Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 10:57
Ik wil bestanden van een hard disk uit mij oude dell pc met win xp home NL overzetten naar de nieuwe OEM pc waarop windows 7 46 bits draait. De oude DELL PC en nieuwe OEM PC zijn via een ZyXEL router aan elkaar verbonden. Daarnaast heb ik een losse 1TB LaCie externe harddisk. Dit lukt niet op verschillende manieren. Er is iets van 28 Gb over te zetten waaronder instellingen en 8 gebruikers accounts.

Via easy transfer heb ik nl. een poging gedaan maar die loopt vast op mijn oude pc. een tijdje gaat het goed en dan loopt mijn oude pc vast. Mij oude pc heeft USB1.1 en krijg ik niet op een USB 2.0. Dus alles gaat heel langzaam.

Foutopsporing geeft aan : "Een probleem met uw Intel Storage Driver (IdeChnDr.sys) oplossen. Intel Storage Driver (IdeChnDr.sys) werkt niet meer naar behoren. Dit product wordt niet langer door de fabrikant ondersteund"

Nadat ik al een halve dag bezig ben geweest weet ik het niet meer...
Is het mogelijk om de oude harde schijf uit de DELL pc in de nieuwe OEM pc te plaaten en dan met Easy transfer dit over te zetten? :'( Dat gaat denk ik veel sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
o, sorry volgens mij hoort dit niet onder apple. Hoe kan ik dit verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt het niet zelf verplaatsen, dat kunnen alleen moderators :) Ik denk dat ze hier bij Client Software Algemeen wat meer mee kunnen, dus een move die kant op.

ACS > CSA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
of dat met easy transfer gaat weet ik niet , denk het niet nl. ik vermoed dat beide windows versies moeten draaien.

Waarom niet gewoon de schijf in de nieuwe pc hangen , en dan alle data overzetten?
Maak snel 8 accountjes aan , en kopieer daarin de profielen van de andere schijf

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
OK, ik ga de oude schijf in de nieuwe PC erbij plaatsen. Dan heb ik dus Windows 7 64 bits met een hardeschijf die onder windows xp is geconfigureerd.
1 Kan dat echt?
2 Echter is er dan een wizzard die profielen en instellingen kan overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 22:48
1. Dat kan het moet geen probleem zijn.
2. Dat zou ik niet weten het is toch ook maar een kleine moeite om even 8 nieuwe profielen aan te maken. En de bestanden gewoon over te zetten ? Dat gaat sneller dan dit helemaal uit te gaan zoeken.

Ik denk overigens niet dat het mogelijk is om accounts van win xp naar win 7 over te zetten.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou het gewoon in twee stappen doen :)
Eerst de grote bulkdata overzetten zodat die weg is uit de gebruikersprofielen, en daarna alsnog de WET draaien.
Normaal gesproken is een userprofile (zonder MP3 of filmcollectie in \MyDocs) hooguit een paar honderd MB groot.
Bij een botte filecopy neem je zo goed als geen instellingen mee (denk aan logins, desktop instellingen) en iets zegt me dat je dat liefst wel wil.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2010 19:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1