Nieuwe monitor kopen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik ben van plan binnenkort een externe monitor aan te schaffen die ik met mijn 13" macbook wil gaan gebruiken.

Nu ben ik nog student, en daarvoor regelmatig met photoshop en illustrator bezig. Om dit nu altijd op 13" te doen is ook niet heel fijn. Daarvoor wil ik dus een externe monitor aanschaffen.

Mijn eisen zijn:
- 22" tot 24"
- Max 200 euro
- Goede kleurweergave (voor die 200 euro ??)
- Goede kijkhoek
- Liefst HD & 16:9 verhouding

Ik wil hem met DVI of HDMI aan gaan sluiten met zo'n mini displayport naar .. kabel.

Hebben jullie een ideen welke monitor het beste bij mij past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, 'goede kleurweergave' impliceert dus een IPS-paneel of iets soortgelijks. Je zou daarvoor naar de Pricewatch kunnen gaan en zien wat er voor die prijs te halen valt. Selecteer alles met IPS en PVA, en je zal vast een heel eind verder komen. Je kan daarna gerichter onderzoeken welke scherm je zal bevallen.

(Voor 200 euro geef ik je weinig kans. Als je het ophoogt naar 300 euro, kom je al een heel eind verder.)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in: **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

200 euro is wel bijzonder weinig voor een goede monitor. Je komt dan toch uit op een TN paneeltje en als je echt voor goede kleuren gaat valt dat tegen. Ik zou of kiezen voor een wat kleinere monitor, zodat je een IPS op de kop kan tikken (evt 2e hands), of je budget wat verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Hmm, ik dacht stiekem al dit antwoord te krijgen.
Heb van de week eens op marktplaats gekeken, en er staan 20" Apple Cinema Displays op voor zo'n 300 - 350 euro. Deze spraken me wel aan. Maar dan moet ik mijn budget inderdaad wat opschroeven... Het is niet dat ik het geld niet heb, maar zou graag ook nog wat sparen.

Maar zijn deze display's wel een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mwah, ik zou niet snel voor een ACD gaan, die dingen zijn vrij duur, dus vragen mensen er vaak nog een stuk meer voor. Als je voor 20" gaat zijn er vast wat monitoren te vinden die minder moeten kosten (De Dell 2007s bijvoorbeeld, die hebben een SIPSpaneel en gezien de populariteit van het ding is de kans groot dat je er wel eentje 2e hands kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Zou dit een betere keuze zijn dan?
pricewatch: Samsung Syncmaster F2380M

Edit;

Als ik deze monitor zou kopen, voldoe ik dan aan mijn eisen?

- 22" tot 24"
- Max 200 euro
- Goede kleurweergave (voor die 200 euro ??)
- Goede kijkhoek
- Liefst HD & 16:9 verhouding

Volgens mij kom ik een heel eind toch?

[ Voor 43% gewijzigd door Igor92 op 01-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
Ik ben zeer te spreken over mijn HP 2710m! 2.5m.s. (typical) alleen deze is wel 150euro duurder dan je budget.
http://h10010.www1.hp.com...5012-3989902-4085951.html

PS: HP is gewoon vrijwel met alles het beste wat er is. Maar dat is mijn evaring.

[ Voor 16% gewijzigd door ChrisSmoKe op 01-08-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals Terw_Dan al noemt, neem eens een kijkje in **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?.

Daarin staat het nodige uitgelegd. Met het lezen van wat reviews en eventueel de schermen in het echt bekijken kun je deze keuze ook prima zelf maken.
Mocht je over een of enkele schermen nog met specifieke vragen zitten mag je daar natuurlijk wel een topic voor openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.