Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel]Graag hulp voor formules voetbalstanden bij te houden

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik wil graag iets maken in excel om punten bij te houden van wedstrijden uit de eredivisie die me collega's en vrienden nu al moeten voorspellen voor het hele aankomende seizoen.

Daarbij wil ik op tabblad 1 alle wedstrijden van het hele seizoen neerzetten, zodat ik daarachter elke eindstand dan kan invullen.

Op tabblad 2 t/m oneindig wil ik ook alle wedstrijden onder elkaar en die is dan voor 1 persoon per tabblad waar ik zijn voorspellingen invul.

Nu wil ik graag hulp voor de formules, want ik wil graag als ik elke keer dat ik de eindstanden invul, dat hij dan meteen laat zien hoeveel punten iemand heeft gehaald tot dan toe.

Dit zijn de punten die iemand kan verdienen:
10 punten als iemand een wedstrijd geheel goed heeft voorspeld
5 punten als je niet de stand goed hebt, maar wel de winnaar (of bij een gelijk, een andere gelijkspel voorspelt had)
1 punt als je geen niets goed hebt.

Misschien dat iemand ervaring heeft met die formules in excel, ik ben er namelijk niet zo bedreven in.
kan iemand mij helpen, of zeggen hoe ik het beter kan doen in excel?

Alvast bedankt.

The "real" Champ will always be The Champ

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 14:21
Misschien kan je aan de hand van dit voorbeeld e.e.a. ontrafelen;
http://members.upc.nl/w.greefkes/ek/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

helpen of voor je maken .. wart heb je nu al, behalve wat vage resultaten en 0 formules, of een voorbeeldsheetje

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 01-08-2010 09:31 ]

Iperf