Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje gek van mijn eigen pogingen dus hoop dat iemand de oplossing heeft.

Ik heb een symbool van puzzelstukjes,koppeling verwijderd. Vie effect samentrekken een mooie vorm van gemaakt want die moet in de kap van een paraplu gaan passen. Vervolgens symbool van kap paraplu eroverheen in zelfde laag . Dan wil ik graag dat de rest van de puzzel weggesneden wordt zodat het perfect tussen de paden van de paraplu past. Van alles geprobeerd maar kom er niet uit of is er een volgorde die ik moet volgen in vormmodi en pathfinder? Ten einde raad! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me niet een Mac specifiek probleem, maar meer een Illustrator probleem. De collega's in Graphics kunnen je hiermee wellicht beter helpen, dus een move die kant op :)

ASD > GFX

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Hmm, kan je iets van een voorbeeld of een schermafdruk laten zien?
Ik ga er even van uit dat je de symbolen van de puzzelstukjes en van de paraplu hebt omgezet naar losse vectoren? Want dan zou het voldoende moeten zijn om de plu bovenop te plaatsen en vervolgens inderdaad Pathfinder te gebruiken.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk ook dat je het moet zoeken in de Pathfinder.
Als de vorm van elke paraplu-punt niet zo ingewikkeld is, kun je zelf met de bézier-pen de vorm omlijsten (je kunt een soort hoefijzer maken, hij hoeft niet helemaal te sluiten namelijk; als hij de uitstekende delen van jouw logo maar overlapt). Vervolgens selecteer je jouw logo - groepeer de vormen zonodig - en selecteer daarna de omlijstende vorm die je net gemaakt hebt. Met één van de gereedschappen uit de Pathfinder kun je dan de overlapping wegsnijden.

Laat je het even weten als het gelukt is, of als het niet lukt?

ps1: ik heb je topictitel even wat meer to-the-point gemaakt, er hebben namelijk veel topics in dit forum raakvlakken met Illustrator.
ps2: Savantas: je eye-optics-kingpin-linkje in je signature doet het niet :{

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 01-08-2010 18:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/82997/sony-playstation-3-slim-120-gb.jpg?dimensionid=16&shopid=6 Da's gek DB, bij mij krijg ik gewoon een brilleke te zien... Moved to eigen fotoalbum :)

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 02-08-2010 10:06 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het antwoord was:.......Vormgeving uitbreiden. Ik moest blijkbaar eerst op vakantie om erachter te komen.
>:) Onwijs bedankt meedenkers _/-\o_
Pagina: 1