu slapen, al genoeg stress voor vandaag.
En ik blijf erbij waarom altijd legale gebruikers het soms zo moeilijk maken. Wat is er nou mis met een verse installatie. Ik heb al lang spijt van het vele geld van al mijn LEGALE software van Microsoft.

Ik wil dan ook al iedereen bedanken voor hun reply !

Indien er nog andere zij die hun mening willen geven hoor ik het graag.
Anders kan toch iedereen de Windows 7-upgradeversie aanschaffen ook al hadden ze geen Vista of XP. Nu kan het met een omzeiling ook, maar dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. Ik vind het zo logisch als wat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:41:
Je hoeft niet perse WinXP te installeren, je kan ook de upgrade versie van Win7 installeren op een lege HD, (kiezen voor "aangepaste installatie" ipv "Upgraden") en dan geen key ingeven en niet activeren.
Daarna de Win7 installatie weer starten en kiezen voor "Upgrade". Daarna kan je activeren met je meegeleverde key.
Ben je hier zeker van ?

EDIT
@Gero71
Duizend maal bedankt, het werkt inderdaad. Ik heb W7 vers geïnstalleerd dus aangepast gekozen en SSD geformatteerd dan als W7 geïnstalleerd is W7 setup vanuit W7 starten en upgrade kiezen en dan pas productkey ingeven en hij is nu geactiveerd _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door abusimbal op 01-08-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99,99%

Gooi maar eens wat termen in de Google-omatic. ;)
Pagina: 1