Er zijn nu verschillende mobo's voor een Duron, ik wil mijn duron graag overklokken. Van elk merk zijn er verschillende, een met RAID, een zonder, een met ATA-100 etc.Welk mobo raden jullie mij aan??? Ik heb ongeveer 450 gulden tot beschikking. Is er een site met een vergelijking tussen deze mobo's??
zou voor de nieuwe msi gaan stabiel goedkoop mooie layout handige ledjes als er iets mis is al met al een goed bordje voor een goeie prijs een echte aanrader
Verwijderd
MSI lijkt mij inderdaad ook een goede keuze, maar deze is alleen wel wat langzamer dan de anderen. Maar wel stabieler inderdaad.
MSI
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ja waar wil je het voor?
ASUS: topnaam, kwaliteit en topprestaties, maar daar betaal je dan ook voor.
MSI: stabiel, redelijke prestaties en goedkoop
AOPEN: topprestaties, maar duurder dan MSI en minder flexibel als ABIT
ABIT: meeste tweakopties en ISA slot (voor sommigen doorslaggevend)
Zelf houd ik van de 100den BIOS tweakopties van ABIT, maar heb ik een ASUS in m'n power sys en heb ik vaak zat MSI in andermans sys gebouwd. Het zijn sowieso allevier topmerken
ASUS: topnaam, kwaliteit en topprestaties, maar daar betaal je dan ook voor.
MSI: stabiel, redelijke prestaties en goedkoop
AOPEN: topprestaties, maar duurder dan MSI en minder flexibel als ABIT
ABIT: meeste tweakopties en ISA slot (voor sommigen doorslaggevend)
Zelf houd ik van de 100den BIOS tweakopties van ABIT, maar heb ik een ASUS in m'n power sys en heb ik vaak zat MSI in andermans sys gebouwd. Het zijn sowieso allevier topmerken
Oslik, blyat! Oslik!
Kijk goed in de pricewatch en houdt een aantal goedkope winkels in de gaten. Soms is de prijs nog lager dan in de pricewatch.
Bepaal dan voor jezelf of MSI echt zoveel goedkoper is. De ASUS is echt niet veel duurder. Bekijk mijn vragen inditzelde forum eens: "de beste overklokker", daar zit veel zinnige info bij!
Bepaal dan voor jezelf of MSI echt zoveel goedkoper is. De ASUS is echt niet veel duurder. Bekijk mijn vragen inditzelde forum eens: "de beste overklokker", daar zit veel zinnige info bij!
De MSI KTpro2A is een echte aanrader. Ik heb 'm ook, maar ook voor het overklokken is deze uitstekend hoor. Je kan de FSB aanpassen van 100 t/m 133 en de multiplier gaat tot 12,5 (meen ik zo uit m'n hoofd te weten).
Wat de RAID versie voor extra's doet weet ik ook niet...
Wat de RAID versie voor extra's doet weet ik ook niet...
Verwijderd
Ik zou voor de MSI gaan, is wel ietsje langzamer dan de anderen, maar ook meteen even wat goedkoper en superstabiel. Hij is bij mij pas 2 keer gecrasht in 2 weken
Als je MSI wil, ga voor de Turbo (al dan niet met RAID)
K7T-Pro = KT133, ATA66 geen OC mogelijkheden
K7T-Pro2= KT133, ATA66, wel OC
K7T-Pro2A=KT133, ATA100, wel OC
K7T-Turbo=KT133A, ATA100, wel OC (ook FSB)
Alle modellen zijn tevens met RAID beschikbaar.
K7T-Pro = KT133, ATA66 geen OC mogelijkheden
K7T-Pro2= KT133, ATA66, wel OC
K7T-Pro2A=KT133, ATA100, wel OC
K7T-Turbo=KT133A, ATA100, wel OC (ook FSB)
Alle modellen zijn tevens met RAID beschikbaar.
Oslik, blyat! Oslik!
kt133 chipset ondersteund maar tot 100MHz FSB, kt133a officeel tot 133MHz FSB (maar gaat hoger
)
Om te overklokken is MSI zeker de beste, behalve de Aopen heb ik alle drie merken getest.
Met MSI kom je met iedere processor minimaal 100 MHz hoger en het loopt stabiel.
Met MSI kom je met iedere processor minimaal 100 MHz hoger en het loopt stabiel.
Pagina: 1