Brander wordt niet meer herkend onder win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Hallo tweakers,

ik zit met een probleem waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen.

Ik draai nu sinds een aantal dagen op win7, tis allemaal ff wennen, maar het loopt ansich allemaal vrij goed. Dacht dat alles in orde was, totdat ik een cdtje voor in de auto wou branden. Geen enkel brandprogramma herkent de brander, ik heb nu 5 verschillende geprobeerd (cdburnerxp, ashampoo, deepburner, nero & infrarecorder) en allemaal doen ze hetzelfde; geen ondersteunde apparaten gevonden. Het vreemde is dat win7 zelf de brander wel herkend en ik dus wel van de beperkte brandfuncties van windows gebruik kan maken... de brander werkt dus wel.

Diverse dingen geprobeerd; firmware geflashed, device uit beheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook de brander in een andere s-ata poort gestoken, andere kabel gebruikt... niets geholpen. Er wordt wel telkens aangegeven dat de 'optiarc dvd-r/w ad-7200s' wordt gevonden, maar that's it. Ook even in het bios rondgesnuffeld, waar ik bij de ahci instellingen automatisch naar not installed heb gewijzigd. Het leek wel alsof de device naam anders was in de bios, er stond nu een P0 voor, maar dat kan uiteraard puur door de firmware flash zijn ontstaan.Uiteraard ook nog wat gegoogled, maar werd daar niet veel wijzer uit, de tips kwamen eigenlijk allemaal neer op wat ik al geprobeerd heb.

Brander heeft tot de wijziging van OS prima gewerkt, een kleine 10 minuten voor herinstallatie had ik nog even een verse rescue-disk gebrand met ashampoo :)

Wat kan ik nog meer doen?

Mocht het belangrijk zijn, pc specs zijn te vinden in mijn profiel :) Alle drivers zijn up-to-date, exaxt os = win7 x64 pro. Ik heb overigens helaas geen andere brander om mee te testen...

Kleine update: Net de update van dvdfab geinstalleerd, die ziet zonder problemen mijn brander. Maar waarom wil een doorsnee brandprogramma het nou niet zien?

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 01-08-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik heb het probleem inmiddels opgelost, was driver gerelateerd. Ik heb een oudere versie geinstalleerd en nu wordt de brander ook door de diverse programma's prima herkend. Er zit dus een probleempje in de laatste drivers van Intel icm met mijn MSI P45 neo-f mobo.